پزشکان در بریتانیا می گویند مردی را پیدا کرده اند که به دلیل یک بیماری بسیار خاص دارای سه آلت تناسلی است.

به طرز شگفت انگیزی، این مرد ممکن است هرگز از آناتومی منحصر به فرد خود اطلاع نداشته باشد، زیرا این کشف تنها پس از مرگ او انجام شد و جسد او برای تحقیقات علمی اهدا شد.

وجود سه آلت تناسلی را “تریفالیا” می نامند. برای اولین بار در انسان، چنین بیماری چهار سال پیش در یک پسر سه ماهه در عراق مشاهده شد.

فرد بریتانیایی دومین مورد مستند از یک سه گانه و اولین مورد در یک مرد بالغ است. این مرد سفیدپوست که در زمان مرگ 78 ساله بود تقریباً 6 فوت قد و هیکلی متوسط ​​تا درشت داشت.

به گفته پزشکان، اندام تناسلی خارجی او کاملا طبیعی به نظر می رسید. با این حال، هنگامی که محققان بدن او را تشریح کردند، متوجه شدند که او دو آلت تناسلی مخفی دیگر دارد.

معاینه بیشتر نشان داد که مجرای ادرار او از هر دو دستگاه تناسلی اولیه و ثانویه عبور می کند. اگرچه آلت تناسلی دوم او کوچکتر از آلت تناسلی اول بود، اما همچنان دارای سه بافت اصلی آلت تناسلی، یعنی جسم غار، جسم اسفنجی و کلاه بود.

آلت تناسلی مرد سوم که مستقیماً در پشت آلت تناسلی دوم قرار دارد، فاقد اتصال به مجرای ادرار با جسم اسفنجی بود. پزشکان می گویند که آلت تناسلی اصلی این مرد حدود 3 اینچ و آلت تناسلی ثانویه و سوم او حدود 1.5 اینچ طول داشته است. به طور کلی، زنده ماندن فرد با اندام های اضافی غیر معمول نیست. با این حال، تاکنون تنها یک اندام ثانویه مشابه در بیشتر موارد دیده شده است.

نحوه قرارگیری سه اندام تناسلی در بدن انسان به شماره 6، 10 و 18 بوکانان و همکاران/Journal of Medical Case Reports

آلت تناسلی از بافتی به نام توبرکل یا برجستگی تناسلی ایجاد می شود. این بیرون زدگی بافت در ابتدای تشکیل آلت تناسلی انسان در طول دوره جنینی است.

محققان بر این باورند که آلت تناسلی متعدد معمولاً به دلیل جهش‌های ژنتیکی در اوایل رشد جنین ایجاد می‌شود و جهش‌های ژنتیکی مرد ممکن است باعث شده باشد که برجستگی‌های تناسلی او سه برابر شود.

به دلیل قوانین اهدای بدن در بریتانیا، محققان به هویت یا سابقه پزشکی این مرد دسترسی ندارند. با این حال، آنها در مورد تأثیر آلت تناسلی اضافی بر زندگی او حدس می زنند.

به عنوان مثال، به دلیل نبود هیچ چیز پیش پا افتاده ای نیست کاملاً ممکن است که این مرد و شرکای عاشقانه اش یک زندگی جنسی عادی داشته باشند بدون اینکه شک کنند چیزی اشتباه است.

در عین حال، از نقطه نظر پزشکی، وجود چند دستگاه تناسلی اغلب می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند احتباس ادرار یا اختلال نعوظ شود. همچنین این احتمال وجود دارد که آلت تناسلی اضافی او هنگام رابطه جنسی باعث درد در بدن او شده باشد، با این فرض که او توانایی نعوظ را داشته است.

نتایج مطالعات جدید در نشریه علمی “Journal of Medical Case Reports” منتشر شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما