به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، در سال 2020 فیلم 200 میلیون دلاری «چادر» کریستوفر نولان به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیری طولانی به سینماها رفت. آن تابستان، این کارگردان شیفته سینمای بزرگ می خواست تریلر جاسوسی اش اولین فیلم مهمی باشد که باعث بازگشایی جدی سینماها می شود. آن سارنوف، رئیس سابق شرکت سرگرمی برادران وارنر و توبی امریک، رئیس استودیو، موافقت کردند تا زمانی که نولان مبلغ مشخصی را پرداخت کند، فیلم را در سینماها نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به گفته ورایتی، پس از ادغام وارنر مدیا با دیسکاوری در سال 2022 و تغییر برنامه‌ها و سیاست‌هایش، روسای جدید مشتاق بازگشت نولان به استودیو بودند. او نه ماه قبل از ورود آنها شرکت را ترک کرده بود تا به کارش با یونیورسال ادامه دهد و اوپنهایمر را بسازد. نولان از زمان ساخت Insomnia در سال 2002 با برادران وارنر کار کرده بود و به عنوان نشان حسن نیت، روسای جدید یک چک هفت رقمی برای او نوشتند تا هزینه فیلم The Tent را جبران کنند.

اما این تلاش نیز ناموفق بود و نولان نشان داد که برای مردی که هنوز در خانه ای ساده در هالیوود هیلز زندگی می کند و یک هوندای 20 ساله رانندگی می کند، پول مهم نیست. کارگردان برنده اسکار و شریک تولید مشترکش اما توماس تصمیم گرفته اند پروژه بعدی خود را با مت دیمون برای یونیورسال بسازند.

آنچه برای نولان مهم است، استراتژی بازاریابی مناسب، استفاده از صفحه نمایش IMAX، داشتن استقلال برای ساخت فیلم و مواردی از این دست است.

در واقع، نولان در کنار کوئنتین تارانتینو و جیمز کامرون، بخشی از نسل رو به مرگ کارگردانانی است که نامشان بازتاب کار آنهاست. فیلم‌های استیون اسپیلبرگ و مارتین اسکورسیزی با وجود ثابت ماندن بودجه‌شان در باکس آفیس ضعیف عمل کرده‌اند، بازسازی ۱۰۰ میلیون دلاری «داستان وست ساید» اسپیلبرگ ۷۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروخت و «قاتلان ماه کامل» اسکورسیزی با فروش ۲۱۵ میلیون دلاری هزینه کرد. سال 159 میلیون دلار در سراسر جهان فروخت. بنابراین استودیوها انتخاب کمی دارند و فیلمسازانی مانند گرتا گرویگ و رایان کوگلر سبک‌های متفاوتی دارند و با وجود اینکه «باربی» 1.45 میلیارد دلار و «پلنگ سیاه» 1.35 میلیارد دلار فروخت، فیلم‌هایشان همچنان بر پایه‌ای متفاوت ساخته شده‌اند.

موفقیت نولان با “اپنهایمر” معجزه آسا بود. برنده شدن جایزه بهترین فیلم علیرغم داشتن رتبه R، مدت زمان فیلم 3 ساعته و تمرکز بر شخصیتی تاریخی که کمترین احتمال سرگرمی و کسب درآمد را داشت، در عین فروش 976 میلیون دلاری، نشان می دهد که نام نولان یک برند است.

جف باک، تحلیلگر باکس آفیس نیز معتقد است که نام کریستوفر نولان به خودی خود به عنوان یک روابط عمومی عمل می کند و کمتر کارگردانی برای عموم مردم شناخته شده است و او در حال حاضر در صدر فهرست قرار دارد.

هنوز مشخص نیست که فیلم بعدی نولان چه خواهد بود، اما خودی ها می گویند که جدیدترین فیلم نولان هنوز یک حماسه علمی تخیلی دیگر نیست و احتمالا یک فیلم جاسوسی خواهد بود.

علاوه بر «اپنهایمر»، ۲ فیلم دیگر نولان، «شوالیه تاریکی» و «شوالیه تاریکی برمی خیزد» از مرز یک میلیارد دلار فروش عبور کردند.

۵۷۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما