بعدی- کودکان ممکن است مایل به شنیدن این حقیقت نباشند، اما کلم بروکلی یکی این یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که می توانید بخورید.

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، هر قسمت کلم بروکلی، از گل‌ها گرفته تا ساقه‌های آن، سرشار از مواد مغذی است که از سلامت قلب و استخوان حمایت می‌کند و حتی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. امیلی هو، استاد تغذیه می گوید: بروکلی فواید منحصر به فرد زیادی دارد: بروکلی دارای طیف گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی است که از بدن حمایت می کنند.

کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل و سایر سبزیجات چلیپایی منبعی از یک ماده مغذی مبتنی بر گوگرد به نام سولفورافان هستند. این ترکیبی است که باعث بوی و طعم کمی تلخ کلم بروکلی می شود. دانشمندان معتقدند سولفورافان دارای خواص ضد سرطانی است. تحقیقات نشان می دهد که سولفورافان موجود در بروکلی ممکن است به بدن کمک کند تا آنزیم های بیشتری برای مقابله با سمومی مانند آلودگی هوا و دود سیگار تولید کند. علاوه بر این، سولفورافان یک آنتی اکسیدان است که می تواند از بدن در برابر التهاب محافظت کند.

یک تجزیه و تحلیل اخیر در 17 مطالعه از 23 مطالعه نشان داد که بین مصرف بروکلی و کاهش خطر ابتلا به سرطان های رایج از جمله سرطان ریه، روده بزرگ و سینه ارتباط وجود دارد. به طور کلی، این مطالعات نشان داد افرادی که حداقل یک بار در هفته کلم بروکلی می‌خورند، 36 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند. با این حال، محققان هنوز نتوانسته اند به طور قطعی ثابت کنند که کلم بروکلی به پیشگیری از سرطان کمک می کند. افرادی که به طور منظم کلم بروکلی می خورند عادات سالم دیگری نیز دارند، بنابراین مطالعات نمی توانند نشان دهند که کلم بروکلی عامل کاهش خطر سرطان است.

ویتامین K موجود در بروکلی به بدن کمک می کند تا گردش خون و لخته شدن خون را تنظیم کند. دستورالعمل های غذایی به طور کلی توصیه می کنند که زنان بالغ روزانه حدود 90 میکروگرم ویتامین K و مردان حدود 120 میکروگرم مصرف کنند. یک فنجان بروکلی خام خرد شده حاوی تقریباً 93 میکروگرم ویتامین K است. یک فنجان بروکلی همچنین حاوی مقدار مناسبی پتاسیم (حدود 288 میلی گرم) است. پتاسیم همچنین ممکن است به کاهش فشار خون بالا کمک کند. بروکلی سرشار از فیبر است که می تواند سطح کلسترول بد خون و خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد.

سطوح بالای ویتامین K نیز ممکن است برای سلامت استخوان بسیار مفید باشد. این ویتامین نقش مهمی در فعال کردن بسیاری از پروتئین هایی دارد که استخوان ها را تشکیل می دهند و آنها را قوی نگه می دارند. ویتامین C موجود در بروکلی نیز بسیار مهم است. ویتامین C مواد معدنی لازم برای تشکیل استخوان را فراهم می کند که با تحریک تولید کلاژن از شکنندگی استخوان ها جلوگیری می کند. یک فنجان بروکلی خام ویتامین C بیشتری نسبت به یک فنجان گریپ فروت دارد.

آیا راه بهتری برای خوردن کلم بروکلی وجود دارد؟

به گفته متخصصان، باید از جوشاندن یا پختن بیش از حد کلم بروکلی خودداری کرد. بروکلی حاوی آنزیم فعالی به نام میروزیناز است که هنگام جویدن و هضم ترشح می شود. میروزیناز سولفورافان موجود در بروکلی را فعال می کند، اما اگر کلم بروکلی برای مدت طولانی پخته شود، بیشتر میروزیناز از بین می رود. بهترین روش پخت سبزیجات زمانی است که هنوز کمی ترد هستند. پختن بیش از حد سبزیجات، از جمله بروکلی، آنها را نرم کرده و دیواره سلولی آنها را از بین می برد. نرم شدن کلم بروکلی به این معنی است که آنزیم های فعال موجود در آن به طور کامل از بین می روند.

دلیل دیگری هم وجود دارد که جوشاندن کلم بروکلی انتخاب اول متخصصان نیست: برخی از ویتامین های محلول در آب کلم بروکلی مانند ویتامین C ممکن است در طول فرآیند جوشیدن از بین بروند. بو دادن کلم بروکلی همیشه یک گزینه خوشمزه و سالم است که ارزش غذایی خود را از دست نمی دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما