به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، مقاله ای که در 18 مهرماه منتشر شده است شخص ژنومیکس منتشر شده، نشان می دهد ملانین – رنگدانه اصلی پوست پذیر با ترکیبات دارویی تداخل دارد و بر نحوه تعامل بدن با داروها تأثیر می گذارد. این یافته ها می تواند پیامدهای مهمی برای میلیون ها بیمار داشته باشد و رویکرد، ایمنی دارو و دوز آزمایشات بالینی را تغییر دهد.

تاثیر رنگدانه ها بر جذب دارو

تحقیقات نشان داده است که دو نوع ملانین در بدن وجود دارد: املانینبیشتر در پوست های تیره دیده می شود و فئومالانیناین عارضه ای است که در افراد با پوست روشن بیشتر دیده می شود. املانین میل بیشتری به ترکیبات خاصی مانند ضد مالاریا، ضد روان پریشی و آنتی بیوتیک ها دارد. این داروها ممکن است در بافت‌های رنگدانه‌دار مانند پوست و چشم ذخیره شوند که در نتیجه اثربخشی طولانی‌مدت یا افزایش می‌یابد. شامل کردن تبدیل شود

تاثیر نیکوتین بر رنگ پوست

محققان همچنین شواهدی یافتند که نشان می‌دهد تعامل بین نیکوتین و رنگدانه‌های پوست ممکن است بر عادت سیگار کشیدن تأثیر بگذارد. در افرادی که پوست تیره دارند، نیکوتین در پوست و مو تجمع می یابد که باعث می شود نیکوتین برای مدت طولانی در بدن باقی بماند. این می تواند بر اعتیاد به نیکوتین تأثیر بگذارد زیرا افرادی که سطح ملانین بالاتری دارند ممکن است علائم ترک مداوم را تجربه کنند.

تغییر در رویکردهای درمانی

بر اساس این یافته ها، محققان معتقدند که رنگ پوست باید در طراحی و ارزیابی چسب های نیکوتین و سایر محصولات دارویی مورد توجه قرار گیرد. اگر ارتباط بین سطوح بالاتر ملانین و ماندگاری نیکوتین تایید شود، محصولات دارویی باید به طور خاص برای افرادی با پوست تیره‌تر طراحی شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما