پخش سریال «تنکخورها» از یکشنبه 15 مهر 1403 به جای سریال غریبه از شبکه سوم سیما شروع شد. فیلم Tankers درباره افراد ناشناخته جنگ ایران و عراق است و به اتفاقات کمتر شنیده شده جنگ می پردازد.

به گزارش روزیاتو، این مجموعه تلویزیونی ایرانی در ژانر درام به کارگردانی پرویز شیخ طادی، تهیه کنندگی ایرج محمدی و نویسندگی محمدصادق رمضانی مقدم ساخته شده است.

زمان پخش تانک خور هر شب ساعت 20:30 از شبکه سه سیما می باشد. این سریال در چهار فصل ساخته می شود که به صورت متوالی پخش می شود و در مجموع 32 قسمت می باشد.

تصور می شد «تنکهخورها» سریالی طنز است اما این سریال تنها رگه هایی از طنز دارد و در بستری غیر کمدی روایت می شود.

پرویز شیختادی پیش از این دو مجموعه تلویزیونی بانوی سردار و آتش در نیستان را تولید کرده بود و تانک خورها سومین همکاری او با صدا و سیما است.

خلاصه داستان سریال تانک خورها

هاشم در تصویر یک قهرمان ظاهر می شود. مردی نترس و قدرتمند که تسلیم حرف زور نمی شود، پول حرام نمی گیرد و اجازه نمی دهد که جان مردم به خطر بیفتد. او مجرد است و ازدواج نکرده است و زندگی اش حول محور مادر، خواهر و مادربزرگش می چرخد.

هر آنچه که باید در مورد سریال بدانید

پس از معرفی این شخصیت و جایگاه او در خانواده و جامعه، موضوع اصلی مشخص می شود. آنها از او می خواهند که از هرج و مرج ناشی از جنگ در بازار استفاده کند و در ازای یک مدل جدید کادیکال، قطعات را با قیمت بالا بفروشد.

ایرج محمدی که سابقه ساخت سریال هایی چون دردسر عظیم، دلدادگان، نرگس، محمد گریخت و خانه بدوش را در کارنامه دارد، داستان این سریال را اینگونه توضیح داده است:

تانکرها داستان دو برادر است که در یک گاراژ مکانیکی هستند و با ابتکار خود در زمان جنگ قطعات خودروهایی را می سازند که احتکار زیادی دارند. این موضوع باعث می شود دشمن پیدا کنند. در این بین یکی برادران به جبهه می روند و وضعیت داستان به گونه ای پیش می رود که برای هر دو برادر سفر و سفر شخصی ایجاد می شود و در این بین ماجراهایی به وجود می آید.

هر آنچه که باید در مورد سریال بدانید

ما در این داستان در دو میدان بازی می کنیم. یکی زمین شهری که فضای مشهد را داریم و دیگری فضای جنگی اوایل انقلاب است که در اطراف سوسنگرد و اهواز شکل گرفته و مربوط به تخصص این دو برادر و ستادی است که در آن کار می کردند و همچنین است. مربوط به تجهیز ماشین آلات و تجهیزات خودرو و سپس به نفربرها و تانک ها می روند.

هر آنچه که باید در مورد سریال بدانید

آیا داستان سریال Tankers واقعی است؟

در برخی رسانه ها تانک خورها داستان گردان 77 خراسان است اما محمدی این موضوع را تکذیب کرد و گفت این سریال نه شخصیت خاصی دارد و نه گردان یا گروهان خاص. پرویز شیخ طادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کار متعلق به شخصیت های گمنام کشور است که نه نام دارند، نه رتبه دارند، نه عناوین خاصی دارند، نه مدیر هستند و بیشتر مکانیک، تعمیرکار هستند. رانندگان و طبقات متوسط ​​کشور و قرار است روایت شوند.

هر آنچه باید در مورد سریال بدانید

بازیگران سریال تانک خورها

آرش مجیدی، سروش جمشیدی، بهراد خرازی، علیرضا استادی، احمد نجفی و ثریا قاسمی بازیگران اصلی تانک خور هستند.

هادی دیباجی، میلاد میرزایی، مهدی صباغی، شیرین اسماعیلی، مهرداد بخشی، احمد کاوری، مسعود شریف، پونه عاشورپور، شیوا خسرومهر، سارا باقری، سارا توکلی و فاطمه حاجوی نیز از بازیگران این سریال هستند.

آرش مجیدی

او نقش هاشم مالکی را بازی می کند. او در محیط کار و جبهه جنگ فردی برون گرا است اما در مسائل خانوادگی فردی درونگرا می شود.

سروش جمشیدی

سروش جمشیدی در نقش محسن جوانی ظاهر شد که به دلیل نداشتن خانواده دچار انحرافاتی شد و همین موضوع باعث شد تا او به زندان بیفتد. اما پس از آزادی از زندان، زندانبان او را در نوجوانی به هاشم سپرد و به همین دلیل هاشم را برادر بزرگ خود می داند و همین باعث می شود که از ابتدا تا انتهای سریال در کنار هم بمانند.

احمد نجفی

هر آنچه که باید در مورد سریال بدانید

او در نقش عزیز آقا که پدر است بازی می کند یکی از دو خانواده تعریف شده در سریال است. او در این سریال سه پسر و یک دختر دارد که باعث ایجاد ارتباط با خانواده هاشم می شود. نجفی همچنین در سریال جدید دیگری با عنوان «هشت پا» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی بازی کرد که به زودی پخش خواهد شد.

ثریا قاسمی

هر آنچه که باید در مورد سریال بدانید

مادر هاشم مالکی با تمام مادرهایی که تاکنون بازی کرده متفاوت است. این بازیگر پیشکسوت و توانا تا به امروز نقش های متفاوتی در کارنامه خود دارد اما در سال های اخیر اغلب در نقش مادر دیده می شود.

علیرضا استادی

فرمانده یک ستاد در دوران دفاع مقدس حاجی پور نام دارد که مثل همیشه هم در بازی و هم در شخصیتی که بازی می کند شیرینی خاصی دارد.

احمد کاوری

هر آنچه باید در مورد سریال بدانید

او تجربه کارگردانی در کارهای مختلفی از جمله سریال شرم و فصلی از فرزند مهندس را دارد. او در این سریال نقش یک فرمانده عملیاتی را ایفا می کند که به جای یک فرمانده شهید دست به کار می شود.

بهراد خرازی

فریدون در این سریال نقش منفی را بازی می کند که سعی کرد آن را بسیار متفاوت بازی کند. خرازی در سریال جدید مهیار عیار نیز به ایفای نقش پرداخته و این شب ها در سریال طوبی در کنار مخاطبان است.

مهدی صباغی

او نقش جوانی به نام منصور را بازی می کند. این بازیگر توانا در سریال «می خواهم زنده بمانم» در شبکه خانگی به ایفای نقش به یاد ماندنی پرداخت.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما