از شاهکارهای کلاسیک مانند سه گانه دلاری سرجیو لئونه تا برداشت های مدرن تر در این ژانر، نمی توان میراث فرهنگی فیلم های وسترن در صنعت فیلم را انکار کرد.

به گفته روزیاتو، پیامد این تأثیر عمده این ژانر این است که وسترن ها اغلب پشتوانه مالی زیادی در پشت خود دارند و به گفته روزیاتو، بزرگترین بودجه تاریخ سینما را به آنها می دهد. اگرچه بودجه زیاد موفقیت یک فیلم یا گیشه خوب را تضمین نمی کند، اما بسیاری از گران ترین وسترن های تاریخ سینما در گیشه موفق بودند.

در این مقاله شما را با 10 تا از پرهزینه ترین فیلم های وسترن تاریخ سینما آشنا می کنیم.

پرهزینه ترین فیلم های وسترن تاریخ سینما:

10- The Horse Whisperer (1998) (115 میلیون دلار)

9- آلامو (1960) (128 میلیون دلار)

8- آلامو (2004) (130 میلیون دلار)

7- وایات ارپ (1994) (145 میلیون دلار)

6- The Revenant (2015) (151 میلیون دلار)

5- دروازه بهشت ​​(1980) (163 میلیون دلار)

4- رانگو (2011) (180 میلیون دلار)

3- Home On The Range (2004) (194 میلیون دلار)

2- Cowboys & Aliens (2011) (220 میلیون دلار)

1- تکاور تنها (2013) (194 میلیون دلار)

۱۰- The Horse Whisperer (۱۹۹۸)

115 میلیون تومان

The Horse Whisperer به کارگردانی رابرت ردفورد برداشتی دراماتیزه شده از ژانر وسترن است. این فیلم داستان نوجوانی به نام گریس (اسکارلت جوهانسون) را دنبال می کند که در یک تصادف وحشتناک اسب سواری قطع شده است. در جستجوی راهی برای کمک به بهبود عاطفی و جسمی گریس، مادرش به مردی به نام تام بروکر (ردفورد) ملقب به «نجواگر اسب» روی می‌آورد. او با گریس و اسبش، پیلگریم، کار می کند تا پس از حادثه ای وحشتناک به هر دوی آنها کمک کند.

The Horse Whisperer با بودجه کلان تقریباً 115 میلیون دلاری (تعدیل شده بر اساس تورم)، در نهایت در باکس آفیس عملکرد نسبتاً خوبی داشت. این فیلم یک وسترن غنی با مضامینی درباره پیوند بین انسان و اسب و همچنین اهمیت غم و اندوه پس از تراژدی است. شاید اکشن انفجاری وسترن های سنتی تر را نداشته باشد، اما با این وجود The Horse Whisperer یک وسترن بسیار خوب است.

(تصاویر) گران ترین وسترن های تاریخ سینما ///

۹- آلامو (۱۹۶۰)

128 میلیون دلار

زمانی که آلامو جان وین در سال 1960 منتشر شد یکی این یکی از بزرگ‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین وسترن‌هایی بود که این سبک تا به حال دیده بود. آلامو به کارگردانی جان وین در نقش دیوی کروکت وقایع نبرد آلامو در سال 1836 بین مکزیک و جمهوری تگزاس را به تصویر می کشد. این نبرد به یک رویداد افسانه ای در فرهنگ آمریکایی تبدیل شده است و آلامو تلاش می کند تا با تمرکز بر شجاعت قهرمانانه سربازان تگزاس، نبرد را بازسازی کند.

این فیلم آنقدر تولید بزرگ بود که تیم سازنده یک کپی در مقیاس سه چهارم از آلامو را فقط برای فیلم ساختند. این باعث شد که بودجه فیلم با تورم به رقم خیره کننده 128 میلیون دلار برسد، در حالی که فیلم به دلیل اصالتش مورد تحسین قرار گرفت. در حالی که آلامو موفق شد و هفت نامزدی جایزه اسکار را به دست آورد، یک شکست تجاری بود و هرگز آنطور که وین امیدوار بود مورد توجه مخاطبان فیلم های غربی قرار نگرفت.

(تصاویر) گران ترین وسترن های تاریخ سینما ///

۸- آلامو (۲۰۰۴)

130 میلیون تومان

بازسازی فیلم The Alamo توسط جان وین در سال 2004 رویکردی متفاوت از نسخه اصلی داشت. این فیلم رویکردی بسیار دقیق و تاریخی به نبرد آلامو داشت و هدف آن حذف برخی از افسانه‌سازی‌های بیش از حد دراماتیک نسخه 1960 بود. این فیلمی است که عمیقاً به شخصیت شخصیت های افسانه ای مانند دیوی کروکت (بیلی باب تورنتون) و جیم بووی (جیسون پاتریک) می پردازد.

با این حال، این پروژه جاه طلبانه عملکرد خوبی در گیشه نداشت. آلامو با بودجه ای در حدود 130 میلیون دلار با احتساب تورم، کمتر از 30 میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد. بودجه کلان این فیلم یکی این فیلم به یکی از بزرگترین بمب های باکس آفیس تاریخ سینما تبدیل شده است و منتقدان نیز در مورد کیفیت آن اختلاف نظر دارند. آلامو اکنون به عنوان یادآور تعادل ظریفی است که باید بین دقت تاریخی و جذابیت درام در هر فیلمی برقرار شود.

(تصاویر) گران ترین وسترن های تاریخ سینما ///

۷- Wyatt Earp (۱۹۹۴)

145 میلیون دلار

White Earp اثر لارنس کاسدان یکی این یکی از جاه طلبانه ترین تصویرهایی است که از برجسته ترین قانونگذاران تاریخ ایالات متحده ساخته شده است. وسترن حماسی زندگی‌نامه‌ای بزرگ، Wyatt Earp با بازی کوین کاستنر در نقش Earp، زندگی او را از مزرعه‌داری تا شرکت در تیراندازی افسانه‌ای O’Kee Corral شرح می‌دهد. کاسدان می‌خواست این فیلم یک مطالعه شخصیتی حماسی باشد، با مدت زمان سه ساعت که امکان فرو رفتن عمیق در پیچیدگی‌های شخصیت اصلی را فراهم می‌کرد.

بودجه Wyatt Earp، با توجه به تورم، به حدود 145 میلیون دلار می رسد. با این حال، عوامل متعددی مانع از موفقیت فیلم در باکس آفیس شد، از جمله این واقعیت که در همان سال فیلم زندگینامه ای پراکنده تر از زندگی Earp به نام Tombstone اکران شد. علیرغم شکست های تجاری اش، وایات ارپ یکی این یکی از پیچیده ترین و جاه طلبانه ترین وسترن هایی است که تاکنون ساخته شده است.

(تصاویر) گران ترین وسترن های تاریخ سینما ///

۶- The Revenant (۲۰۱۵)

151 میلیون دلار

فیلم The Revenant به کارگردانی لخاندرو گونزالس ایناریتو یکی این یکی از منحصر به فردترین داستان های ژانر وسترن در تمام دوران است. این فیلم بر اساس داستان واقعی هیو گلس (لئوناردو دی کاپریو) روی تله‌ای تمرکز می‌کند که پس از قلع و قمع شدن توسط یک خرس، توسط دوستانش رها می‌شود تا بمیرد. گلس اما تلاش زیادی برای زنده ماندن دارد و با وجود شرایط سخت سعی می کند خود را زنده نگه دارد و از کسانی که او را رها کرده و البته پسرش را کشته اند انتقام بگیرد.

بودجه امروز با احتساب تورم حدود 151 میلیون دلار است، فیلمی که تولید آن بسیار سخت و پر زحمت بود. فیلم تقریباً به طور کامل در نور طبیعی فیلمبرداری شده است، به این معنی که بازیگران و عوامل فیلم در حین صحنه فیلمبرداری تحت شرایط شدید قرار گرفتند. با وجود این، جاه طلبی The Revenant نتیجه داد و به یک موفقیت تجاری و هنری تبدیل شد و اولین جایزه اسکار را برای آن به دست آورد. دی کاپریو آورد.

(تصاویر) گران ترین وسترن های تاریخ سینما ///

۵- دروازه بهشت ​​(۱۹۸۰)

163 میلیون دلار

دروازه بهشت ​​نه به خاطر محتوای خود فیلم، بلکه به خاطر داستان های هولناکی که پشت تولید آن است، مشهور شده است. پس از موفقیت بزرگش با The Deer Hunter، مایکل چیمینو اساساً کنترل هنری کاملی بر ساخت Heaven’s Gate داشت. این فیلم بر اساس جنگ کانتی جانسون است، درگیری نهایی بین بارون های زمین و مهاجران اروپایی در وایومینگ دهه 1890.

به زبان ساده، دروازه بهشت ​​هرج و مرج مطلق بود. چشم انداز پرهزینه و بلندپروازانه Cimino برای فیلم، بودجه فیلم را به چهار برابر بودجه اولیه آن افزایش داد که معادل 163 میلیون دلار در سال 2024 است، با توجه به تورم تنظیم شده است. این کارگردان به دلیل سبک کارگردانی مستبدانه‌اش مورد انتقاد قرار گرفت و اغلب گفته می‌شود که شکست‌های انتقادی و تجاری دروازه بهشت، پایان دوران فیلم‌های کارگردان محور در هالیوود را رقم زد.

پس از اکران دروازه بهشت، استودیوها بیشتر درگیر بحث های خلاقانه هنگام ساخت فیلم شدند و در حالی که شکست عظیم Cimino در سال های پس از اکران با واکنش های مثبت بیشتری مواجه شد، نمی توان تاثیر منفی فیلم بر ژانر وسترن را انکار کرد. .

(تصاویر) گران ترین وسترن های تاریخ سینما ///

۴- رتبه (۲۰۱۱)

180 میلیون تومان

رنگو ممکن است آن چیزی نباشد که اکثر مردم هنگام فکر کردن به یک وسترن به آن فکر می کنند. این انیمیشن در مورد آفتاب پرست به نام رانگو (جانی دپ) است که به طور تصادفی وارد شهر کثیف می شود. مجموعه ای از دروغ ها و ماجراهای ناگوار باعث می شود که مردم شهر باور کنند که او یک قهرمان افسانه ای است تا آنها را از خشکسالی نجات دهد. رانگو به طرز شگفت انگیزی مضامین عمیق هویت و تعلق را بررسی می کند و در عین حال داستانی قانع کننده در مورد آفتاب پرست هفت تیر به دست ارائه می دهد.

کارگردان فیلم، گور وربینسکی، این پروژه بلندپروازانه را با بودجه تقریباً 180 میلیون دلاری با احتساب تورم ساخته است. با این حال، این فیلم چه از نظر انتقادی و چه از نظر تجاری موفقیت بزرگی داشت و برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد. در گذشته، رنگو قطعا یکی این یکی از خلاقانه ترین و منحصر به فردترین وسترن های تمام دوران است، برداشتی تازه از ژانری که از اوج خود فاصله دارد.

(تصاویر) گران ترین وسترن های تاریخ سینما ///

۳- Home On The Range (۲۰۰۴)

194 میلیون دلار

Home on the Range یک وسترن بود که دیزنی در نظر داشت آخرین تصویر متحرک دوبعدی باشد قبل از اینکه استودیو به طور کامل به انیمیشن سه بعدی روی آورد. این یک انیمیشن کمدی است که داستان گروهی از حیوانات مزرعه به رهبری گاوی به نام مگی (روزان بار) را دنبال می کند که با هم متحد می شوند تا مزرعه خود را از بسته شدن نجات دهند. برنامه آنها برای جمع آوری پول این است که خش خش کننده بدنام گاو، آلامدا اسلیم (رندی کواید) را دستگیر کنند و از پولی که از دستگیری او به دست می آورند برای باز نگه داشتن مزرعه استفاده کنند.

انیمیشن‌های دست‌کش شده و موسیقی‌های زیاد باعث شد این خانه مزرعه حدود ۱۹۴ میلیون دلار هزینه داشته باشد. این فیلم که در یک دوره انتقال برای دیزنی اکران شد، هرگز هزینه های تولید خود را جبران نکرد و نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد. در نگاهی به گذشته، Home on the Range اضافه‌شده‌ای عجیب به این ژانر است یکی این یکی از فیلم های کمتر شناخته شده دیزنی در قرن بیست و یکم است.

(تصاویر) گران ترین وسترن های تاریخ سینما ///

۲- Cowboys & Aliens (۲۰۱۱)

220 میلیون تومان

Cowboys & Aliens یک تلاش واقعا جاه طلبانه برای ترکیب ژانرهای وسترن و علمی تخیلی در یک فیلم موفق بود. در این فیلم دانیل کریگ در نقش یک قانون شکن فراموش شده و هریسون فورد در نقش یک دامدار ثروتمند بازی می کند، جایی که این دو با هم متحد می شوند تا گروهی از مردم شهر را که توسط بیگانگان ربوده شده اند، نجات دهند. گاوچران و بیگانگان در یک نسخه خالی از سکنه بازگشت به آینده از جنوب غربی آمریکا در دهه 1870 اتفاق می‌افتد، کابوی و بیگانگان چیزی کمتر از یک ترن هوایی پر از اکشن و ماجراجویی است.

بازیگران ستاره فیلم در کنار جلوه های ویژه و سکانس های اکشن، بودجه آن را با احتساب تورم به حدود 220 میلیون دلار رساندند. Cowboys & Aliens به گیشه رسید نبود و نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد. با وجود این شکست تجاری، Cowboys & Aliens یکی یکی از بی نظیرترین وسترن های اخیر است و داستانی هیجان انگیز را روایت می کند.

(تصاویر) گران ترین وسترن های تاریخ سینما ///

۱- تکاور تنها (۲۰۱۳)

294 میلیون دلار

احتمالاً دست کم گرفتن است اگر بگوییم که اکثر مردم تنها به دلیل شکست بدنام باکس آفیس آن را می شناسند. دومین حمله گور وربینسکی به ژانر وسترن، تلاشی برای احیای فرنچایز The Lone Ranger بود که آرمی همر در نقش اصلی بازی کرد، در حالی که جانی دپ نقش دستیار هندی او، تونتو را بازی کرد. این فیلم داستان این دو نفر را دنبال می کند که پس از قتل گروهی از تکاوران تگزاس به دنبال پاسخ و عدالت هستند.

تأخیرهای مکرر، فیلم‌برداری مجدد، لوکیشن‌های عظیم، قطارها و جلوه‌های ویژه گران‌قیمت باعث شد که فیلم بودجه‌ای معادل ۲۹۴ میلیون دلار داشته باشد. این فیلم بدون شک پرهزینه ترین وسترن ساخته شده در تاریخ سینماست و گواه این است که بودجه کلان موفقیت تجاری یا انتقادی یک پروژه سینمایی را تضمین نمی کند. تنها رنجر از آن زمان یکی این فیلم به یکی از بزرگترین شکست‌های باکس آفیس تاریخ سینما تبدیل شد و به دلیل انتخاب دپ، بازیگر قفقازی برای نقش یک بومی آمریکایی، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. در حالی که مطمئناً داستان جذابی برای گفتن دارد، رنجر تنها برای دیزنی یک فاجعه مالی بود و زمان اجرای 160 دقیقه ای آن مانع موفقیت تجاری آن شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما