مراسم اختتامیه نهمین دوره جام قهرمانان بازی های رایانه ای در رشت برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: برنامه های ویژه ای برای توسعه کمی و کیفی بازی ها در کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه در بنیاد ملی بازی های رایانه ای پیش بینی شده است.

بازتاب آنلاین، مراسم اختتامیه نهمین دوره جام قهرمانان بازی های رایانه ای روز چهارشنبه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

امیرحسین طاهری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به وجود حدود 34 میلیون بازیکن بازی رایانه ای در کشور و تعداد حدود دو میلیارد نفر در سراسر جهان، حوزه بازی های رایانه ای را جامع و مهم خواند گفت: بازی های رایانه ای جایگزین بازی های قدیمی شده اند و با وجود تعداد بازیکنان زیاد، باید در طراحی این بازی ها هدفمند و برنامه ریزی شده پیش رفت.

دبر از شورای فرهنگ عمومی استان گیلان گفت: در گذشته بازی هایی برای نوجوانان و جوانان وجود داشت که هیجان کاذب ایجاد می کرد اما محتوای درستی در اختیار آنها قرار نمی داد و این وظیفه دولت است. ما از توسعه بازی‌های متناسب با فرهنگ، سن، آداب و رسوم، باورها و ایده‌ها حمایت ویژه می‌کنیم تا بتوانیم آن‌ها را برای همه علاقه‌مندان در دسترس قرار دهیم و جامعه را علاوه بر استفاده از مزایای این بازی‌ها بهره ببریم. از بازی های صحیح و سالم اجازه دهید.

طاهری افزود: بازی های رایانه ای غیر اصولی و نامناسب آسیب های زیادی به بازیکنان و خانواده ها وارد می کند، اما اگر بازی صحیح و اصولی باشد، علیرغم ایجاد پیوندهای دوستانه و خانوادگی، می تواند قدرت تصمیم گیری لحظه ای را نسبت به «ضریب هوشی» در کودکان افزایش دهد. بیش از حد با معرفی بازی های رایانه ای موبایل، مشکل ساکت نشستن و غیر فعال بودن بازیکنان حل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه بیان کرد: برنامه های ویژه ای برای توسعه کمی و کیفی بازی سازی در کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به ویژه بنیاد ملی بازی های رایانه ای پیش بینی شده است. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز این فرصت را دارد که از شرکت‌های علم‌بنیان زیرمجموعه ستاد شهید آوینی برای تولید بازی‌های متناسب با اکوسیستم استان دعوت کند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان میزبان قوی این رویداد خواهد بود. پشتیبانی می کند. .

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما