سریع ترین خودروی تاریخ آمریکا؛ شورولت کوروت ZR1 رکوردشکنی ثبت کرد

شورولت کوروت ZR1 مدل 2025 به لطف موتور 5.5 لیتری توئین توربو V8 خود خودرویی بسیار جذاب است.

شورولت در زمان معرفی ادعا کرد که این خودرو می تواند به حداکثر سرعت 345 کیلومتر بر ساعت دست یابد. اما این خودروساز آمریکایی به تازگی توانسته با کوروت ZR1 به سرعتی بالاتر از آنچه که تبلیغ می شود دست یابد!

ثبت یک رکورد منحصر به فرد

جنرال موتورز به عنوان مالک برند شورلت، اخیرا کوروت ZR1 را به همراه تیمی از مهندسان به پیست تست خودرو ATP در پاپنبورگ آلمان فرستاد تا توانایی این خودرو را در رسیدن به سرعت بالا ارزیابی کند. این خودروی اسپورت آمریکایی در تست های انجام شده توانسته رکورد سرعت 375 کیلومتر بر ساعت را از آن خود کند. جالب اینجاست که در این رکورد، مارک ریوس، رئیس جنرال موتورز، پشت فرمان بود و طبق دستور یک مهندس خودرو را رانندگی می کرد. علاوه بر این، در روز آزمایش، پنج مهندس دیگر موفق به ثبت سرعت 370 کیلومتر در ساعت یا بیشتر با کوروت ZR1 شدند.

سریع ترین ماشین تاریخ آمریکا؛ شورولت کوروت ZR1 رکوردها را شکست
سریع ترین خودروی تاریخ آمریکا؛ شورولت کوروت ZR1 رکوردشکنی ثبت کرد

شورولت کوروت ZR1، سریع ترین خودروی ساخت آمریکا

دستیابی به حداکثر سرعت 375 کیلومتر در ساعت نه تنها برای شورولت کوروت ZR1، بلکه برای هر خودروی آمریکایی با تولید انبوه زیر 1 میلیون دلار یک رکورد محسوب می شود. کریس باربر، مهندس ارشد توسعه کوروت ZR1 درباره این عملکرد رکوردشکنی گفت: «احساس پایداری آنقدر بالاست که اصلاً احساس نمی‌کنید با این سرعت بالا می‌روید، مثل اینکه فقط با سرعت بالا در پایین‌ترین سطح رانندگی می‌کنید. این نشان دهنده کیفیت بالای این خودرو است. ناگفته نماند با این رکورد، کوروت ZR1 نه تنها سریع ترین خودروی تولیدی شورولت و جنرال موتورز است، بلکه سریع ترین خودروی آمریکایی تاریخ نیز محسوب می شود.

سریع ترین ماشین تاریخ آمریکا؛ شورولت کوروت ZR1 رکوردها را شکست
سریع ترین خودروی تاریخ آمریکا؛ شورولت کوروت ZR1 رکوردشکنی ثبت کرد

نکته جالب این است که شورولت کوروت ZR1 در روز تست از تجهیزات خاصی استفاده نکرده است. این خودرو با همان شاسی استاندارد، اسپویلر معمولی، قطعات آیرودینامیکی فیبر کربن و تایرهای میشلین پایلوت اسپرت 4S به پیست رفت و رکورد خود را به ثبت رساند.

پیست بیضی شکل پاپنبورگ با طول 12.2 کیلومتر و شیب 50 درجه در بخشی از چیدمان مکانی ایده آل برای ثبت سرعت های بالا است. باربر در مورد تجربه رانندگی در این پیست گفت: رفتن به روی شیب این پیست حسی متفاوت از هر چیزی است که تا به حال تجربه کرده ام.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما