دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، ادعای قبلی خود مبنی بر خوردن حیوانات خانگی توسط مهاجران را تکرار کرد.

به گزارش فارس، او بار دیگر به رای دهندگان لاتین تبار گفت که مهاجران در ایالت اوهایو حیوانات خانگی آمریکایی ها را می خورند و گفت که او فقط «آنچه گزارش شده را می گوید».

در هفته‌های اخیر، ترامپ ادعای نادرستی را تکرار کرده است که در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه مهاجران هائیتی در اسپرینگفیلد، اوهایو، حیوانات خانگی ساکنان را می‌دزدند یا حیوانات را از پارک‌ها می‌دزدند تا غذا بخورند.

در همین حال، هیچ گزارش موثقی از سرقت حیوانات خانگی توسط مهاجران هائیتی وجود ندارد و حتی مقامات ایالت اوهایو، از جمله مقامات جمهوری خواه، تکرار کرده اند که چنین داستانی صحت ندارد.

با این حال، ترامپ خطاب به انبوه رای دهندگان لاتین تبار که آرای آنها در انتخابات آتی ایالات متحده حیاتی است، ادعا کرد: «من فقط آنچه را که گزارش شده است، می گویم. و همچنین چیزهایی را می‌خورم که قرار نیست خورده شوند، و فقط در حال چک کردن هستم.»

این اولین بار نیست که ترامپ چنین ادعایی می کند و پیش از این نیز در اولین مناظره انتخاباتی با هریس چنین ادعایی را مطرح کرده بود که در آمریکا به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

ترامپ که هنوز به اسپرینگفیلد سفر نکرده است، پیشتر گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مهاجران هائیتی را در مقیاس وسیع از اوهایو اخراج خواهد کرد، حتی اگر اکثر آنها به صورت قانونی وارد آمریکا شده باشند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما