احساس سنگینی در قلب بعد از غذا یا احساس ناخوشایند سنگینی معده بعد از غذا مشکلی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. آیا تا به حال احساس کرده اید که بعد از خوردن یک وعده غذایی احساس سنگینی و کمبود انرژی می کنید؟ آیا تا به حال به این فکر کرده اید که علت احساس سنگینی شکم پس از غذا خوردن چیست؟

به گزارش نمناک، با این مقاله همراه باشید تا دلیل اصلی این حالت و تورم معده بعد از غذا خوردن را بدانید. تاخیر در هضم و احساس سنگینی بعد از غذا خوردن قطعا دلایل مختلفی دارد، اما در این مقاله به علت اصلی و شایع تر آن می پردازیم.

ارتباط بین مشکلات گوارشی و مشکلات معده بعد از غذا

احساس سنگینی معده بعد از خوردن غذا نشانه عدم هماهنگی دستگاه گوارش است، بنابراین هضم نادرست و به موقع غذا منجر به مشکلاتی در دفع طبیعی می شود. دستگاه گوارش یک اندام بسیار حیاتی محسوب می شود و برای ورود و خروج مواد از بدن بسیار مهم است. تاثیر خلق و خو بر این سیستم نیز بسیار مهم است.

فعالیت های مهم گوارشی مانند هضم غذا، اشتها، یبوست و غیره تحت تاثیر خلق و خو هستند. بسته به حرارت مزاج، قدرت هضم نیز کم یا زیاد می شود.

سرماخوردگی دلیل اصلی ناراحتی معده بعد از غذا خوردن است

سرماخوردگی علاوه بر دیر هضم و احساس سنگینی و بی حالی بعد از غذا، در برخی موارد می تواند منجر به تشدید و بدتر شدن سرماخوردگی و بیماری غیرقابل برگشت شود. در برخی موارد، فرد ممکن است برای مدت طولانی احساس سنگینی و ناخوشی کند، حتی تا ۸ ساعت پس از خوردن غذا.

در ناحیه گوارش، “خشکی” منجر به یبوست می شود، در حالی که “نم” منجر به نفوذپذیری می شود. با افزایش دما، خشکی ممکن است افزایش یابد و اگر این خشکی با خشکی صفرا همراه باشد، احتمال یبوست افزایش می یابد. به عبارت دیگر سردی مزاج باعث کاهش حرارت و رطوبت در هضم می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما