بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ با پیشرفت تکنولوژی و قدرت فزاینده هوش مصنوعی، گوگل در تلاش است تا ترفندهای خود را برای محافظت از حساب های جیمیل کاربران پیچیده تر و امن تر کند تا این اکانت ها از خطرات حملات هکری در امان باشند. مشکل اصلی این است که هکرها نیز از این پیشرفت فناوری بهره می برند و از هوش مصنوعی برای انجام حملات مخرب خود استفاده می کنند.

طبق آمار منتشر شده توسط خود گوگل، در حال حاضر بیش از 2.5 میلیارد کاربر از خدمات جیمیل استفاده می کنند. به همین دلیل، این پلتفرم یک هدف عالی برای هکرها و کلاهبرداران است.

“سام میتروویچ” مشاور مایکروسافت پس از رسیدگی به یک حمله فریبنده هوش مصنوعی هشداری صادر کرده است. وی این حمله را “یک تماس بسیار واقعی و هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی” توصیف کرد که می تواند حتی کاربران با تجربه و آگاه در این زمینه را فریب دهد.

میتروویچ روند حمله ای را که هدف قرار داده بود، تشریح کرد. او متوجه شد که هکرها با استفاده از روش های فیشینگ درخواست بازیابی حساب جیمیل را برای او ارسال کرده اند. این روش معمولاً به کاربر اطلاع می دهد که شخصی قصد دارد حساب خود را بازیابی کند و سپس او را به صفحه ورود جعلی هدایت می کند تا اطلاعات ورود خود را وارد کند. پس از اطلاع از این نوع حمله، میتروویچ به این اعلان توجه نکرد و به تماس تلفنی گوگل پاسخ نداد.

اما یک هفته بعد، حمله ادامه یافت. این به معنای یک اعلان بازیابی حساب جدید و یک تماس تلفنی دیگر است. این بار، میتروویچ به تماس پاسخ داد و توسط شخصی با لهجه آمریکایی که ادعا می‌کرد از گوگل است، به او گفت که فعالیت مشکوکی در حساب جیمیل او وجود داشته است. این شخص برای جلب اعتماد میتروویچ اطلاعاتی در مورد ورود غیرمعمول به حساب خود از آلمان ارائه کرد. در حین صحبت با آن شخص، میتروویچ شماره تلفنی را که از آن تماس گرفته شده بود جستجو کرد و متوجه شد که این شماره در واقع از صفحات تجاری گوگل است. این ترفند هوشمندانه می تواند بسیاری از کاربران را هنگام وقوع این نوع حملات فریب دهد.

چیزی که میتروویچ را نسبت به این موضوع مشکوک کرد، نحوه صحبت کردن صدای تماس گیرنده بود. او متوجه شد که صدای تماس گیرنده مصنوعی است و متوجه شد که صدایی است که توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

اطلاعیه برای همه کاربرانی که جیمیل دارند! | فوتبال روزانه

گوگل اعلام کرده است که ابتکار جدیدی را برای مبارزه با کلاهبرداران به نام Global Signal Exchange با همکاری اتحادیه جهانی ضد کلاهبرداری و فدراسیون تحقیقات DNS راه اندازی کرده است. این پلتفرم اطلاعات واقعی در مورد زنجیره تامین کلاهبرداری و جرایم سایبری را به اشتراک می گذارد. گوگل امیدوار است که این پلتفرم به یک مرکز جهانی برای تبادل اطلاعات مربوط به کلاهبرداران و حملات آنها تبدیل شود.

آماندا استوری، مدیر ارشد امنیتی گوگل، اعلام کرد که این همکاری از قابلیت‌های هر شریک برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی و مختل کردن فعالیت‌های تقلبی در سریع‌ترین زمان ممکن استفاده می‌کند.

علاوه بر حقه‌های سیاسی و محتوای مستهجن، از حملات هوش مصنوعی نیز برای کنترل حساب‌ها استفاده می‌شود. اگر از Google تماسی دریافت کردید، به یاد داشته باشید که Google هرگز از طریق تلفن با شما تماس نخواهد گرفت. از ابزارهای موجود مانند جستجوی گوگل استفاده کنید و فعالیت های اخیر را در حساب جیمیل خود بررسی کنید. مهمتر از همه، هرگز اجازه ندهید استرس و فوریت بهترین حالت را داشته باشد، زیرا در آن زمان است که اکثر ما تصمیمات عجولانه می گیریم و اطلاعات حساب خود را فاش می کنیم. مهاجمان و هکرها نیز از این احساس فوریت برای سوء استفاده و به دست آوردن اطلاعات ما استفاده می کنند.

فوتبال روزانه اینستاگرام
اطلاعیه برای همه کاربرانی که جیمیل دارند!

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما