رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بر ادامه ارسال کمک های انسانی به جبهه مقاومت و لبنان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا؛ چهارم مهرماه در اجلاسیه ۶۷ شهید ناجی خراسان شمالی، پیرحسین کولیوند اظهار داشت: کنگره شهدای هلال احمر یک کنگره بین المللی است و متعلق به هیچ شهر و کشوری نیست.

وی ادامه داد: شهدای ما منجی بودند و سلاحشان برانکارد بود و برای نجات دیگران جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر رساندن پیام شهدا به جوانان در این کنگره ها، گفت: تعداد جوانان ما تا چند سال پیش حدود 460 هزار نفر بود، اما الان سه میلیون جوان هستند. مردمی که پیام شهدا را هم درک کردند. شما از آنها یاد می گیرید.

کولیوند با بیان اینکه امروز جمعیت هلال احمر استان ها برای برگزاری این نشست ها پیشقدم می شوند، افزود: آنها این اقدام را در دستور کار خود دارند تا بدانند ما مدیون چه کسانی هستیم و باید به کدام سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به شش ویژگی شهدای کمکی افزود: شهدای یاور ایثارگر، شجاع و نترس بودند و با اراده قوی در جبهه ها از جبهه و خطوط اصلی گرفته تا تبادل نامه و بازدید از اردوگاه ها و بیمارستان ها حضور داشتند.

وی ادامه داد: آنها احساس مسئولیت داشتند و در قبال نجات جان سربازان احساس مسئولیت می کردند. تعهد انسانی و اخلاقی نشان دادند و به کار خود متعهد بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: توانمندی و آمادگی از دیگر ویژگی های آنها بود و به اندازه بسیاری از افرادی که امروز ادعای این را دارند توانمند بودند و اینها مهمترین ویژگی های شهید بودند -نجات دهندگان

وی تاکید کرد: یاوران ما مؤمن بودند و هجرت و جهاد کردند که از قرآن الگوی آن وجود دارد. امدادگران زیادی از جاهای دور به جبهه رفته اند و این جای تامل دارد.

وی تصریح کرد: یاوران شهید نامی به نام جوانان هلال احمر داشتند که توانمند و مؤمن هستند و اکنون پا جای پای آنها گذاشته اند.

کولیوند با اشاره به جنایت جنگی رژیم منحوس صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی دستگاه عمومی به نام پیجر را به ابزاری قاتل تبدیل کرده و 3000 جراحت چشمی به بار آورد.

وی گفت: چشمان مجروح در سراسر دنیا این همه مشکل داشت اما در عرض چند ساعت 200 پزشک کشورمان برای کمک اعلام آمادگی کردند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط سختی در لبنان وجود داشت و شهید سید حسن نصرالله گفت که نمی خواهد بار ما را سنگین کند، تصریح کرد: اما آماده رفتن بودیم و ظرف چند ساعت به لبنان رسیدیم.

وی با بیان اینکه تعدادی از مجروحان از ناحیه دو چشم، بینی، قفسه سینه و انگشتان آسیب دیده اند، افزود: این جنایت جنگی به تمام معنا بود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از 700 مصدوم 500 نفر را وارد کشور کردیم که 50 نفر به خراسان رضوی اعزام شدند و در مجموع 80 درصد مصدومان از نابینایی نجات یافتند.

وی گفت: برای این رژیم منحوس امدادگران، صلیب سرخ و بیمارستان ها اهمیتی ندارد و حتی محلی را که زمانی بمباران کرده بودند بمباران کردند تا کسی نتواند به کمک آنها بیاید.

وی با اعلام اینکه لبنان به صحنه جنایات جنگی تبدیل شده است، گفت: 300 هزار نفر از لبنان به روسیه رفتند و یک میلیون نفر آواره شدند.

کولیوند تاکید کرد: در لبنان بیمارستانی را در مکانی ساخته بودیم که 100 هزار نفر در آن منطقه بود اما ساعت 2 بامداد با 10 موشک آن را تخریب کردند.

وی با تاکید بر اینکه ما بیمارستان و مرکز دیگری ایجاد کرده ایم و در این راه کوتاه نخواهیم آمد، افزود: راه ما را شهدا رقم زده اند و این افتخار ماست که راه جهاد در راه خدا را از دست بدهیم یا جان خود را فدا کنیم ما در محل هستیم و دبیرکل ما نیز دیروز از سوریه بازگشت.

کولیوند گفت: چند روز پیش 100 کامیون با مواد غذایی و بیولوژیکی اهدایی مردم به لبنان فرستادیم و طی چند روز آینده یک کشتی 10 هزار تنی از کمک های ویژه مردمی ارسال خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما