پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

فارس: محسن برمهانی درباره شرایط تلویزیون برای همکاری با سلبریتی ها گفت: بسیاری از این افراد علاقه مند به بازگشت به سازمان سدوسایما هستند، زیرا می بینند این سازمان دیگر سازمان قبلی نیست و در حال تحول است. حضور در تلویزیون ایران برای کسانی که می خواهند کار کنند یک امتیاز بزرگ است. باید شرایط کار با تلویزیون را به صورت حرفه ای فراهم کنیم و کسانی که این شرایط را دارند بتوانند در این زمینه کار خود را پیش ببرند.

بخشی از این نشست چند ساعته با عنوان «پاسخ سیما به نظرسنجی ایسپا و جامعیت تلویزیونی» روز گذشته منتشر شد و در ادامه بخشی دیگر از این نشست با عنوان «توضیحات نماینده سیما درباره همکاری با سلبریتی ها» را می خوانید.

اگر جامعه ایران آسیب نبیند ما از سرمایه خود محافظت خواهیم کرد.

معاون سیما در مورد وضعیت رسانه ملی در همکاری با سلبریتی ها و اینکه برخی انتقاد می کنند که چرا صداوسیما با افراد مشهور و سلبریتی کار نمی کند و در مقابل دیگران انتقاد می کنند که چرا تلویزیون با چهره خاصی همکاری می کند. این دوگانگی چگونه مدیریت می شود، او گفت: مشکل همان چیزی است که شما اشاره کردید و داستان «رمز نعمتی به نام دیوار سخت واقعیت است». یعنی اگر با آقای نعمتی کار نکنیم، می گویند مردم کنار گذاشته شده اند، اگر کار کنیم، می گویند واقعیت این است که شما مثلاً باید با آقای نعمتی کار می کردید. در حالی که آقای عباس نعمتی یکی از نویسندگان خوب کشورمان است و اولین فردی بود که در دوران تحول و حتی قبل از آمدن من با ایشان قرارداد بست.

اگر ما یکسری کارها را انجام دهیم و جامعه ایران (نه لزوماً تعریف منتقدان ما از جامعه ایرانی طبقه متوسط) آسیب ببیند، آن کار را انجام نمی دهیم. اما اگر جامعه ایران آسیب نبیند ما سرمایه خود را هدر نمی دهیم. مثلاً سریال مختار را داریم که ممکن است دو بازیگر اشتباه کرده باشند، اما به خاطر اشتباه دو بازیگر نمی‌توانیم این سرمایه بزرگ را کنار بگذاریم. ما یک سال مختارنامه را پخش نکردیم، خیلی اعتراض داشتیم، پخش می کردیم، می گفتند چیزی ندارند، مختار را هر سال پخش می کردند. الان شبکه آی فیلم البته کانالی برای پخش سریال های تکراری است و مشکلی ندارد و مخاطب خوبی دارد.

چرا مدیری، جوان و علیخانی به تلویزیون برنمی گردند؟

ببینید، حالا وقتی نوبت به همکاری با چهره ها می رسد. بیش از چهار یا پنج چهره ذکر نشده است. از بازتاب آنلاین، مهران مدیری، عادل فردوسی پور، احسان علیخانی و علی ضیا نام برده می شود. در واقع آقای فردوسی پور از من خداحافظی کردند و وقتی می گویم رسانه ما حرفه ای نیست یعنی رسانه حرفه ای نیست که این 30، 40 سال مدیریت شده است. و در صورت لزوم باید این تغییرات را انجام دهم. ) و عوامل آنها به صورت حرفه ای برخورد کردند. یعنی عبارات انگلیسی را خوب به کار می بریم، همیشه وقتی یاد می گیریم لهجه پیدا می کنیم اما هیچ رابطه حرفه ای با آن ها نداریم و با رسانه ها و چهره ها کاملا غیرحرفه ای برخورد می کنیم.

اگر فردی بخواهد به صدا و سیما برگردد طبیعتا باید به ویژگی های حرفه ای خود نگاه کند. اگر صدا و سیما با این مسائل مشکل داشت، در ساخت فصل دوم سریال حاضر نمی شد. ساخت فصل دوم یکی یکی از مولفه های تحول در صنعت رسانه است و بسیار جدی گرفته می شود. مشاهده می شود که بسیاری از آثار موفقی چون «پایتخت»، «نون خا» و «زیر خاکی» ادامه داشته است. اینها چیزهایی است که ما در مورد موفقیت آنها می گوییم و تصمیم می گیریم ادامه دهیم.

بعد از اتفاقات سال 1401 عده ای گفتند ما با تلویزیون کار نداریم.

ما همچنین به دنبال ایجاد اسامی و عناوین جدید هستیم، اما این زمان می برد. این سه سریال شاید از دل ده ها اثر بیرون آمده و خوش درخشیده باشند. من شخصا با چند نفر از هنرمندانی که نام بردم صحبت کردم و از آنها خواستم که برگردند. برخی از این افراد زمانی که با آنها صحبت کردیم قبل از اتفاقات سال 1401 بود و گفتند که ما علاقه ای نداریم با عنوانی که الان کار می کنیم بیایم، مثلاً من ده فصل با یک عنوان کار کردم و باید یکی دو سال می گذرد تا کار روی عنوان جدید یا همان عنوان را شروع کنیم. یا عزیز دیگری که دو سه فصل یکی من در برنامه های واقعیت خوب و محبوب تلویزیون کار کرده بودم. او گفت که اکنون به سختی می توان استعدادهای جدید پیدا کرد و باید با فاصله وارد شود. من خودم با این افراد صحبت کردم اما مربوط به حوادث سال 1401 بود و گفتند ما با تلویزیون کار نداریم. اگر می خواهید با تلویزیون کار کنید، عملکردهایی دارد.

یکی دیگر از عزیزان آمد و گفت: می خواهم برگردم و با تلویزیون کار کنم، با او صحبت کردیم و شاید قرار بود در نوروز 1404 برایش کار بگیریم.

برمهانی همچنین اخبار پانتولیگ پخش شده در نوروز 1404 به تهیه کنندگی مهران مدیری را نادرست خواند و گفت: خیر، خبر حضور آقای مدیر در پانتولیگ کاملا اشتباه است. البته هرکسی که استانداردها را رعایت کند و احساسات مردم ایران اسلامی را جریحه دار نکند، حتما با او همکاری خواهیم کرد.

ما نمی توانیم کسی را که همجنس گرایی را پاکسازی کرده است، برگردانیم

البته یکی یکی از مجریان که خود را برای بازگشت به تلویزیون آماده می کرد، با شخصی در مورد همجنس گرایی صحبت کرد و این عمل منزجر کننده و زشت را تطهیر کرد. طبیعی است که اگر آن را روی آنتن تلویزیون بیاورم، مخاطبانمان قبول نمی کنند. مخاطبی که من می گویم یعنی مخاطبی که 70 درصد در شهرهای بزرگ زندگی نمی کنند و در شهر بزرگی که صحبت می کنیم مثلاً در تهران موارد فوق را داریم و شهرری هم داریم و طبیعی است که یک یونا بزرگ. بخشی از این مخاطبان در تهران این سوال را قبول ندارند. ما این کار را نمی کنیم. برخی از آنها زمان و جرات می خواهند.

به یکی من به این عزیزان گفتم که می دانم به چه فکر می کنم و آنها هم قبول کردند. بعداً از من شکایت کرد که چرا این حرف را زدم. این فرد یکی از چهره های موفق و درجه یک است که در حال حاضر با او کار نمی کنیم. وقتی حامی او کمیته امداد امام خمینی (ره) است، نام امام خمینی (ره) را به کار نمی برد، نه به خاطر قبول نکردن آن، بلکه به دلیل فشار همکارانش. در غیر این صورت بسیاری از این افراد از دست رژیم صهیونیستی عصبانی هستند و از نابودی آنها خوشحال هستند. این رژیم است و آنها از تشکیل دولت فلسطین در تمام اراضی اشغالی راضی هستند، اما به دلیل ترس از واکنش همکاران خود به این موارد اشاره نمی کنند. آقای شاهمرادی، مدیر شبکه چهار، تعبیری به نام گفتمان فرهنگی به کار برد، برخی از مردم و شخصیت های ما واقعاً حرف می زنند.

یکی یکی از این عزیزان به من گفت که وقتی پیامی می دهد خیلی ها حتی آشنایان در دایرکت به من توهین می کنند و پیام های تهدیدآمیزی برایم ارسال می کنند. این فضایی است که ما در آن زندگی می کنیم. اما برخی دیگر از دوستان با وجود این مشکلات به کار خود ادامه می دهند، اما دلیلی ندارد که من لزوماً با آنها موافق باشم، اما ما تعامل حرفه ای بین خود داریم. اصلاً وقتی این افراد برمی‌گردند و ما با آنها کار می‌کنیم، با آن یک نفر شوخی می‌کنند نبود و مجبور شدی دوباره باهاشون کار کنی.

بسیاری از این افراد علاقه مند به بازگشت به ایستگاه هستند، زیرا می بینند که دیگر مثل قبل نیست و در حال دگرگونی است. به هر حال حضور در تلویزیون ایران برای کسانی که می خواهند کار کنند امتیاز بزرگی است. برای کار با تلویزیون حرفه ای باید شرایط لازم را داشته باشیم و کسانی که این شرایط را دارند می توانند در این زمینه کار خود را انجام دهند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما