شهردار تهران علت آتش سوزی در بازار آهن شادآباد را جوشکاری غیراستاندارد و سرایت آتش به انبار چسب عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: فردی در حال جوشکاری غیرایمن بود که آتش به انبار چسب سرایت کرد و منجر به آتش سوزی شد.

وی در ادامه توضیح داد: شدت آتش فوق العاده بود و اکثر نیروهای ایستگاه آتش نشانی را برای مقابله و اطفای حریق بسیج کردیم.

زاکانی تعداد مجروحان این حادثه را هفت نفر عنوان کرد و ادامه داد: بر اثر این آتش سوزی 200 مغازه در آتش سوخت و سه نفر با وجود قفل شدن جان خود را از دست دادند.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا به بازار شادآباد تذکر امنیتی لازم داده شده است، پاسخ داد: بله تذکر لازم داده شد.

آتش سوزی بازار آهن شادآباد که در اوایل هفته جاری رخ داد، خسارت زیادی به این شرکت وارد کرد.

زاکانی درباره تدابیر امنیتی شهرداری در خصوص ساختمان های ناایمن در شهر نیز گفت: 16 هزار ساختمان ناایمن بالای 6 طبقه را هدف قرار داده ایم و در حال بررسی هستیم که آیا می توان آنها را مرمت یا بازسازی کرد.

وی با بیان اینکه پنج هزار واحد ساختمانی ناایمن و پرخطر در پایتخت شناسایی شده است، افزود: این اقدام از سال گذشته در مدیریت شهری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

به گفته وی، در گذشته بررسی های لازم در خصوص بازسازی یا نوسازی ساختمان های ناایمن انجام شده بود، اما اکنون با هماهنگی شهرداری هشت نهاد مهم کشور که سه نهاد مرتبط با شهرداری هستند در حال بررسی است.

شهردار تهران یادآور شد: ساختمان علاءالدین یکی از این ساختمان های ناایمن آن را تقویت می کنیم، البته باید بررسی شود که استحکام آن نیاز به نوسازی دارد یا بازسازی.

در پاسخ به این سوال که ساخت و ساز مسکن به کجا رسیده است؟ وی پاسخ داد: ساخت و ساز مسکن آغاز شده است، اکنون بیش از 500 هزار خانه فرسوده داریم که 300 هزار خانه به مرحله صدور پروانه رسیده است و مابقی کار ساخت با سازنده است و از لحظه صدور پروانه قدرت دارد. شروع به کار کند یا نه

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما