عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و متخصص طب سنتی الهام پارسا گفت: موی سر افراد بسته به مزاج آنها ویژگی های متفاوتی دارد.

به گزارش بازتاب آنلاین، فردی که در دوران شیرخوارگی موهایش سریع رشد می کند و در سنین پیری موهایش می ریزد، طبع خون گرمی دارد. این افراد در جوانی و میانسالی موهای تیره و پرپشتی دارند. با این حال، افرادی که موهای صاف و براق دارند بیشتر نشانگر سردی اوست. داشتن موهای سیاه و مجعد که رشد قابل توجهی، حجیم و پرپشت داشته باشد، نشانه خشکی مزاج است و افراد با این مزاج سریعتر از سایرین ریزش مو را تجربه می کنند.

افرادی که موهای نازک، سرعت رشد موی آهسته، موهای کمتر و ریزش موی کمتری دارند، بدخلقی‌تر هستند. در مورد وضعیت مو، کراتینه کردن، سشوار زدن چندگانه و …. لازم به ذکر است که رنگ ها و دستکاری های مختلف مو از جمله مو باعث ایجاد تغییراتی در مو می شود و نمی توان از وضعیت مو برای تعیین مزاج استفاده کرد.

طب ایرانی غذاهایی را برای داشتن موهای خوب و سالم توصیه می کند. برای صبحانه مربای چغندر، سیب، پیاز و هویج مصرف کنید. غذاهایی مانند ماشپلو، کاسه آلو، تکبب، آبگوشت، بره کباب و تخم مرغ در وعده های غذایی و میان وعده و همچنین مصرف بادام، پسته، فندق، انجیر، آب سیب، آب هویج و سبوس برنج توصیه می شود.

پارسا ادامه می دهد: تغذیه سالم برای داشتن موهایی حجیم و زیبا بسیار مهم است، وقتی تغذیه مناسب و کم خونی و ضعف عمومی که باعث ریزش مو می شود برطرف شود، موها قوی و پرپشت می شوند، باید دانست که کم خوابی و بدخوابی مغز را ضعیف می کند و باعث ریزش مو می شود.» همچنین وضعیت روحی مناسب، نداشتن استرس، تحرک و تحرک روزانه و وضعیت روحی خوب از دلایل داشتن موهای زیبا و جلوگیری از ریزش مو است.

آیا رنگ موی گیاهی تقویت می شود؟

برخی از عطرسازان ادعا می کنند که رنگ موی گیاهی دارند که می تواند مو را تقویت کند. پارسا می گوید: ترکیباتی مانند حنا، وسمه، مرد، سدر با جذب پوستی که دارند موها را تقویت می کند، همچنین رنگ موی گیاهی بسیاری حاوی ترکیباتی مانند وسم، حنا، پوست گردو است. و غیره برخلاف رنگ‌های شیمیایی، می‌توانند از طریق پوست سر جذب شوند و مغز را تقویت کنند. اما گاهی توصیه می شود از ترکیب های عطری آماده استفاده نکنید بدون اینکه بدانید چه موادی دارد و بهتر است اجزای این رنگ ها را یکی یکی بخرید و با هم ترکیب کنید تا هر فردی بداند باید چه کار کند. ترکیبی که او استفاده می کند

گفته می‌شود که برخی از رنگ‌های شیمیایی در فرمول گیاهی خود هستند، اما مشخص نیست که این رنگ‌ها تا چه حد گیاهی هستند. با این حال، باید توجه داشت که وقتی یک گیاه یا روغن با یک ترکیب شیمیایی ترکیب می‌شود، ممکن است همان اثری را نداشته باشد که به تنهایی یا مخلوط با مواد گیاهی دارد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما