پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم کودا

کشور سازنده: آمریکا، فرانسه
زبان: انگلیسی، زبان اشاره
جنسیت: درام، کمدی
دوبله فارسی: آره
مدت: 1 ساعت و 51 دقیقه
کارگردان: سیان هدر
امتیاز IMDB: امتیاز 8 از 10

بازیگران اصلی: امیلیا جونز، تروی کوتسور، اوجنیو دربز

خانواده صمیمی فیلم کودا

خلاصه فیلم

کودا داستان یک دختر معمولی است که در خانواده ای با اعضای ناشنوا زندگی می کند. زندگی برای این زن جوان به این سادگی نیست و باید بین ماندن در کنار خانواده و وقف عشق و استعدادش که همان موسیقی است یکی را بازتاب آنلاین کند. یکی بازتاب آنلاین کنید، دشوارتر می شود. داستان این فیلم امیدبخش و پر از درس های جالب برای بهتر زیستن است و در سال 2022 اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد.

روبی با مادرش در کودا بحث می کند

در مورد فیلم

مهمترین اقدام سیان هدر کارگردان در دومین فیلمش، CODA، داشتن نگرش محترمانه و فوق العاده صمیمانه نسبت به خانواده ناشنوایان در فیلمش است. در هر نقطه ای از فیلم، اگر به چهره پدر، مادر و برادر ناشنوا نگاه کنید، نمی توانید برای نقص مادرزادی آنها متاسف شوید. درست مانند دختری که در فیلم به او گوش می دهید، روبی اجازه نمی دهد که برای وضعیت او در مقابل خانواده اش خیلی متاسف شوید.

زیرا شرط اصلی و معقول برخورد با چنین خانواده ای پذیرش کامل وضعیت فعلی آنهاست. بدون اینکه چشمانی رقت انگیز به آنها نگاه کند. از این نظر، از اولین پلان فیلم می بینیم که این خانواده با هم متحد هستند، روابط بسیار نزدیکی دارند و از حرفه ماهیگیری درآمد کسب می کنند. مثل خانواده های مشابه اطرافشان.

فیلمساز این خانواده را به درک عمیق تری از مفهوم صدا خواهد برد. جایی که ابزار شنیدن صدا فقط گوش نیست، بلکه تمام وجود انسان است

بنابراین نه تنها عنصر ناشنوایی محو می شود، بلکه با بازی پرشور بازیگران، قسمت اعظم زمان فیلم که در سکوت و با زبان اشاره می گذرد، به لحظات خنده دار و جذاب تبدیل می شود. سیان هدر با ظرافت رابطه بین شخصیت های فیلمش را برقرار می کند و خیلی زود ما را به این خانواده نزدیک می کند. این نوع نگاه همان نگرشی است که این خانواده در واقع می توانند بدون هیچ محدودیتی برای جامعه بپذیرند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما