برای فرار کدو تنبل یکی از بارزترین و خوشمزه ترین میوه هایی است که در پاییز و زمستان به وفور یافت می شود. از کدو حلوایی در تهیه انواع کیک، دسر و غذا استفاده می شود. کاسه کدو نوعی خورش با طعم بسیار مطبوع است که از ترکیب گوشت یا مرغ، کدو و پیاز با ادویه هایی مانند رب انار و زعفران تهیه می شود. به گزارش فرارو، کاسروی کدو حلوایی دستور پخت متفاوتی دارد که با فرا رسیدن فصل پاییز، پخت این کاسرول پاییزی خوشمزه تکامل پیدا می کند. در این مطلب دستور پخت متفاوت کاسه زولبیا مرغ را با شما به اشتراک می گذاریم که بسیار خوشمزه است و طعم بی نظیری دارد. اگر می خواهید این کاسه خوشمزه پاییزی را در خانه درست کنید، با آموزش خورش کدو حلوایی در ادامه این مقاله همراه باشید.

مواد مورد نیاز

کدو سبز: نصف 1 عدد
مرغ (سینه یا ران): 3 عدد
پیاز درشت: 1 عدد
آلو قیسی یا آب پز: ۶ عدد
زعفران دم کرده غلیظ: به میزان لازم
کره: 50 گرم
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

چگونه تهیه می شود

برای تهیه این کاسه خوشمزه ابتدا پیازها را به صورت نگینی خرد کرده و در قابلمه مناسبی مقداری روغن بریزید و روی اجاق بگذارید و صبر کنید تا طلایی شود. در مرحله بعد مرغ را اضافه کنید و فلفل سیاه و نمک و زردچوبه بپاشید. پس از چند دقیقه تفت دادن مرغ با پیاز و ادویه جات، زعفران دم کرده را با نصف لیوان آب جوش به مرغ اضافه کنید. درب قابلمه را ببندید و حرارت اجاق را کم کنید تا مرغ به آرامی بپزد. بعد از نیم ساعت آلو یا آلوهای آب پز خیس شده را به مرغ اضافه کنید. در حالی که مرغ در حال پختن است، کدو تنبل را پوست بگیرید و به مکعب های بزرگ برش دهید. کره را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا آب شود. حالا تکه های کدو را در تابه بریزید و دو طرف کدو را با حرارت ملایم سرخ کنید و مراقب باشید کدو له نشود. بعد از اینکه مرغ پخته شد و به روغن اضافه شد، کاسرول را در ظرف سرو قرار دهید و کدوهای سرخ شده را با احتیاط روی قابلمه بچینید و با یک لایه زعفران بخورید و نوش جان کنید.

نکات برجسته
– این غذا ذاتاً یک غذای شیرین است. اگر طعم شیرینی ندارید از کمپوت آلو ترش و مقداری رب انار استفاده کنید. اگر شیرینی دارید، می‌توانید در حین سرخ کردن کدو، مقداری شکر روی آن بپاشید تا غذای شما شیرین‌تر شود.
کدو سبز یکی گونه ای گیاهی با طعم شیرین و بافت نرم است. کدو تنبل همچنین کالری بسیار کمی دارد. کدو تنبل پر از ریز مغزهایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئید است.
هنگام خرید کدو تنبل به نکات زیر توجه کنید:
1- به رنگ کدو تنبل دقت کنید. اگر کدو سبز رنگی دارد؛ یعنی بی مزه و نابالغ. کدو حلوایی شیرین و خوشمزه به رنگ نارنجی است.
2- دو نوع کدو حلوایی در بازار موجود است: گرد و گلدانی. اما کدوهای گرد خوشمزه تر هستند.
3- هنگام خرید حتما سطح کدو را با دست کمی فشار دهید. اگر نشانه‌هایی از شلی یا له شدن داخل آن مشاهده کردید، آن کدو تنبل را خریداری کنید.
4- کدو تنبل هایی با پوست سفت، صاف و بدون چین و چروک انتخاب کنید.
5- کدو تنبل هایی را انتخاب کنید که لکه های کمتری روی پوست داشته باشند.
6- کدو حلوایی شیرین سنگین است.
سعی کنید همیشه از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید. برای دم کردن زعفران ابتدا زعفران را کاملا پودر کنید بدون اینکه شکر اضافه کنید. سپس 2 قاشق غذاخوری آب جوش و 2 تکه یخ را به 1 قاشق چایخوری زعفران اضافه کنید. افزودن یخ به زعفران ضربه وارد می کند و رنگ بیشتری به آن می دهد. زعفران را در ظرف در بسته در فریزر نگهداری کنید و قبل از استفاده بگذارید در دمای اتاق یخ شود. بعد از هر بار مصرف زعفران باقی مانده را در فریزر قرار دهید. دقت کنید زعفرانی که استفاده می کنید تقلبی نباشد. برای اینکه بفهمیم صفرا تقلبی است یا خالص. زعفران را بین انگشتان خود بگیرید و فشار دهید. اگر روغن برنگردد؛ پس خالص است. زعفران های تقلبی معمولا براق هستند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما