تیم های ملی فوتبال ایران و قطر امروز سه شنبه 3 اسفند در هفته چهارم مقدماتی جام جهانی 2026 مهر آنها در ورزشگاه رشید دبی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه 4 بر 1 به سود شاگردان امیر قلعه نویی به پایان رسید تا تیم ملی کشورمان با 10 امتیاز و گل بهتر در صدر جدول گروه A قرار گیرد. تفاوت به عنوان ازبکستان در نظر گرفته شود

به گزارش مهر، رسانه عراقی Winwin در رابطه با این بازی نوشت: تیم ملی قطر در چهارمین بازی خود در مقدماتی جام جهانی 2026 آنچه را که باید نشان نداد، نیمی از شانس خود را برای صعود به جام جهانی از دست داد و با نتیجه باخت. ایران 4 بر 1.

تیم قطری با قدرت وارد زمین شد و در دقیقه 17 توسط معز علی موفق شد گل اول را به ثمر برساند. این گل با یک ضربه محکم از محوطه جریمه و ارسال دقیق لوکاس مندز به ثمر رسید. این سومین گل معز علی در مقدماتی جام جهانی بود.

پس از این گل بازیکنان ایران کم کم بازی را در اختیار گرفتند و حملات خود را روی دروازه قطر افزایش دادند. سرانجام سردار آزمون بازیکن تیم شباب الاهلی در دقیقه 42 با ضربه سر دقیق گل تساوی را به ثمر رساند.

در دقیقه 3+45 بوعلم خوخی قطری با ضربه سر نزدیک بود گل دوم تیمش را به ثمر برساند اما توپ از تیرک دروازه به بیرون رفت. ایران در دقیقه 45 + 5 بلافاصله پاسخ داد. دقیقه اما ضربه محمد محبی به تیر دروازه برخورد کرد و نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نیمه دوم به سرعت آغاز شد و ایران با اولین موقعیت واقعی خود در دقیقه 48 گل دوم خود را به ثمر رساند. سردار آزمون با استفاده از خطای مشعل برشم دروازه بان قطر که پس از برخورد با مدافع خود به زمین رفت، بار دیگر گل دوم را به ثمر رساند.

در حالی که بازیکنان قطر برای جبران گل تلاش می کردند، محمد محبی در دقیقه 66 با یک ضد حمله سریع و پاس گل سردار آزمون گل سوم ایران را به ثمر رساند. قطر تلاش کرد و در دقیقه 73 ابراهیم الحسن به سمت دروازه ایران شوت کرد اما توپ با اختلاف به بیرون رفت. محبی در 8+90 گلزنی کرد. گل چهارم ایران در دقیقه و این بازی با برتری قاطع 4-1 ایران به پایان رسید.

طبق قوانین مقدماتی جام جهانی 2026 آسیا، تیم های اول و دوم در سه گروه به طور مستقیم صعود می کنند. تیم های سوم و چهارم به مرحله چهارم صعود می کنند و برای کسب رتبه جهانی پلی آف به رقابت می پردازند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما