بر اساس تحقیقات جدید افرادی که سیگار را حتی در سن 75 سالگی ترک می کنند می توانند طول عمر خود را افزایش دهند. به عبارت دیگر افراد می توانند در سنین بالا نیز سیگار را ترک کنند و طول عمر خود را افزایش دهند.

به گزارش ساینس آلرت، دیجیاتو گزارش داد، محققان بهداشت عمومی دانشگاه میشیگان می گویند تحقیقات آنها به طور فزاینده ای ثابت می کند که ترک سیگار یکی از بهترین کارهایی است که افراد می توانند برای افزایش امید به زندگی خود انجام دهند. ارزیابی محققان نشان می دهد افرادی که سیگار را در سنین 35 تا 75 سالگی ترک می کنند زمان قابل توجهی به طول عمر خود اضافه می کنند.

بر اساس مطالعه جداگانه ای که روی حدود 13000 مرد میانسال انجام شد، افرادی که در شروع مطالعه 30 نخ یا بیشتر در روز سیگار می کشیدند، 21 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ در 25 سال آینده بودند. اما مطالعات متعدد نشان داده اند که ترک سیگار در هر سنی با فواید سلامتی کوتاه مدت همراه است. اما اکنون محققان دانشگاه میشیگان دریافته اند که فواید طولانی مدت ترک سیگار تنها به افراد جوان و میانسال محدود نمی شود. .

علاوه بر این، محققان کره ای قبلا به این نتیجه رسیده بودند که ترک سیگار در هر سنی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

در این مطالعه، محققان از داده‌های بهداشت عمومی برای تخمین میانگین سال‌های از دست رفته در اثر سیگار و میانگین سال‌های به دست آمده با ترک سیگار در سنین مختلف استفاده کردند. سن ترک ها 35، 45، 55، 65 و 75 سال پذیرفته شد.

افرادی که در سن 35 سالگی سیگار می کشیدند و تا پایان عمر خود را ترک نکردند در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند به طور متوسط ​​9 سال از عمر خود را از دست دادند. این یعنی 23 درصد از کل طول عمر.

در مقابل، افرادی که سیگار را در سن 35 سالگی ترک کردند، در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده بودند، تنها حدود یک سال تفاوت در امید به زندگی داشتند. به عبارت دیگر آنها به طور متوسط ​​8 سال عمر کردند.

علاوه بر این، افرادی که در سن 75 سالگی سیگار می کشند و تا پایان عمر سیگار را ترک نمی کنند به طور متوسط ​​4.4 سال (حدود 50 درصد امید به زندگی در این سن) از دست می دهند، اما شانس برنده شدن با توجه به منحنی های احتمال افزایش می یابد. میزان بقای حداقل یک ساله برای سیگاریانی که در سنین 65 و 75 سالگی سیگار را ترک می کنند به ترتیب 23 و 14 درصد است که رقم مهمی است و نشان می دهد که برای ترک سیگار هرگز دیر نیست.

یافته های این مطالعه در مجله American Journal of Preventive Medicine منتشر شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما