به گزارش مانیبان، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پس از یک سال کشمکش برای تعیین نرخ عوارض بزرگراه شیراز – اصفهان، سرانجام نرخ عوارض بزرگترین بزرگراه کشور را که در سال 1397 ساخته شده است، اعلام کرد. 6 بخش.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بزرگراه شیراز – اصفهان که تاکنون 6 قطعه آن در استان فارس ساخته شده است، از شهر ایزدخشت آغاز و به شهر شیراز ختم می شود. این بزرگراه به طول 212 کیلومتر بزرگ‌ترین بزرگراه کشور است که بیش از 140 کیلومتر و معادل حدود دو ساعت از سفر اصفهان به شیراز کاسته است.

عملیات اجرایی ساخت این بزرگراه در سال 1388 آغاز شد قطعات 1 تا 6 این بزرگراه در سال 20 مهر در سال 1402 توسط رئیس جمهور شهید به بهره برداری رسید.

قطعه هفتم آن به طول 15 کیلومتر در دست ساخت است که این بزرگراه را به ورودی شیراز (بزرگراه شیراز – یاسوج) متصل می کند. با بهره برداری از قطعه هفتم این بزرگراه که به شهر شیراز متصل می شود، طول کل این بزرگراه به 225 کیلومتر می رسد.

قطعه هشتم این بزرگراه به بزرگراه کنارگذر غربی شیراز (بزرگراه حسینی الهاشمی) که در واقع قطعه اول بزرگراه شیراز – بوشهر است، متصل می شود.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در آخرین روز به دستور عالی ترین مقام وزارت و بر اساس اجرای ماده (34) آیین نامه اجرایی قانون احداث پروژه های عمرانی در بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و ارزی کشور و تبصره ذیل با توجه به نرخ عوارض خودروهای عبوری توسط مدیریت جهت اجرا ابلاغ شد. به شرح زیر

عوارض آزاد بزرگراه شیراز – اصفهان برای خودروهای سواری 120 هزار تومان، وانت ها 130 هزار تومان، مینی بوس ها 240 هزار تومان و … تعیین شده است.

هزینه ها و خدمات مربوط به اخذ عوارض در بزرگراه های متصل به سامانه ETC پلیس راهنمایی و رانندگی، بیمه مرکزی، مشاوره و نظارت بر طرح ها و … تا سقف 5 درصد مبلغ عوارض می باشد.

نرخ سامانه ETC بر اساس اطلاعیه های مصوب وزارت مربوطه و ملاک عمل خواهد بود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما