تبرئه لیلا بلوکات از محکومیت سخت ده سال زندان؛ اتهامات او چه بود؟

لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلویزیون تیرماه سال گذشته به دلیل استفاده از کلاه به جای روسری با جریمه های سنگینی مواجه شد. اما حالا این خبر می رسد که بلوکات در آخرین دادگاه از تمامی اتهامات تبرئه شد و می تواند مانند گذشته به فعالیت های هنری و اجتماعی خود ادامه دهد.

بازتاب آنلاین به نقل از دهبان، بلوکات از جمله بازیگرانی بود که در بهار و تابستان 1402 به همراه افسانا بایگان و آزاده صمدی به دلیل سرپوشی که داشتند با مجازات های عجیب و سختی مواجه شدند.

این بازیگر سال گذشته متهم به «افشای حجاب و تجاوز به اخلاق و عفت عمومی با انتشار تصاویری در فضای مجازی با این توصیف که اقدام به افشای حجاب و حذف پوشش شرعی و قانونی مغایر با موازین و ارزش‌های دینی و ملی کرده است» شده بود. طبق اعلام دادستانی تهران، وی به ده ماه حبس در زندان سمنان، دو سال محرومیت از فعالیت اینترنتی، خلاصه کتاب در یک ماه، ممنوعیت خروج از منزل و دو سال محرومیت از فعالیت محکوم شد. همچنین توقیف سیم کارت و تلفن همراه. بلوکات سال گذشته مورد قضاوت های متعددی قرار گرفت و از فعالیت در فضای مجازی و حرفه خود منع شد.

پس از آن با اعتراض وکلای لیلا بلوکات، پرونده به دادگاه تجدیدنظر تقدیم شد و در دادگاه تجدیدنظر حکم برائت دادگاه صادر شد و لیلا بلوکات از ادامه فعالیت هنری اش منع نخواهد شد فعالیت های اجتماعی او مانند گذشته و زندگی اجتماعی او دوباره ثبت شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما