وام برای بازنشستگان

وام برای بازنشستگان | مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی سازمان تامین اجتماعی آخرین مهلت ثبت نام در مرحله سوم وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران را اعلام کرد.

محسن تقیانی در خصوص ثبت نام فاز جدید وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1403 اظهار داشت: ثبت نام مرحله سوم وام 30 میلیون تومانی از 22 آغاز شد. مهر از طریق مراکز ارشد آغاز شده، تا پنجشنبه (ماه سوم) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برای کانون های بازنشستگی هر استان سهمیه ای در نظر گرفته شده و این وام ها به قید قرعه توزیع می شود، از پرداخت 40 هزار فقره وام با بازنشستگان در این زمان خبر داد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی در پاسخ به این سوال که چه کسانی می توانند برای دریافت وام اقدام کنند؟ وی گفت: آن دسته از مستمری بگیران تامین اجتماعی که در دو سال گذشته این وام را دریافت نکرده اند می توانند برای دریافت این وام ثبت نام کنند. بنابراین مستمری بگیران برای دریافت این تسهیلات می توانند با مراجعه به مراکز بازنشستگی سراسر کشور نسبت به ثبت نام در این تسهیلات اقدام کنند.

تقیانی باید حداقل 78 سال سن داشته باشد، حساب مسدودی نداشته باشد، تلفن همراه به نام متقاضی نداشته باشد، در گذشته چک چک نداشته باشد، بدهی معوقه به سیستم بانکی کشور (بابت ضمانت اعتبار متقاضی و غیره) نداشته باشد. وی موجودی کافی در حساب بانکی فرد را به مبلغ 100 هزار تومان نام برد و شرایط بیشتر برای اخذ این تسهیلات را مشخص کرد.

1403 وام بازنشستگان

جزئیات ثبت نام و پرداخت وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد.

محمد اسدی; رئیس کانون عالی مستمری بگیران تامین اجتماعی درباره مرحله سوم ثبت نام وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: با توجه به تغییرات مدیریتی سازمان تامین اجتماعی به زودی جلسه ای را با مسئولان این سازمان و زمان ثبت نام مرحله سوم مشخص می شوند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام برای دریافت وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران از طریق سایت کانون بازنشستگی انجام می شود، افزود: برای ثبت نام نیازی به حضور مستمری بگیران نیست زیرا اسامی آنها در مراکز موجود است. ” مراحل ثبت نام به صورت قرعه کشی انجام می شود. شرایط دریافت وام به سهمیه ایالت های فدرال و تعداد متقاضیان بستگی دارد.

اسدی تصریح کرد: امسال 80 هزار وام قرض الحسنه در دو مرحله به مستمری بگیران تامین اجتماعی پرداخت شد و در مرحله سوم به 40 هزار مستمری بگیر 30 میلیون تومان وام پرداخت می شود.

رئیس مرکز عالی بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه داد: در صورت تایید درخواست، سازمان تامین اجتماعی برای متقاضیان پیامک ارسال می کند و همانطور که گفته شد نیازی به استعلام حضوری و مراجعه به دفاتر نیست.

وی به روند قرعه کشی در رابطه با پرداخت وام به بازنشستگان اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت تعداد وام نسبت به تعداد متقاضیان، ثبت نام وام از طریق قرعه کشی انجام می شود بر اساس تعداد مستمری بگیران در هر استان توزیع می شود و برای تعیین دریافت کنندگان قرعه کشی برگزار می شود.

اسدی تصریح کرد: این وام با همکاری بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی و 50 درصد فاینانس از طریق این بانک تامین می شود. وام نیز به موقع اعطا می شود.

شرایط ثبت نام و دریافت وام 30 میلیون تومانی مستمری بگیران به شرح زیر است:

سابقه پرداخت بیمه: متقاضیان باید حداقل 20 سال سابقه پرداخت بیمه داشته باشند.

سن: متقاضیان باید بین 50 تا 78 سال سن داشته باشند.

وضعیت حساب بانکی:

بدون تعلیق حساب

عدم وجود بدهی معوق به سیستم بانکی کشور

سابقه چک دریافتی وجود ندارد

مالکیت تلفن همراه: تلفن همراه باید به نام متقاضی ثبت شود.

در سه سال گذشته از امکانات مشابهی استفاده نشده است.

موجودی حساب: وجود حداقل 100 هزار تومان در حساب بانکی الزامی است./تسنیم

وام برای بازنشستگان

ثبت نام وام بازنشستگی تنها در چند مرحله ساده

برای شروع ثبت نام ابتدا باید به سایت صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنید. سپس مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهید و ثبت نام خود را تکمیل کنید:

بر روی “پرتال خدمات الکترونیک” در بالای وب سایت کلیک کنید تا به صفحه جدید هدایت شوید. در این صفحه بر روی قسمت “وام ضروری” در قسمت “تسهیلات مالی” کلیک کنید.

این کلیک شما را به صفحه جدیدی می برد که در آن همه شرایط وام ذکر شده است. این شرایط را به طور کامل بخوانید و روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

اگر قبلاً در این وب سایت حساب کاربری ندارید، ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس این را با کد کشور و شماره تلفن همراه (به نام خود) وارد کنید. سه راه برای دسترسی به پنل شخصی شما وجود دارد: رمز عبور ثابت، احراز هویت دو مرحله ای و احراز هویت سه مرحله ای.

پس از ورود به بخش کاربری خود، باید دوباره روی گزینه “وام ضروری” کلیک کنید. اکنون اطلاعات خود را به عنوان متقاضی وارد کرده و ثبت نام کنید. اگر یکی اگر وارث هستید، اطلاعات مورد نیاز کمی متفاوت خواهد بود.

پس از ثبت نام باید منتظر اعلام نتایج و صلاحیت باشید. با توجه به تعداد متقاضیان و اولویت آنها، اعتبار مستمری لازم به صورت مرحله ای پرداخت می شود. شما می توانید از نتیجه درخواست وام در منطقه کاربری خود مطلع شوید.

گاهی بانک ها وجوه لازم را برای بازپرداخت وام دارند و این مبلغ به سرعت پرداخت می شود، گاهی اوقات بیشتر طول می کشد. مثلاً در سال 1402 سری اول قرض الحسنه روز سوم خرداد برای مستمری بگیران واریز می شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما