به تازگی تصویری از جدیدترین سریال داستانی مهران مدیری در شبکه نمایش خانه منتشر شده است. نام این سریال قرار بود «پدر قهوه» باشد و طبق اخبار، سریالی است که بازیگران زیادی دارد. مهران مدیری یکی از اولین سریال‌هایی است که با ظهور شبکه نمایش خانگی وارد این رسانه شد و در یک دهه اخیر سریال‌های متعددی را برای پلتفرم‌های نمایش خانگی ساخته و به همین دلیل اکنون عنوان پرکارترین شبکه این شبکه را به خود اختصاص داده است. کارگردان

به گزارش بازتاب آنلاین، بیست و سوم مهر مهران مدیری عکسی از سریال جدیدش را در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد و خبر راه اندازی آن وسط است. آبان ماه داد این سریال که پیش از این با نام «پدر قهوه» در اخبار منتشر می شد، به نظر می رسد هنوز نام مشخصی ندارد. مدیری از سال 1385 تاکنون 6 مجموعه داستانی، دو مجموعه مقاله به نام های «شوکی کاردم» و «آتسه» و مسابقه ای به نام «اسکار» را برای شبکه های خانگی ساخته است. «پدر قهوه» در واقع ششمین سری داستان های او در این رسانه است. این مجموعه داستان های کوتاه که در طول سالیان متمادی توسط یک کارگردان ساخته شده اند، از هر نظر قابل بررسی هستند.

گونج مظفر | 1386

دعای شفیعی جم در نمایی از سریال گنج مظفر

افکار عمومی این است که اولین سریال مهران مدیری «قهوه تلخ» است. اما در واقع 3 سال قبل از ساخت این مجموعه، کارگردانی از ادامه سریال «باغ مظفر» که در سال 1394 برای تلویزیون ساخته بود، مجموعه ای به نام «گنج مظفر» را جلوی دوربین برد. در همان سال خبر پخش این سریال به زبان سی منتشر شد.دی عرضه شود اما تا سال 1391 خبری از “گنج مظفر” نبود. نبود تا آخر یکی توسط بازیکنان سینمای خانگی وارد بازار شد. داستان این سریال درباره وقایع خانواده خان مظفر زرگنده است که در ادامه داستان با دلالانی روبرو می شود که تصمیم می گیرند ارث خانوادگی را حفظ کنند.

قهوه تلخ 1389

مهران مدیری از پخش بعدی سریال جدید خود به نام خبر داد
سیامک انصاری در کنار غلامرضا نیکخواه در نمایی از سریال قهوه تلخ

اگر آمار دقیقی وجود داشت، احتمالاً مشخص می شد که هنوز هیچ مجموعه تلویزیونی نتوانسته رکورد سریال «قهوه تلخ» را بزند. این سریال اولین سریال طنز تئاتر بود که طی دو سال و در 102 قسمت به خانه ها رسید. داستان «قهوه تلخ» در دوره ای از تاریخ ایران رخ داد که قاجارها هنوز به قدرت نرسیده بودند. طنزی سیاسی-اجتماعی که علیرغم اینکه داستانی تاریخی است، مسائل روز را طنز می کند و بسیار مورد استقبال قرار گرفت. پس از مدتی تاریخچه «قهوه تلخ» به امروز منتقل شد و کم کم از کیفیت آن کاسته شد. اما ناگهان و بی پایان از قسمت 102 به بعد انتشارش متوقف شد.

ویلای من 1391

مهران مدیری از پخش بعدی سریال جدید خود به نام خبر داد
مهران مدیری در نمایی از سریال ویلای من

پس از توقف انتشار «قهوه تلخ»، مهران مدیری به گفته خودش برای جبران این مشکل سریالی به نام «ویلای من» برای شبکه تلویزیونی خانه نمایش ساخت. این سریال «قهوه تلخ» با حضور بیشتر بازیگران بود اما داستان آن در زمان حال می گذشت. داستان پیرمردی است که می میرد و بیشتر اقوام و طلبکارانش جمع شده اند تا هر کدام سهمی از او بگیرند. برای اولین بار در این مجموعه یک کارگردان طراحی صحنه را نیز بر عهده داشت. «ویلای من» در 40 قسمت به نمایش درآمد اما در جذب مخاطب از آثار قبلی این کارگردان به ویژه «قهوه تلخ» کوتاه آمد. بعدها خود کارگردان از ساخت این مجموعه ابراز تاسف کرد.

هیولا | 2017

مهران مدیری از پخش بعدی سریال جدید خود به نام خبر داد
شبنم مقدمی و شیلا خداداد در نمایی از سریال هیولا

مهران مدیری پس از دو سریال «آتسه» و «شوکی کردم» به تلویزیون بازگشت. او دو سریال و یک برنامه تلویزیونی ساخت. اما در سال 1396 خبر رسید که مدیری پس از گذشت نزدیک به 10 سال دوباره قصد همکاری با پیمان قاسمخانی را دارد. حاصل این همکاری سریال «هیولا» بود. این سریال تفاوت های زیادی با کارهای قبلی مدیری داشت. دیگر خبری از بازیگران معمولی نیست نبود و داستان زیر در مورد فساد اقتصادی گفته شد. «هیولا» پس از ناکامی های کارگردانی با ساخت مجموعه اقلام و سریال «در مربریش» در سینما جان تازه ای به سریال سازی خود بخشید و در بیستمین جشنواره حافظ 4 جایزه گرفت.

دراکولا | 1400

مهران مدیری از پخش بعدی سریال جدید خود به نام خبر داد
ویشکا آسایش در نمایی از سریال دراکولا

مهران مدیری پس از دو سال تصمیم گرفت دنباله ای برای «هیولا» بسازد. فصل دوم این سریال با نام «دراکولا» از ساعت 14 وارد سینماها شد. بیشتر بازیگران در فصل دوم تغییر کرده بودند و داستان مسیر دیگری را در پیش گرفت. اما این مجموعه در همان مسیر پرداختن به فساد مالی و شکاف طبقاتی که در «هیولا» وجود داشت ساخته شد. «دراکولا» نتوانست موفقیت فصل اول را تکرار کند. اغراق در پرداختن به برخی مضامین اقتصادی، از دست رفتن داستان و اضافه شدن داستان های فرعی، «دراکولا» را بسیار پایین تر از «هیولا» در کارنامه کارگردانی مهران مدیری قرار می دهد.

پدر قهوه (نام موقت) | 1403

مهران مدیری از پخش بعدی سریال جدید خود به نام خبر داد
مهران مدیری با انتشار این تصویر از آماده سازی سریال جدید خود در شبکه خانگی خبر داد.

مدت ها بود که خبری از پروژه سریال سازی جدید مهران مدیری نبود. اما از بهار امسال مسابقه ای به نام «اسکار» را برای شبکه تلویزیونی اجرا می کند. بعدها سریال گل یا پوچ را ساخت که با حاشیه هایی همراه بود و با استقبال زیادی روبرو شد. به نظر می رسد تولید سریال در تمام این مدت بی سر و صدا ادامه داشته است و اکنون قرار است در 14 شروع شود. آبان منتشر شود تهیه کننده این سریال پیش از این اعلام کرده بود که طرح «قهوه پدر» به «هیولا» نزدیک است. بر اساس اخبار و عکس هایی که به تازگی منتشر شده، سام درخشانی و ژاله صامتی بازیگران اصلی این سریال هستند. بازیگرانی که پیش از این با کارگردانی کار نکرده اند و باید منتظر نتیجه این همکاری باشیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما