سرمایه سهام | مدیر نظارت بر انتشارات سازمان بورس گفت: شرکت مپنا نامه ای در خصوص واریز اقساط سود به ما ارسال کرده اما هنوز واریز نشده است.

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر انتشار سازمان بورس گفت: تغییری در سود سهام ایجاد نشده است.

این مسئول در ادامه توضیح داد: تاکنون 24 هزار و 500 میلیارد تومان از محل سود سهام وصول شده است. شرکت مپنا نامه ای در خصوص واریز اقساط سود به ما ارسال کرده است اما هنوز نه خبری از سپرده گذاری است و نه اقساط سود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بورس در برخورد با تخلفات پرداخت سود سهام بسیار پیگیر است و قبلا برای شرکت های متخلف گزارش تخلف تهیه کرده بودیم و برای تعدادی از این شرکت ها رای صادر شد. اطلاع رسانی شد./ باشگاه خبرنگاران جوان

سرمایه متوفی چه زمانی واریز می شود؟

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی از واریز سود سهام متوفیان به همراه سود مرحله سوم سرمایه به وراث آنها خبر داد.

سود سهام امسال به سه سطح تقسیم شد. پس از واریز سود فاز اول و دوم در ابتدای زمستان و پایان سال گذشته، اکنون سهامداران منتظر سود فاز سوم هستند. اما به دلیل عدم واریز سود از سوی چهار شرکت، واریز مابقی سود به حساب سهامداران با تاخیر مواجه شد.

محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی گفت: واریز مرحله سوم عملکرد مالی سال 1401 توسط برخی ناشران انجام نشد، بنابراین نتوانستیم سود سهام عدالت و سود وراث قبلی را واریز کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در صورت واریز سود مرحله سوم و تسویه عملکرد مالی سال 1401، سود وراثی که تمامی مراحل انتقال سهام سرمایه متوفی خود را طی کرده اند، به طور کامل واریز می شود، اما این باید تاکید شود یکی یکی از مهم ترین شرایط ودیعه، ازدواج وراث است.

وی می گوید: از آنجایی که برای هر ورثه باید شماره شبا داشته باشیم، وراث می توانند از طریق شعب بانکی منتخب و کارگزاری های منتخب نسبت به واگذاری سهام عدالت متوفی خود اقدام کنند.

سرمایه سهام

نحوه دریافت سود سهام از متوفی

وراث پس از طی مراحل مربوط به انحصار وراثت و انتقال آن به متوفی، باید تا مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت صبر کنند.

سود سهام تنها زمانی به وراث پرداخت می شود که تمام ذینفعان پرداخت شوند.

بنابراین ممکن است برخی از وراث در دریافت مزایا با تاخیر مواجه شوند. وراثی که هنوز سهام عدالت متوفی خود را واگذار نکرده اند در اسرع وقت با سامانه سجام تماس گرفته و فرآیند تبلیغات سجام را آغاز کنند. این فرآیند اکنون رایگان و رایگان است و دلیلی برای به تاخیر انداختن آن وجود ندارد.

پیش بینی می شود این مشکل در پاییز و زمستان سال جاری بر سال مالی قبل نیز تاثیر بگذارد اسفند 1402 پرداخت و مابقی در سال 1401 به حساب سهامداران واریز می شود.

آیا در تابستان واریز می شود؟ امروزه افراد زیادی زمان سپرده گذاری آن را پیگیری می کنند و از این رو در کدام اخبار به دو تاریخ مشخص برای واریز آن در سال 1403 پرداخته ایم و در پایان نحوه دریافت سود سهام عدالت متوفیان را بررسی می کنیم. .

در سال های اخیر در دو مرحله انجام شده است یکی در پاییز و دوباره در اواخر زمستان به حساب صاحبانش واریز شد. سال گذشته، سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود 30 درصد کمتر از سود مرحله اول آن بود. حتی در سال 1402 برای متوفی پرداخت شد. به افرادی که در زمستان سال گذشته این نسخه را دریافت نکرده بودند، قول داده شد که در خرداد 1403 از حساب آنها کسر شود. در حالی که اعلام شد فاز سوم سود سهام باقی مانده 1401 اعلام شد خرداد امسال نصف پرداخت خواهد شد مرداد هنوز خبری از سود سهام نیست.

رئیس پشتیبانی و اداره سپرده‌گذاری مرکزی تسویه اوراق و پول اعلام کرد: واگذاری سهام متوفیان به وراث از طریق شعب کارگزار و بانک‌های منتخب بلاعوض است.

مژگان صفری مقدم گفت: یکی ورثه سهام عدالت می توانند با مراجعه به پورتال یکپارچه مشمولان بازار سرمایه “ddn.csdiran.ir” و تماس با اداره امور سهام عدالت و در آنجا کد ملی را از وضعیت سهام عدالت استعلام کرده و تاریخ تولد مربوطه را وارد کنند. دارنده شخص متوفی و ​​سبد سهام متوفی.

وی با بیان اینکه تمامی مراحل فوق و تقسیم اموال متوفی همچنان آزاد است، افزود: یکی وراث پس از استعلام از وضعیت سهام سرمایه می توانند این کار را انجام دهند یکی با مراجعه به شعب منتخب کارگزاری یا بانک های «ملی، تجارت، ملت و پارسیان» مدارک مورد نیاز را به آدرس «www.csdiran.ir/pages?page=miras» ارسال کنید./اندیشه قرآن

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما