به گزارش مانیبان، پنی وانگ وزیر امور خارجه استرالیا امروز (سه شنبه) اعلام کرد که دولت این کشور پنج ایرانی مرتبط با برنامه موشکی تهران را تحریم اقتصادی کرده و ورود آنها به استرالیا را ممنوع کرده است.

وی در ادامه ادعاهای ساختگی غرب علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران را تکرار کرد و مدعی شد که گروه‌های مورد حمایت تهران در منطقه هر روز از موشک‌ها و تجهیزات دیگر ایران استفاده می‌کنند.

وزیر امور خارجه استرالیا همچنین با تکرار ادعای بی‌اساس غرب مبنی بر استفاده روسیه از موشک‌های ساخت ایران در جنگ با اوکراین، گفت: تحریم‌های جدید علیه دو مدیر و یکی از مقامات ارشد سازمان صنایع هوافضای ایران، مدیر گروه صنعتی شهید باقری مدیر بازرگانی گروه صنعتی شهید همت خاطرنشان کرد.

تحریم های استرالیا علیه این پنج نفر پس از آن صورت می گیرد که روز گذشته اتحادیه اروپا و انگلیس در واکنش به حمله موشکی اخیر تهران به سرزمین های اشغالی و همچنین ادعای ارسال موشک های ایران به روسیه، تحریم هایی را علیه ایران در حمایت از رژیم صهیونیستی اعمال کردند.

اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس علیه چند نهاد فیزیکی و حقوقی ایرانی به بهانه‌های واهی و بی‌اساس را اقدامی غیرموجه دانست. و برخلاف موازین حقوق بین الملل به ویژه حقوق بشر به شدت آن را محکوم کرد.

وی با رد ادعاهای مربوط به فروش موشک های بالستیک ایران به روسیه، تصریح کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال درگیری در اوکراین روشن و اصولی است، اما از ابتدای درگیری، ایران مخالف جنگ بوده است. و با تاکید بر احترام همه کشورها به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی یکدیگر، خواستار راه حل دیپلماتیک برای حل اختلافات روسیه و اوکراین شده است. با وجود این، متأسفانه برخی از کشورهای اروپایی و انگلیسی بدون ارائه مستندات مدعی مداخله نظامی ایران در این درگیری شده اند که کاملا مردود است.

بقایی همچنین اتهامات اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران را نادرست و تلاشی برای انحراف افکار عمومی از مهم ترین موضوع کنونی یعنی نسل کشی مردم فلسطین و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه دانست غرب آسیا. .


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما