در حالی که ظرفیت بهشت ​​زهرا (س) تمام شده است، مدیریت شهری برای ساخت قبور جدید برنامه ریزی می کند. اما تعیین تخصیص حدود 20000 قبر خالی خالی از سکنه و ذخیره شده بهشت ​​زهرا (س) نیز بسیار حائز اهمیت است که ممکن است تکمیل ظرفیت بهشت ​​زهرا (س) را به تاخیر بیندازد تا مدیریت شهری فرصت های بهتری داشته باشد. تا آرام آرام گورستان های جدید بسازند

به گزارش ایسنا، در حالی که ظرفیت بهشت ​​زهرا(س) در حال تکمیل شدن است، مدیریت شهری در حال آماده سازی برای ساخت قبور جدید در پایتخت است. اما در بهشت ​​زهرا (س) قبور خالی وجود دارد که این سوال را به وجود می آورد که چگونه ممکن است پس از اتمام ظرفیت قبور این قبرستان بزرگ و معروف کشور، همچنان قبور خالی باشد و کیست. با استفاده از این قبرها می توان ?

در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه طبق آمار قبور خالی رزرو شده و خالی بهشت ​​زهرا (س) حدود 30 درصد از ظرفیت کل بهشت ​​زهرا (س) را تشکیل می دهد. او مردگان را نیز در این قبرستان دفن کرد.

انتشار این آمار در حالی صورت می گیرد که به گفته بهشت ​​زهرا (س) در حال حاضر حدود 20 هزار قبر خالی واگذار نشده در بهشت ​​زهرا وجود دارد که این سوال را ایجاد می کند که این قبور رزرو شده چه تخصیصی دارند و چرا مسئولان این سازمان به آن اختصاص دارند. این مشکل پیگیری نشد؟

پیش از این روابط عمومی سازمان بهشت ​​زهرا(س) در اطلاعیه ای مبنی بر دریافت مطالبات خود از شهروندان، این سازمان را موظف به اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وصول مابقی مطالبات قبور محفوظ کرده بود. .

شرایط جدید بهشت ​​زهرا برای پرداخت بدهی قبور رزرو شده

تخفیف و بازپرداخت بدهی های بالا تا پایان آبان ماه

امیر مرادعلی، مدیر روابط عمومی سازمان بهشت ​​زهرا(س) در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوالات درباره نحوه تعیین تکلیف این قبور اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه اخیر سازمان بهشت ​​زهرا(س)، شهروندانی که دارای قبرهای رزرو شده در این قبرستان است و شما بدهی های مربوطه را با سازمان تسویه نکرده اید، باید مابقی مبلغ را به نرخ روز پرداخت کنید. شرایط ویژه بدهکاران با تخفیف و پرداخت اقساط نیز تا پایان در نظر گرفته شده است آبان ماه این بدهی را با بهشت ​​زهرا (س) بپردازید.

وی افزود: سازمان بهشت ​​زهرا(س) تخصیص این قبور را پیگیری و تعیین می کند و از شهروندان می خواهد که بدهی قبور خریداری شده و رزرو شده را در زمان مقرر پرداخت کنند.

مصوبه شورای شهر در خصوص تخصیص قبور محفوظ

به گزارش ایسنا، اما در دویست و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که اردیبهشت ماه در ماه سال جاری مصوبه ای از سوی اعضای شورا به تصویب رسید که در تبصره نهم آن آمده بود سازمان بهشت ​​زهرا(س) موظف است اطلاعات عمومی را از سال های گذشته تا پایان سال 1401 قبل از آن در اختیار مردم قرار دهد. – قبرهای اکتسابی، رزرو شده یا قبرستان خانوادگی اقدام کرده و هزینه ها را به طور کلی یا جزئی به صورت قانونی و یکجا پرداخت نکرده است تا از تاریخ ابلاغ این تصمیم مهلتی به مدت 6 ماه برای تسویه روزانه بدهی شما مهلت دهد. نرخ گذاری کنید و 30 درصد تخفیف بگیرید اگر در این مدت بدهی را پرداخت کنید، از مزایای آن برخوردار خواهید شد. بدیهی است در صورتی که متقاضی متوفی را در یک یا سه طبقه قبر دفن کرده باشد، تخفیف 50 درصد است.

در این تبصره تاکید شده است که اگر بدهکاران در این مدت غیرقابل تمدید بدهی خود را پرداخت نکنند، سه ماه فرصت دارند تا بدهی خود را نقداً به نرخ روز پرداخت کنند، در غیر این صورت حق رزرو متقاضی سلب شده و سازمان بهشت ​​زهرا (س) است. (ص) می تواند قبر یا قطعه خانوادگی را به متقاضی دیگری تحویل دهد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما