افت ۵۰ درصدی فروش تایکان ؛ خودروی برقی پورشه هم مشتری ندارد

پورشه آمار فروش محصولات خود را برای سه ماهه سوم و تا پایان سپتامبر 2024 منتشر کرده است. از گزارش مربوطه به نظر می رسد که وضعیت برای اولین خودروی الکتریکی این شرکت، تایکان، اصلا مساعد نیست. بر اساس اطلاعات موجود، فروش تایکان 50 درصد کاهش یافته و تنها 14042 دستگاه از این خودرو در فاصله ژانویه تا سپتامبر سال جاری فروخته شده است. این افت قابل توجه در کنار کاهش استقبال از سایر مدل ها باعث شده تا آمار فروش کل شرکت پورشه 7 درصد کاهش یابد.

کاهش فروش سایر مدل ها.

طبق آخرین گزارش خودرو، کاهش فروش پورشه تنها به تایکان محدود نمی شود. پانامرا 21506 دستگاه فروخته است که معادل افت 20 درصدی است. کراس اوور ماکان هم یکی یکی از خودروهای پرطرفدار این شرکت محسوب می شود که با رکورد فروش 55000 دستگاهی نسبت به سال گذشته افت 20 درصدی را تجربه کرده است. پورشه می گوید کاهش استقبال از محصولات این شرکت به دلیل ورود مدل های جدید و به روز شده به نمایندگی ها است. البته این خودروساز آلمانی اختلال در عرضه بنزین ماکان در اروپا را متاثر از کاهش آمار فروش آن نمی داند.

دتلف ون پلاتن، عضو هیئت مدیره فروش و بازاریابی پورشه، گفت: “وضعیت بازار در سراسر جهان همچنان پیچیده است.” با این حال، ما به لطف جوانترین مدل‌های تاریخ شرکت و ساختار فروش متعادل در مناطق مختلف در موقعیتی قوی هستیم.» او افزود که استراتژی فروش ارزش‌محور پورشه همچنان موفق بوده و مبنایی برای اقدامات بعدی این شرکت خواهد بود. آینده

کاهش 50 درصدی فروش تایکان؛ خودروی برقی پورشه نیز مشتری ندارد
افت ۵۰ درصدی فروش تایکان ؛ خودروی برقی پورشه هم مشتری ندارد

نگاهی به وضعیت فروش پورشه در دو بازار بزرگ جهان

پورشه در چین که بزرگترین بازار خودروی جهان محسوب می شود، با کاهش شدید مواجه شده است. طبق آمار فروش پورشه در این کشور ۲۹ درصد کاهش داشته است. در آمریکای شمالی، فروش این شرکت 5 درصد کاهش یافته است. پورشه این کاهش ها را به وضعیت نامطلوب اقتصادی در چین و محدودیت های تولید در آمریکای شمالی نسبت می دهد.

نگرانی در مورد آینده محصولات الکتریکی پورشه

آنچه قابل توجه است این است که پورشه به کاهش تقاضا برای خودروهای برقی اشاره نکرده است که سایر خودروسازان بزرگ جهان نیز با آن مواجه هستند. با عرضه ماکان برقی و معرفی جانشینان برقی سری 718 در آینده نزدیک از یک سو و عدم استقبال خوب رقبایی مانند مرسدس و بی ام و در چین از محصولات مشابه از سوی دیگر. برخی از مدیران پورشه در اشتوتگارت احتمالا با نگرانی اوضاع را زیر نظر دارند.

مدل های موفق پورشه کدامند؟

علیرغم کاهش فروش جهانی، همه چیز برای پورشه بد نیست. کاین همچنان پرفروش ترین خودروی این شرکت است و با افزایش فروش 21 درصدی 77686 مشتری جذب کرده است. فروش 911 نیز با 2 درصد افزایش به 39744 دستگاه رسید. همچنین فروش 718 مدل باکستر و کیمن به 18048 دستگاه افزایش یافت که نسبت به سال گذشته رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد. نکته جالب اینجاست که با وجود رشد فروش، این مدل ها از سال آینده تولید نمی شوند.

افت ۵۰ درصدی فروش تایکان ؛ خودروی برقی پورشه هم مشتری ندارد
افت ۵۰ درصدی فروش تایکان ؛ خودروی برقی پورشه هم مشتری ندارد

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما