بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اخیرا بر موضوع واکسیناسیون آنفلوانزا در گروه های پرخطر تاکید کرد و گفت: در برخی از گروه های پرخطر، آنفولانزا می تواند باعث بستری شدن فرد در اتاق های ویژه شود. . و حتی بمیرد

بابک عشرتی تصریح کرد: در کشورهای نیمکره شمالی از جمله ایران موارد آنفلوآنزا از اواسط مهر آغاز می شود و این روند تا اواسط مهرماه افزایش می یابد. اسفند این ماه همچنان ادامه دارد، اگرچه در سال گذشته افزایش موارد آنفولانزا از پایان سال وجود داشت شهریور ما بودیم

وی در ادامه توضیح داد: توصیه وزارت بهداشت این است که گروه های پرخطر شامل کادر پزشکی به ویژه در بخش های عفونی، ویژه و اورژانس، افراد بالای 60 سال، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند سرطان، دیابت و فشار خون باشد. بیماران پیوندی، بیمارانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند و زنان باردار باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟ | فوتبال روزانه

عشرتی عصر حاضر را دوران طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا دانست و افزود: دوران طلایی تزریق واکسن از میانه است. شهریور تا نصف مهر این است، اما طبق تحقیقات انجام شده بر روی افراد در معرض خطر حتی تا متوسط بهمن آنها می توانند هر ماه واکسن را دریافت کنند. لازم به ذکر است که اثر حفاظتی و ایمنی واکسن بین 10 تا 15 روز پس از تزریق رخ می دهد.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: تب، بدن درد و سرفه از علائم آنفولانزا است و باید جدی گرفته شود. فرد مبتلا باید هنگام صحبت با افراد دیگر از ماسک استفاده کند، لازم به ذکر است. شستن دست ها در پیشگیری از بیماری هایی مانند آنفولانزا بسیار موثر است.

عشرتی سخنان خود را اینگونه پایان داد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت در حال تهیه واکسن برای نیروهای پزشکی و چند مادر باردار تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان کشور است، چندین واکسن تهیه و در بین دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شده است.

فوتبال روزانه اینستاگرام
چه کسانی باید واکسن آنفولانزا بزنند؟

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما