به گزارش مانیبان به نقل از ایلنا، مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان استاندارد در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد گفت: جایگاه ایران در سازمان بین المللی استاندارد (ISO) از رتبه 26 در بین 165 کشور به 20 رسیده است.

اسلام پناه ادامه داد: در دوره تحول 35 ماهه سازمان استاندارد، دستاوردهای کمی و کیفی به گونه ای تغییر کرد که جایگاه نظام استاندارد در سطح منطقه ای و بین المللی تغییر کرد.

وی تصریح کرد: مهمترین اقدامات دوران تحول شامل تاکید و توجه به جوانان و گردش نخبگان، ارتقای جایگاه زنان، هوشمندسازی آنان و ارتقای شفافیت با حذف امضاهای طلایی و نظام محور، تاکید بر حاکمیت سکولار و سکولار است. حقوق عمومی ، ارتقای چشمگیر وضعیت سازمان استاندارد و عضویت در 702 کمیته تخصصی است.

رئیس سازمان استاندارد گفت: ۶۵ هزار و ۶۹۵ رای در استانداردهای بین المللی ثبت شد و تلاش شد تا به عضویت مجامع بین المللی درآید که یکی از سخت ترین فرآیندها بود که بی شک تلاشی همیشگی بود. از اصحاب

وی با اشاره به جهانی شدن بنگاه ایرانی و همسویی با استانداردهای ایران در عرصه بین المللی گفت: یکی از افتخارات سازمان استاندارد اجباری کردن استانداردها و از این نظر استانداردهای پوشاک، لوازم التحریر بود. و کتاب های درسی سند به روز شد.

اسلام پناه خاطرنشان کرد: همچنین اجرای تکالیف و مأموریت های قانونی معوق، توقف تولید هشت خودرو، انجام آزمایشات مختلف، تولید نمونه صندوق امانات فرآورده های نفتی، کسب رتبه شفافیت در دستگاه های اجرایی و کسب رتبه برتر. رتبه بندی در جشنواره شهید رجایی که باعث افزایش کیفیت مردم شد.

اقدامات تحولی در سازمان استاندارد بی نظیر است، گفت: این برنامه ها با حداقل نیروی انسانی و بودجه سازمانی انجام شد. قصد ما در سازمان حمایت قانونی از مدیران کنترل کیفیت و خانواده استانداردها است.

رئیس سازمان استاندارد با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت و استانداردسازی بدون بخش خصوصی محقق نمی شود، گفت: استانداردسازی بدون همکاری سازمان ها، نخبگان و اتاق های بازرگانی از مرحله پیگیری تا توسعه فرهنگی امکان پذیر نخواهد بود. با تشکیل تشکل ها و انجمن ها شاهد ارتقای کیفیت خواهیم بود.

وی از دولت چهاردهم خواست در راستای قانون تقویت و توسعه استانداردها کمک کند و از تامین نیروی انسانی نخبه، بودجه سازمانی و تجهیزات آزمایشگاهی حمایت کند تا استانداردسازی و ارتقای کیفیت به طور کامل محقق شود.


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما