مرسدس بنز در آستانه رونمایی از نسل جدید سدان کامپکت، تصاویری از این خودرو با روکش های استتاری منتشر کرد. گفته می شود که CLA ارزان ترین خودرو در سبد محصولات مرسدس بنز است.

به گزارش زومیت، با توقف تولید CLS، مدل CLA تنها سدان فست بک مرسدس خواهد بود. در تصاویر می توان خط سقف شیب دار خودرو را مشاهده کرد که به CLA جدید ظاهری کوپه مانند دو نسل قبلی می دهد.

وجود درپوش سوخت روی گلگیر عقب، احتمال عرضه نسخه پلاگین هیبریدی را افزایش می دهد، مگر اینکه نسخه تمام الکتریکی CLA برای راحتی بیشتر به پورت های شارژ در دو طرف خودرو مجهز باشد. پلت فرم مدولار مرسدس بنز (MMA)، که زیربنای نسل جدید CLA خواهد بود، از موتورهای احتراقی و محرک های الکتریکی پشتیبانی می کند.

اولین تصاویر مرسدس CLA 2026 منتشر شد. ارزان ترین سدان آلمانی (+عکس)
اولین تصاویر مرسدس CLA 2026 منتشر شد. ارزان ترین سدان آلمانی (+عکس)

وجود پوشش های استتار باعث می شود که نتوان جزئیات طرح را به وضوح دید. اما به نظر می رسد طراحی کلی این خودرو از کانسپت کلاس CLA سال گذشته الهام گرفته شده است.

مشخصات فنی CLA جدید در حال حاضر ناشناخته است. مدل مفهومی این خودرو که در سال 2023 در نمایشگاه IAA رونمایی شد، شعاع حرکتی 755 کیلومتری را نوید می داد.

کوپه چهار در جدید مرسدس از فناوری های پیشرفته مدل مفهومی Vision EQXX بهره می برد و دارای داشبورد کاملا دیجیتالی خواهد بود. ظاهرا دو نوع باتری آب خنک برای این خودرو وجود دارد: یکی یکی از نوع کم‌هزینه لیتیوم فسفات و دیگری با آندهای اکسید سیلیکون که چگالی انرژی بالاتری ارائه می‌دهند.

به لطف معماری الکتریکی 800 ولتی، CLA قادر است مسافتی در حدود 400 کیلومتر را تنها در 15 دقیقه شارژ طی کند.

مرسدس می‌خواهد با ساده‌سازی سبد محصولات خود، خودروهای ارزان‌تری تولید کند. انتظار می رود CLA جدید جایگزین سدان A کلاس شود و در آینده مدل ایستگاهی همین خودرو با نام CLA Shooting Brake به همراه دو کراس اوور کوچک GLA و GLB معرفی شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما