بعدی- در زندگی مدرن، به دلیل تلفن های هوشمند، رسانه های اجتماعی و پیامک های بی پایان، تمرکز و تمرکز غیرممکن به نظر می رسد.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، بر اساس نظرسنجی از 2000 نفر در بریتانیا، دامنه توجه بزرگسالان به وضوح کاهش یافته است. این تحقیق نشان داد که متوسط ​​بزرگسالان بریتانیایی می توانند به طور متوسط ​​تنها 17 دقیقه و 10 ثانیه روی کارها تمرکز کنند. وضعیت جوانان بدتر است. اکثر افراد 18 تا 24 ساله اعتراف کردند که فقط می توانند توجه و تمرکز خود را برای 60 ثانیه حفظ کنند.

بیش از یک سوم (36٪) از پاسخ دهندگان نشان دادند که دامنه توجه آنها در سال های اخیر بدتر شده است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که متوسط ​​توانایی یک بریتانیایی برای گوش دادن به صحبت های شریک زندگی خود معمولاً تنها حدود 19 دقیقه طول می کشد. این مطالعه نشان داد که خستگی، استرس و حواس پرتی ناشی از تلفن همراه یکی از مهمترین دلایلی است که بزرگسالان با از دست دادن تمرکز مرتبط هستند.

اعلان‌های مداوم و دسترسی فوری به اطلاعات در تلفن‌های همراه و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بر توانایی افراد برای تمرکز طولانی مدت تأثیر بگذارد. البته، فناوری تنها مقصر نیست. استرس و خستگی نیز در این زمینه نقش بسزایی دارد. وقتی افراد خسته یا استرس دارند، تمرکز بسیار سخت تر می شود. این نظرسنجی همچنین نشان داد که افراد می توانند به طور متوسط ​​19 دقیقه و 49 ثانیه روی مسائل مالی تمرکز کنند و کمی بیشتر روی کارهای محل کار یعنی 20 دقیقه و 40 ثانیه تمرکز کنند. تنها یک پنجم (22 درصد) از پاسخ دهندگان گفتند که توجه و تمرکز آنها در سال های اخیر بهبود یافته است.

مایکروسافت در سال 2015 اعلام کرد که میانگین فاصله توجه انسان تنها 8 ثانیه است که حتی از فاصله توجه ماهی قرمز کوتاه تر است. البته این موضوع از آن زمان به دلیل عدم وجود منبع موثق تکذیب شد. 39 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی اعتراف کردند که وقتی علاقه خود را به چیزی از دست می دهند، بیشتر اوقات تلفن همراه خود را چک می کنند. 45 درصد از شرکت‌کنندگان دائماً بین وظایف مختلف جابه‌جا می‌شوند، در حالی که 42 درصد به خود اجازه می‌دهند در فانتزی غرق شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما