محققان هلندی در کشفی پیشگامانه سقف طول عمر انسان را کشف کردند. از آنجایی که امید به زندگی مدرن به دلیل پیشرفت در تغذیه، بهبود شرایط زندگی و بهبود مراقبت های پزشکی همچنان در حال افزایش است، درک اینکه افراد چقدر می توانند زندگی کنند نیز مورد توجه است.

به گزارش همشهری آنلاین، این تحقیق جدید بینش بسیار خوبی در این زمینه ارائه می دهد. کارشناسان دانشگاه‌های تیلبورگ و اراسموس در روتردام از مجموعه داده‌های جامعی برای تخمین سن دقیق مرگ حدود 75000 شهروند هلندی (اجتناب از بیماری و حداکثر پیشگیری از بیماری و خستگی زودرس) و همچنین حداکثر محدودیت سنی برای زنان استفاده کردند. 115.7 سال تعیین شد.

نکته جالب این است که امید به زندگی مردان اندکی کمتر است و 114.1 سال است. پروفسور جان اینمال، یکی یکی از دانشمندان برجسته در این مطالعه نظر خود را در مورد یافته های این تحقیق این گونه بیان کرد: مردم امروز به طور متوسط ​​طولانی تر از گذشته عمر می کنند، اما مسن ترین افراد روی کره زمین بیشتر از همتایان خود در گذشته عمر نکرده اند. 30 سال. می توان نتیجه گرفت که اگرچه امید به زندگی در حال افزایش است، اما نوعی مانع طبیعی به افراد اجازه نمی دهد تا فراتر از سن خاصی زندگی کنند.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که تعداد افرادی که جشن تولد 95 سالگی خود را در هلند جشن می گیرند در سال های اخیر تقریباً سه برابر شده است. با این حال، حداکثر سن در این کشور تغییر نکرده است. تفاوت بین «امید به زندگی» و «امید به زندگی» برای درک بهتر این تحقیق مهم است. اولین مورد مربوط به امید به زندگی فرد است، در حالی که دومی نشان دهنده میانگین امید به زندگی افراد در یک گروه سنی خاص است. امید به زندگی اغلب به عنوان معیاری برای نشان دادن رفاه اجتماعی یک کشور استفاده می شود.

تاریخ انقضا برای انسان

افراد با تاریخ انقضا متولد می شوند. از لحظه‌ای که به دنیا می‌آییم، به نوعی به سرنوشتی مشترک گمارده می‌شویم که همه ما خواهیم مرد. در دوران روم باستان، انتظار می رفت که مردم 30 تا 35 سال عمر کنند. در اواسط قرن بیستم، امید به زندگی در ایالات متحده به 65 برای مردان و 71 برای زنان افزایش یافت. میانگین امید به زندگی امروزه آمریکایی ها تقریباً 78 سال است.

امید به امید به زندگی در ایران

بر اساس آخرین برآوردهای دفتر جمعیت سازمان ملل متحد، امید به زندگی در ایران برای هر دو جنس 77.33 سال، برای زنان 78.54 سال و برای مردان 76.22 سال است. بالاتر یا پایین تر بر اساس گزارش مرکز آمار، معتبرترین سازمان اطلاع رسانی در این زمینه، به نظر می رسد که باید این عدد را در ایران ۷۴ سال بپذیریم.

در این صورت ایران از رتبه 3 رقمی به رتبه 2 رقمی رسید و طبق برخی آمارها از رتبه 50 بالاتر رفت. در حالی که میانگین سن امید به زندگی در جهان 73 سال (هم برای مردان و هم برای زنان) است، از این منظر وضعیت ایرانیان بالاتر از میانگین جهانی است. دلایل این رشد شامل بهبود سلامت عمومی، کاهش مرگ و میر مادران و بهبود مراقبت از سالمندان است.

115 سال از رویا تا واقعیت

بنابراین، آیا می توان از میانگین سنی فعلی فراتر رفت و به 115 سالگی به عنوان میانگین سن زندگی یا سن مورد انتظار زندگی رسید؟ اما اگر امکان رسیدن به این محدودیت سنی وجود داشته باشد، چه؟ یک لحظه فکر کنید: 80 (حداکثر طول عمر در این سن) و 115 سال. نیر بارزیلای، مدیر موسسه تحقیقات پیری در کالج پزشکی آلبرت انیشتین و نویسنده کتاب Age Later می گوید: «یک فاصله 35 ساله بین این دو سن باید پر شود.

دانشمندان بر این باورند که بدن انسان ظرفیت کافی برای رسیدن به 115 سالگی را دارد. با این حال، اکثر افراد به دلیل بیماری ها و ضعف هایی که با افزایش سن به وجود می آید، نمی توانند به این سن برسند. دانشمندان به آینده ای اعتقاد دارند که در آن مداخلات پزشکی و درمانی از ساییدگی فیزیولوژیکی جلوگیری می کند و ما را به طور موثر در برابر بیماری های مرتبط با افزایش سن و شاید حتی اپیدمی ها مقاوم می کند.

چگونه پیری را معکوس کنیم؟

افزایش امید به زندگی ریشه عمیقی در روان انسان دارد. در طول تاریخ، مردم هدف خیالی زندگی طولانی تر را از طریق قرص ها، معجون ها و چشمه های جوانی ابدی دنبال کرده اند. امروزه، این تلاش توسط علم دقیق انجام شده توسط آزمایشگاه ها و شرکت های بیوتکنولوژی پشتیبانی می شود.

هدف آنها درک مکانیسم پشت پیری در سطح مولکولی و در نتیجه کاهش اثرات آن است. نیر بارزیلایی می گوید: «ما قبلا فکر می کردیم که پیری اجتناب ناپذیر است، اما این درست نیست. پیری کاملا چکش خوار و قابل هدف است. ما می توانیم پیری را به تعویق بیندازیم، بسیاری از علائم پیری را متوقف کنیم و در برخی موارد پیری را معکوس کنیم.

ارزش صنعت ضد پیری

بر اساس تحقیقات بازار IMARC، صنعت ضد پیری در سال گذشته 54.2 میلیارد دلار ارزش داشت. فرمول‌ها و مکمل‌های مراقبت از پوست و درمان‌های با فناوری پیشرفته (مانند سونای کرایو، که ادعا می‌کنند آسیب بافتی را با حمام‌های نیتروژن مایع در زیر صفر کاهش می‌دهند) ممکن است تأثیر سطحی بر بدن ما داشته باشند، اما کار واقعی در سطح سلولی اتفاق می‌افتد.

اینجاست که دانشمندان نشانه‌های آشکار پیری را هدف قرار می‌دهند تا درمان‌های افزایش دهنده زندگی را توسعه دهند. دیوید ستبون، رئیس آکادمی تحقیقات سلامت و طول عمر، یک سازمان غیرانتفاعی متشکل از محققانی که بر طول عمر متمرکز است، می‌گوید: «هدف نهایی این است که زندگی سالم‌تری داشته باشید و در نتیجه به آرزوی طولانی‌تر زندگی کنید.

پیری از کجا شروع و پایان می یابد؟

لوئیجی فروچی، مدیر علمی مؤسسه ملی پیری، می‌گوید: «پیری اساساً از رحم شروع می‌شود، به نظر می‌رسد که در ابتدا به آرامی و سپس ناگهانی اتفاق می‌افتد، زیرا تجمع آسیب بدن را در برابر بیماری‌ها و مکانیسم‌های جبرانی ما آسیب‌پذیرتر می‌کند. تاب آوری کاهش می یابد.» حقیقت تلخ این است که درمان پیری در واقع پیشگیری از بیماری های ناشی از افزایش سن است.

گرگ بیلی یکی یکی از بنیانگذاران و مدیران عامل شرکت بیوتکنولوژی با عمر طولانی Juvenescence می گوید با افزایش سن، بیشتر در معرض بیماری های غیرواگیر مانند سرطان، دیابت، آلزایمر و بیماری های قلبی عروقی قرار می گیریم که جزو 10 علت اصلی مرگ و میر هستند. در سراسر جهان است. وی در ادامه توضیح می دهد: در سن 70 سالگی 50 برابر بیشتر از 30 سالگی به بیماری های مرتبط با افزایش سن مبتلا می شوید. این باعث می شود که سن بزرگترین عامل خطر برای بیماری هایی باشد که اغلب با طول عمر کوتاه تر همراه هستند. او می‌افزاید: «اگر می‌توانستیم بفهمیم که چگونه پیری را کند کنیم، هر 10 علت اصلی مرگ را از بین می‌بردیم.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما