به گزارش مانیبان، بر اساس دستورالعمل انجام حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات طلا و ارز ایران مورخ 22 شهریور 1402 منتشر شده در سایت رسمی (www.ice .ir)، بیست و سوم جلسه حراج سکه طلا در روز چهارشنبه 4 مهر 1403 از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی اینترنتی market.ice.ir انجام می شود و موضوع حراج سکه تمام می باشد. ، نیم سکه و ربع. سکه بهار آزادی ضرب شده در سال 1395 از بانک مرکزی و بدون بسته بندی.

این گزارش حاکی از آن است که 13 اسفند در ماه ۱۴۰۲ تعداد ۲۱ مورد مزایده از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران برگزار شد که طی آن تعداد ۳۵۹ هزار و ۳۰۲ قطعه سکه طلا به متقاضیان اختصاص یافت. نسبت ربع سکه 193558 قطعه، نیم سکه 64945 قطعه و سکه تمام 100799 قطعه است.

همچنین در 58 حراج شمش طلا مرکز مبادلات ایران، 10 هزار و 878 کیلوگرم شمش طلا داد و ستد شد که در نتیجه آن 49 میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات وارد اقتصاد کشور شد.

پنجاه و نهمین حراج شمش طلا مرکز بورس ایران فردا سه شنبه 3 مهرماه از ساعت 12 الی 16 در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار می شود. متقاضیان خرید شمش طلا از مرکز مبادلات ایران می توانند با واریز سه و نیم میلیارد ریال (350 میلیون تومان) وثیقه برای هر قطعه شمش طلا تا ساعت 24 روز دوشنبه مهرماه در پنجاه و نهمین مزایده این مرکز شرکت کنند. . 23.

حداکثر رکورد سفارش

کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای 18 سال می توانند در این مزایده شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع 5 سکه می باشد. بنابراین می تواند 5 قطعه ربع سکه یا 5 قطعه نیم سکه یا 5 قطعه سکه کامل یا ترکیبی از این سه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد و مجموع این سه با هم دیگر نباید باشد. بیش از 5 قطعه

متقاضیان باید توجه داشته باشند که در هر سفارش فقط می توانند یک سفارش فعال برای انواع سکه داشته باشند. به این معنی که متقاضیان برای ثبت سفارش خرید هر نوع سکه تنها یک بار می توانند قیمت و مقدار سکه را تعیین کنند.

سپرده گذاری

خریدار موظف است قبل از ثبت سفارش خرید در سامانه، 100% ارزش سفارش خرید را با احتساب کارمزد از طریق درگاه پرداخت آنلاین در کیف پول خود قرار دهد. مبلغ ذکر شده تا پایان جلسه حراج در کیف پول کاربر مسدود می شود.

ساعات واریز وجه از ساعت 8 صبح تا 23 روز سه شنبه 24 مهر می باشد. پس از پایان این مدت امکان پرداخت و یا شرکت در مزایده وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است امکان واریز وجه از کارت بانکی هر متقاضی که شماره شبا داشته باشد وجود دارد. بنابراین واریز وجه تراکنش با استفاده از کارت هدیه، بان کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت بانکی بدون شماره شبا ممنوع است.

ثبت نام شعبه بانک ملی صرفا جهت فرآیند استرداد وجه می باشد و نیازی به واریز صرفا از طریق کارت بانک ملی نیست.

شایان ذکر است امکان واریز وجه از یک یا چند کارت متعلق به شخص وجود دارد. اما واریز از حساب مشترک ممنوع است.

شروع جلسه حراج

جلسه حراج از ساعت 12 روز چهارشنبه 4 مهرماه آغاز می شود و زمان ثبت سفارش از ساعت 12:00 الی 15:00 خواهد بود. زمان نظارت و اهدای جوایز از ساعت 15 الی 17 همان روز می باشد و نتیجه مزایده ساعت 17 اعلام می شود. متقاضیان جهت اطلاع از نتیجه حراج به سامانه حراج سکه طلا مرکز مبادلات ایران مراجعه کنند.

نحوه انجام حراج با ثبت و واگذاری سفارشات بر اساس اولویت قیمت – زمانی انجام می شود.

شایان ذکر است وجوه باقیمانده در کیف پول حداکثر تا 48 ساعت از روز کاری پس از جلسه مزایده به شناسه بانکی تعریف شده در حساب کاربری بازگردانده می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که برای بازگرداندن وجه باقیمانده در کیف پول فقط باید شناسه بانکی (شبا) مربوط به بانک ملی ایران را در حساب کاربری خود ثبت کنند و این حساب باید متعلق به کاربر باشد.

شایان ذکر است خریدار موظف است با دریافت سکه طلای خریداری شده در شعبه منتخب سامانه، برای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ 300000 ریال به عنوان هزینه تحویل به بانک امل پرداخت نماید. شعبه برای پرداخت.

چنانچه خریدار در مدت مشمول هزینه نگهداری (14 تا 21 روز کاری از زمان تخصیص سکه طلا) برای دریافت سکه طلای خریداری شده به شعبه منتخب در سامانه مراجعه کند، علاوه بر هزینه ارسال، به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) روزانه مبلغ 500 هزار ریال به عنوان هزینه نگهداری به شعبه بانک اپراتور پرداخت شود. خریدار موظف است هزینه های عملیاتی مربوط به بانک عامل (هزینه حمل و نگهداری) را با دریافت سکه طلای خریداری شده به بانک عامل پرداخت نماید.

برنامه تحویل سکه

متقاضی برای دریافت آسان سکه فیزیکی از لیست شعب بانک ملی می تواند نزدیک ترین شعبه به محل کار یا سکونت خود را انتخاب کند و متقاضی الزامی به داشتن حساب در شعبه تحویل سکه ندارد.

متقاضیان برای دریافت سکه باید به برنامه تحویل سکه توجه کنند. زمان تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از 5 آبان ابتدای ماه تا 12. آبان ماه ادامه خواهد داشت؛ در این مدت شعب بانک ها فقط هزینه ارسال را دریافت می کنند. هزینه تحویل تمام مدت سکه 30 هزار تومان خواهد بود.

افرادی که در بازه زمانی 13 تا 20 سال آبان ماه برای دریافت سکه، علاوه بر هزینه حمل، باید هزینه ذخیره سازی را نیز پرداخت کنند. هزینه نگهداری سکه طلا روزانه 50 هزار تومان و در شعبه بانک پرداخت می شود. این نرخ شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورتی که افراد در زمان تحویل سکه، سکه را دریافت نکنند، تراکنش لغو و پس از اعلام بانک عامل، پس از کسر هزینه خرید و سایر هزینه‌های عملیاتی، مبلغ تراکنش به کیف پول خریدار بازگردانده می‌شود. هزینه ها؛ در صورت فسخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلا در مهلت مقرر، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد.

لازم به ذکر است شرکت در مزایده های گذشته مانع شرکت در مزایده بیست و سوم نیست و افرادی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت کنند.

لازم به ذکر است متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات بورس ایران می توانند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند. .


اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما