دانشمندان اسپانیایی ادعا می کنند که پنج قرن پس از مرگ کریستف کلمب، که قاره آمریکا را کشف کرده بود، دو معما را حل کرده اند.

به گزارش دیجیاتو، به نقل از گاردین، دانشمندان اعلام کردند بقایای مدفون شده در «کلیسای جامع سویا» در اسپانیا متعلق به کلمب است. کاشف آمریکا در سال 1506 در وایادولید اسپانیا درگذشت، اما می خواست در جزیره هیسپانیولا که امروزه به دو قسمت هائیتی و جمهوری دومینیکن تقسیم شده است، دفن شود. جسد او در سال 1542 به آنجا برده شد و در سال 1785 به کوبا منتقل شد.

سرانجام، در سال 1988، زمانی که اسپانیا به دنبال جنگ با آمریکا کنترل کوبا را از دست داد، جسد کلمب به سویا منتقل شد.

محققان “دانشگاه گرانادا” این مطالعه می گویند:

“امروز، به لطف فناوری جدید، این نظریه که قبلاً جزئی است مبنی بر اینکه بقایای بقایای موجود در سویا متعلق به کریستف کلمب است، به طور قطعی تایید شده است.”

دانشمندان همچنین خاطرنشان کردند که برخی از بقایای کلمب ممکن است هنوز در کارائیب باشد. در سال 1877، در جریان حفاری کلیسای جامع سانتو دومینگو در جمهوری دومینیکن، یک قطعه استخوان کوچک جعبه سربی با کتیبه “مرد بزرگ و برجسته، کریستف کلمب” کشف شد. اکنون بقایای آن در فانوس دریایی کلمبوس دفن شده است.

کریستف کلمب یهودی و اسپانیایی بود

معمای زادگاه و محل دفن کریستف کلمب سرانجام پس از پنج قرن حل شد.

در مستند تلویزیونی اسپانیایی به نام DNA Columbus: His True Origin که به مناسبت جشن روز ملی اسپانیا و بزرگداشت ورود کلمب به دنیای جدید پخش شد، دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل DNA کریستف کلمب ملیت او را نیز فاش کردند. . به گفته آنها، این یک یهودی اسپانیایی بود که آمریکا را کشف کرد.

دانشمندان در سراسر جهان از مدت ها قبل در مورد محل تولد و محل دفن کلمب بحث کرده اند. کلمب پیشگام اکتشاف اسپانیایی بود که از دهه 1490 شروع شد و راه را برای فتح قاره آمریکا توسط اروپا هموار کرد.

بسیاری از مورخان این ایده را رد کرده اند که کلمب از جنوا (شهری در شمال غربی ایتالیا) آمده است، و نظریه های دیگر نشان می دهد که زادگاه او یونان، کشور باسک یا پرتغال بوده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما