پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

مهر: در سالگرد درگذشت داریوش مهرجویی و وحیدا محمدی فر اهالی سینما گرد هم آمدند و یاد و خاطره این هنرمندان را گرامی داشتند.

بهمن فرمان آرا روی صحنه رفت و گفت: باورم نمی شود یک سال گذشته و زخم این جنایت هنوز باز است و جوابی نیست. من 50 سال با داریوش دوست بودم و با هم از لس آنجلس به ایران آمدیم. در این مدت جلسات و درخواست های زیادی با هم داشتیم اما یک مورد مربوط به فیلم «دایره مینا» را برایتان تعریف می کنم تا بدانید که برخورد با سینماگران چه قبل و چه بعد از انقلاب همیشه خوب نبوده است. . فیلم «دایره مینا» در آن زمان به دلایل زیادی توقیف شد تا اینکه من و داریوش تصمیم گرفتیم برای اکران این فیلم برای سازمان نظام پزشکی به شرکت نفت برویم و به ما مجوز دادند. به آن اتاق رفتیم و قرار شد رئیس شرکت نفت برای دیدن فیلم بیاید. قبل از شروع فیلم آقای اقبال گفت از این فیلم بدشان می آید. بعد از جلسه مقرر شد آقای مهرجویی با دکتر اقبال ملاقات کند.

وی افزود: سینما نیاگارا را برای نمایش فیلم های اجتماعی به مردم اجاره کردیم. اولین فیلم قرار بود «دیره مینا» باشد. اما این سالن آتش گرفت و نتوانستیم فیلم را نمایش دهیم.

فرمان آرا در پایان خاطرنشان کرد: هرگز نمی توانم تصور کنم که این قتل وحشیانه چگونه رخ داد. به ما می گویند که او اجازه ندارد در این مورد صحبت کند. امروز بعد از یک سال همدیگر را دیدیم، اما نه داریوش در بین ماست و نه قاتلانش شناسایی شدند. میراث پوراحمد را هم فراموش می کنیم. در پایان می گویم داریوش دوست من بود و هنوز در ذهن من است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما