توت ابوجهل گیاهی است علفی یکساله با ساقه های خزنده، نام علمی توت ابوجهل Citrulus colocynthis Schrad است که از خانواده Cucurbitaceae است و در مناطق جنوبی ایران مانند جزیره قشم به طور گسترده روی زمین یافت می شود. از بلوچستان، جهرم و جاهایی می روید.

به گزارش عصر ایران، از دیگر نام های هندوانه ابوجهل می توان به چیبروال، روباه حربزه، حنزل، عجف، فانک، کسلس، مراره السحری، بشباش، دوقوقینا، الکم، کوبست، کلوکنت، اندراین، ملیا، شرنگ، کوت، خیارگرگو اشاره کرد. گرفتن قلوافقیس، فولو، حاج، دقیثه، قطاءالنعم، آگرلیوس، آندران و تنبری ذکر شد.

در این مقاله وقتی صحبت از خواص هندوانه ابوجهل به میان می آید، به بررسی موضوعاتی مانند خواص هندوانه ابوجهل در طب اسلامی، خواص هندوانه ابوجهل در برابر دیابت، خواص هندوانه ابوجهل برای دستگاه گوارش می پردازیم. , خواص هندوانه ابوجهل برای دستگاه گوارش, خواص هندوانه ابوجهل. خواص هندوانه ابوجهل در درمان سنگ کلیه، خواص هندوانه ابوجهل در دوران قاعدگی، خواص هندوانه ابوجهل در کاهش وزن و در نهایت اثرات هندوانه ابوجهل.

خواص هندوانه ابوجهل در طب اسلامی

از نظر ظاهری بسیار شبیه هندوانه های معمولی است، اما از نظر اندازه و اندازه از آنها کوچکتر است. این هندوانه ابوجهل طعم تلخی دارد. در کنار اندازه، تفاوت اصلی این گیاه با هندوانه معمولی طعم تلخ آن است. گیاهان این گیاه دارویی اغلب میوه های زیادی می دهند. هندوانه حنزل یا ابوجهل دارای پوست نازک، سبز یا زرد و همچنین دانه های قهوه ای و شفاف است. دانه های داخل این میوه ها مصارف دارویی دارد و می توانید آن را در اکثر داروخانه ها پیدا کنید.

از خواص هندوانه ابوجهل می توان به خواصی مانند جلوگیری از بلغم، ملین بسیار قوی، درمان کننده کبد، آنتی بیوتیک قوی، پیشگیری کننده از نقرس، درمان وزوز گوش، تسکین دهنده سردرد و درد شقیقه، درمان کننده سیاتیک، درمان سرمی، ضد دیابت اشاره کرد. پادزهر بیماری، خارش پوست، درمان سفیدی مو، پیشگیری از فلج، کرم معده و کرم کدو، سم عقرب و مار است.

هندوانه ابوجهل که در طب اسلامی و سنتی حنزل نیز نامیده می شود، دارای بافتی گرم و خشک است. در مقابله با دیابت در افراد خونسرد موثر است. هندوانه ابوجهل خواص زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم.

خواص هندوانه ابوجهل برای دیابت

یکی یکی از خواص هندوانه ابوجهل کمک به کاهش قند خون و تنظیم قند خون است. این گیاه ممکن است قند خون را کاهش دهد. هندوانه ابوجهل ممکن است به ترشح انسولین و تنظیم قند خون کمک کند.

خواص هندوانه ابوجهل برای دستگاه گوارش

یکی یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد هندوانه ابوجهل این است که به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. هندوانه ابوجهل می تواند به درمان یبوست، مشکلات کبدی و مشکلات کیسه صفرا کمک کند و برای دستگاه گوارش مفید است. یکی یکی از خواص هندوانه ابوجهل این است که به عنوان ملین عمل می کند و در درمان یبوست مفید و موثر است. البته به خاطر داشته باشید که مصرف این گیاه دارویی برای افرادی که از التهاب روده رنج می برند توصیه نمی شود.

خواص هندوانه ابوجهل برای درمان سنگ کلیه

یکی یکی دیگر از ویژگی های هندوانه ابوجهل کمک به درمان سنگ کلیه است. هندوانه ابوجهل یک روش طبیعی و مورد تایید طب سنتی برای درمان سنگ کلیه است.

طرز تهیه هندوانه ابوجهل در برابر سنگ کلیه؟

ابتدا در مرحله اول هندوانه های ابوجهل را بشویید و با پوست آن ها خرد کنید و سپس هندوانه های ابوجهل خرد شده را در قابلمه بریزید و بگذارید روی حرارت بپزد. پس از جوشاندن آب در قابلمه، یک تکه چوب دارچین را به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید. بعد از 35 دقیقه هندوانه های پخته شده را در چرخ گوشت خرد کنید و 15 دقیقه دیگر بجوشانید. بعد از این مدت قابلمه را از روی اجاق بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود. هندوانه له شده را صاف کرده و با چوب دارچین به قابلمه اضافه کنید.

بهترین زمان و روش مصرف هندوانه ابوجهل

برای درمان سنگ کلیه با کمک هندوانه ابوجهل، بین ساعت پنج تا هفت شب روی تخت خود بنشینید، سپس یک لیوان آب هندوانه ابوجهل صاف شده را با یک قاشق چایخوری عسل و چوب دارچین داخل لیوان بریزید و هم بزنید. . با هم مخلوط کنید و مخلوط حاصل را به آرامی بنوشید. پس از نوشیدن آب هندوانه Ebul Cehil، روی تخت دراز بکشید، پس از حدود 45 دقیقه احساس درد خواهید کرد، این درد نشان می دهد که روند اجابت مزاج کامل شده است و پس از اجابت مزاج دوباره به رختخواب بروید.

لیوان دوم آب هندوانه ابوجهل را بنوشید و عمل دفع را انجام دهید و در نهایت لیوان سوم را بنوشید و دو ساعت بعد از نوشیدن این سه لیوان آب هندوانه ابوجهل سنگ را جدا کنید. اگر پس از نوشیدن این سه لیوان، عمل سنگ زدایی انجام نشود، چهل و پنج روز دیگر تکرار می شود. هنگام نوشیدن آب هندوانه حتما بنشینید. زیرا وضعیت ایستادن به مثانه فشار وارد می کند و باعث تخلیه سریع می شود.

خواص هندوانه ابوجهل برای قاعدگی

از دیگر خواص هندوانه ابوالجهل می توان به تنظیم رحم و تنظیم دوره قاعدگی اشاره کرد.

خواص هندوانه ابوجهل برای دندان

روغن هندوانه ابوجهل یا روغن حنزل درمان بسیار موثری برای دندان درد است. هر شب یک قطره از این روغن را داخل گوش جایی که دندان درد می کند بریزید. اگر پوسیدگی دندان دارید و به فکر پر کردن دندان هستید، بهتر است این روش را قبل از مراجعه به پزشک امتحان کنید. سه قطره روغن هانزل را روی یک تکه پارچه کتان بریزید و پارچه آغشته به روغن را در سوراخ نخ فرو کنید و صبح آن را بردارید. این کار را تا زمانی انجام دهید که پوسیدگی دندان کاملا از بین برود.

طرز تهیه روغن هندوانه ابوجهل

برای تهیه روغن هندوانه ابوجهل باید دویست گرم آب هندوانه ابوجهل را با هزار گرم (یک لیتر) روغن زیتون یا روغن کنجد با حرارت غیر مستقیم یا ملایم بجوشانیم تا آب آن تبخیر شود و روغن هندوانه ابوجهل به دست آید.

اثرات هندوانه ابوجهل

در کنار تمام خواص و فواید شگفت انگیز هندوانه ابوجهل برای بدن، مصرف زیاد این گیاه مضرات و عوارضی نیز دارد. از جمله اثرات سمی هندوانه ابوجهل می توان احتمال آسیب رساندن این گیاه به قلب، کبد چرب و دستگاه گوارش را برشمرد. مصرف زیاد هندوانه ابوجهل اثرات مضری مانند معده درد، مدفوع آبکی یا خونی، استفراغ و ضعف نبض دارد.

در مصرف هندوانه ابوجهل در حیوانات آزمایشگاهی نیز عوارضی مانند مسمومیت سلولی به صورت اثرات جهش زا مشاهده شده است و بروز برخی عوارض دیگر مانند اگزمای پوستی، التهاب حاد روده بزرگ و مسمومیت کبدی و کلیوی ایجاد شده است. نیز مشاهده شده است. ثبت شده است. مصرف هندوانه ابوجهل در زنان باردار به دلیل احتمال سقط جنین و در مادران شیرده به دلیل احتمال ورود مواد سمی هندوانه ابوجهل به شیر مادر و در نتیجه به کودک ممنوع است.

یکی یکی دیگر از عوارض هندوانه ابوجهل تحریک خونریزی شدید در مخاط گوارشی است. ما این را گفتیم یکی یکی از خواص هندوانه ابوجهل کاهش قند خون است و به همین دلیل افرادی که از داروهای کنترل قند خون استفاده می کنند نباید خودسرانه از هندوانه ابوجهل استفاده کنند و قبل از مصرف هندوانه ابوجهل با پزشک متخصص مشورت کنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما