افزایش استقبال ۲۲.۶ درصدی از خودروهای برقی ب ام و با وجود افت آمار فروش کلی

بازار خودروهای الکتریکی در سال 2024 با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است، اما با وجود این، BMW توانسته رشد چشمگیری را در این بازار پرنوسان تجربه کند. این خودروساز آلمانی در نیمه اول سال جاری عملکردی استثنایی در زمینه فروش خودروهای الکتریکی داشت و حتی در ماه جولای توانست از تسلا در قاره اروپا پیشی بگیرد. گزارش جدید BMW در مورد آمار فروش از ژانویه تا سپتامبر 2024 نشان می دهد که این روند مثبت همچنان ادامه دارد.

رشد 19.1 درصدی در فروش خودروهای الکتریکی گروه BMW

بر اساس آخرین گزارش خودرو، مجموع فروش گروه بی‌ام‌و (شامل برندهای بی‌ام‌و، مینی و رولز رویس) در 9 ماهه نخست سال 2024 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19.1 درصد رشد داشته است. در این دوره، گروه BMW 294054 دستگاه از محصولات الکتریکی خود را به مشتریان تحویل داد. از این تعداد 266151 خودرو متعلق به برند BMW است. ثبت چنین رکوردی به معنای رشد 22.6 درصدی برای این خودروساز کهنه کار آلمانی است. در بین مدل های مختلف، BMW iX1 و i4 طرفداران بیشتری دارند. برند مینی نیز با تحویل 16536 خودروی برقی، رشد فروش 54.3 درصدی را تجربه کرده است.

تقاضای بالا برای مدل های برقی BMW در اروپا

ب ام و در بازار اروپا عملکرد بسیار خوبی داشته و تقاضا برای محصولات الکتریکی آن به ویژه در ایتالیا، فرانسه و انگلیس بسیار بالا بوده است. فروش این شرکت در اروپا 7.6 درصد افزایش یافت و به 577803 دستگاه رسید. از این تعداد 121844 خودرو برقی بوده که نشان دهنده رشد 35.8 درصدی است.

با این حال، مجموع فروش گروه BMW در سراسر جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4.5 درصد کاهش یافته است. توقف تولید چند مدل در سه ماهه سوم سال جاری به دلیل نقص در سیستم ترمز یکپارچه و افت فروش در بازار چین از دلایل اصلی افت آمار فروش بی ام و است. شاید بدانید که چین همچنان بزرگترین بازار برای BMW و دیگر خودروسازان اروپایی است و کاهش فروش در این بازار کلیدی تاثیر منفی قابل توجهی بر آمار کلی خواهد داشت.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما