حتی اگر خشکی گلو می تواند شما را ناراحت و آزاردهنده کند. با این حال، در واقعیت چیز خاصی یا اورژانسی نیست، و همیشه به این معنی نیست که شما بیمار هستید. در واقع، علت خشکی گلو اغلب ربطی به عفونت یا بیماری ندارد. از طرف دیگر، خشکی گلو را می توان قطع کرد گلو درد و بدون علائمی مانند سرفه اتفاق بیفتد

کم آبی بدن

به گزارش نمناک، کمبود مایعات در بدن شایع ترین علت خشکی گلو یا دهان است که باعث کاهش تولید بزاق در دهان و احساس خشکی گلو و یا تشنگی می شود که در چنین شرایطی; رنگ ادرار نیز تیره می شود.

گرفتگی بینی

گرفتگی بینی باعث خشکی و گلودرد می شود. حتی اگر سرفه نکنید. تنفس از طریق بینی هوا را وارد بینی و ریه های شما می کند. مرطوب شود وقتی بینی مسدود می شود، تنفس از طریق دهان انجام می شود که گلو را خشک می کند.

با دهان باز بخوابید

گرفتگی بینی باعث می شود که از طریق دهان نفس بکشید، که معمولاً در هنگام خواب بیشتر اتفاق می افتد. خوابیدن با دهان باز می تواند به دلیل مشکلاتی مانند آپنه خواب باشد. اما مهم نیست، گلوی شما را خشک می کند و شما را خسته می کند سردرد بیدار شو

آلرژی

آلرژی های محیطی ناشی از آلاینده ها و انواع کپک ها و قارچ ها عاملی برای احتقان بینی است که به نوبه خود منجر به تنفس دهانی و در نتیجه خشکی گلو می شود.

رفلاکس اسید

رفلاکس اسید معده منجر به حساس شدن گلو می شود که به نوبه خود علت خشکی گلو است. هنگامی که گلو در معرض اسید قرار می گیرد، ملتهب می شود و باعث خشکی و سوزش می شود.

مصرف داروی جدید

بسیاری از داروها تولید بزاق را کاهش می دهند و باعث می شوند خشکی دهان و گردن. داروهایی مانند آنتی افسردگیدارو میگرن، فشار خونشل کننده های عضلانی، مسکن های مخدر و آنتی بیوتیک ها نیز از جمله این موارد هستند.

ورم لوزه

لوزه ها غدد لنفاوی هستند که در پشت گلو و دهان قرار دارند. هنگامی که توسط ویروس ها یا باکتری ها آلوده شود، می تواند باعث گلودرد، التهاب یا حتی خشکی گلو شود.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما