bato-adv

بدن ما و حتی غذایی که می خوریم حاوی ماده ای به نام اسید اوریک است که اغلب در جریان خون حل می شود. در برخی افراد، اسید اوریک به طور کامل حل نمی شود و کریستال های سوزنی مانند تشکیل شده و در مفاصل نقرس تجمع می یابند. برای جلوگیری از این مشکل باید مصرف غذاها یا نوشیدنی هایی که سطح اسید اوریک خون را افزایش می دهند محدود کنید. از جمله غذاهای سرشار از پورین (نوعی ترکیب شیمیایی) و نوشیدنی های سرشار از قند فروکتوز.

به گزارش بازتاب آنلاین، تشدید نقرس معمولاً در اثر مصرف گوشت قرمز ایجاد می شود، اما سایر مواد غذایی نیز می توانند در این بیماری نقش داشته باشند. حاوی:

1. غذاهای دریایی

تنوع گسترده ای از غذاهای دریایی با خطر بالاتر ابتلا به نقرس همراه است. اگر از نقرس رنج می برید یا در معرض خطر ابتلا به نقرس هستید، بهتر است مصرف ساردین، ماهی آزاد، گوش ماهی و ماهی تن را محدود کنید. غذاهای دریایی سرشار از پورین هستند و سطح اسید اوریک را افزایش می دهند. این اسید اوریک اضافی می تواند علائم نقرس را تحریک کند.

2. نوشیدنی های قندی

نوشیدنی های قندی به ویژه آب میوه در رژیم غذایی مناسب برای نقرس ممنوع است. در بین قندها، فروکتوز (قند میوه) با افزایش سطح اسید اوریک امکان تشدید علائم نقرس را دارد.

آبجو 3

طبق یک مطالعه در سال 2017، الکل به طور کلی شما را در معرض خطر بیشتری برای حمله نقرس قرار می دهد. آبجو همچنین بیشترین خطر را برای علائم نقرس دارد.

4. کله پاچه / گوشت قرمز

گوشت های اندام مانند جگر حاصل از محصولات حیوانی حاوی سطوح بالایی از پورین هستند و باید در مقادیر محدود مصرف شوند. زیرا این غذاها می توانند سطح اسید اوریک خون را افزایش داده و باعث نقرس شوند.

منبع: سلامت

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما