رئیس بیست و سومین کنگره بین المللی انجمن پریودنتولوژی ایران، بیماری های لثه را شایع ترین بیماری در محیط دهان پس از پوسیدگی دندان عنوان کرد و گفت: در بیشتر موارد این بیماری در سنین بالای 35 تا 40 سال رخ می دهد. اما ممکن است برای جوانان، حتی کودکان اتفاق بیفتد.

به گزارش ایرنا، نسرین اصفهانی زاده روز شنبه افزود: این بیماری قابل پیشگیری است و به استثنای موارد خاص با منشاء ژنتیکی و ارثی، با روش های مختلف پیشگیری قابل پیشگیری و درمان است.

وی با بیان اینکه مهم ترین عامل بیماری های لثه تجمع پلاک های میکروبی در اطراف دندان ها به دلیل مسواک زدن نامناسب و عدم استفاده از نخ دندان است، گفت: استفاده نادرست از روش های بهداشت دهان و دندان باعث تجمع میکروبی می شود. می تواند باعث ایجاد پلاک در اطراف دندان ها و لثه های مجاور، التهاب لثه، خونریزی، بوی بد دهان، ایجاد پاکت های عفونی در اطراف دندان، تحلیل استخوان و در نهایت منجر به لق شدن دندان ها، ظاهر بد دهان و از دست دادن دندان شود.

مدرس گروه بیماری های پریودنتال دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس دوره بورسیه ایمپلنت ادامه داد: مهمترین مشکلی که به دلیل بیماری لثه می توان به آن اشاره کرد از دست دادن دندان است که از نظر جسمی و روانی زندگی فردی و اجتماعی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. قرار می دهد

به گفته اصفهانی زاده، ورود ایمپلنت های دندانی به عرصه دندانپزشکی در سال های اخیر تحول بزرگی در جایگزینی دندان های از دست رفته و بی دندانی ایجاد کرده است و از این طریق ظاهری زیبا و جویدن مناسب به بیمار می بخشد و در نتیجه سلامت جسمی و روح بیمار را تضمین می کند. .

ارتباط بین بیماری های لثه و بیماری های سیستمیک مانند بیماری های قلبی عروقی، بیماری های ریوی، سکته مغزی و به ویژه دیابت رایج به اثبات رسیده است و با درمان عفونت های لثه و بافت های اطراف می توان از بروز این بیماری ها پیشگیری کرد. قابل پیشگیری است و حتی دیابت قابل کنترل است. بیایید به بیماران دیابتی کمک کنیم.

فوق تخصص و جراح بیماری های پریودنتال با اشاره به اینکه بیست و سومین کنگره بین المللی انجمن پریودنتولوژی ایران طی روزهای 24 تا 27 مهرماه در هتل المپیک برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این کنگره بین المللی دعوت از همکاران متخصص، دندانپزشکان عمومی، دستیاران است. و دندانپزشکان معرفی می شود. روش های جدید در جراحی لثه و پریودنتال، روش های صحیح کاشت ایمپلنت، بازسازی استخوان، روش های درمان التهاب لثه و استفاده از لیزر و روش های دیجیتال در کاشت ایمپلنت به دانشجویان آموزش داده می شود.

اصفهانی زاده ادامه داد: این کنگره شامل 20 امتیاز بازآموزی و بیش از 50 سخنرانی و کارگاه های عملی و انواع جراحی های زنده است. همچنین در کنار این کنگره نمایشگاهی برگزار می شود که جدیدترین محصولات، دستگاه ها و مواد جدید در زمینه دندانپزشکی، پریودنتولوژی و ایمپلنت های دندانی در اختیار پزشکان قرار می گیرد.

وی در پایان گفت: از کلیه پزشکان متخصص، دندانپزشکان عمومی و دندانپزشکان دعوت می کنیم در این کنگره حضور یافته و از مطالب علمی آموزنده، کارگاه های کاربردی و جراحی های زنده، روش های صحیح درمانی و تکنیک های نوین دهان و دندان ارائه شده در این کنگره بهره مند شوند. متخصصان بیماری آموزش دیدند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما