ارز دیجیتال بیت‌ گت (BGB)، توکن بومی و کاربردی صرافی متمرکز بیت‌ گت (Bitget) است که به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی در رشد و توسعه این پلتفرم معرفی شده و از همان ابتدا، هدفش ایجاد یک اکوسیستم رمزارزی ساده و ایمن برای کاربران بوده است.

به گزارش رمز ارز نیوز، صرافی بیت ‌گت که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد و به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های مشتقات رمزارزی تبدیل گردید، از طریق ارز دیجیتال Bitget به کاربران خود امکان دسترسی به امکانات منحصربه‌فردی را فراهم می‌کند. برای آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال بیتگت و کاربردهای آن در صرافی بیت گت، با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

ارز دیجیتال Bitget چیست؟

ارز دیجیتال بیت ‌گت (BGB)، توکن بومی و کاربردی صرافی رمزارزی متمرکز بیت‌گت است که بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده است. این توکن در جولای ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد و هدف آن، ارائه یک روش پرداخت به کاربران اکوسیستم بیت‌ گت و ایجاد یک اکوسیستم ساده و ایمن برای رمزارزها است.

ارز دیجیتال Bitget می‌تواند توسط معامله‌گران برای استیکینگ، معاملات اجتماعی (Social Trading) یا دریافت تخفیف در کارمزد معاملات، استفاده شود. دارندگان ارز دیجیتال بیتگت همچنین می‌توانند در لانچ‌پد و لانچ‌پول پلتفرم بیت گت مشارکت کنند.

بنیان‌گذاران ارز دیجیتال بیتگت چه کسانی هستند؟

همان‌طور که گفته شد، توکن BGB، ارز دیجیتال بومی و کاربردی صرافی بیت‌ گت است؛ یک صرافی رمزارزی متمرکز که در سال ۲۰۱۸ تأسیس و در سیشل ثبت شد. بیت‌ گت یک پلتفرم مشتقات رمزارزی است که بیش از ۸ میلیون کاربر ثبت‌نام‌شده در بیش از ۱۰۰ کشور دارد.

ساندرا لو (Sandra Lou) مدیرعامل و عضو بنیانگذار بیت‌گت است. او نزدیک به ۱۰ سال تجربه در صنعت مالی سنتی دارد، در سال ۲۰۱۶ با بیت‌کوین آشنا شد و به فناوری بلاکچین و سرمایه‌گذاری در صنعت رمزارز علاقه‌مند گردید. لو در سال ۲۰۱۷ به تیم بنیانگذار بیت ‌گت پیوست.

چه چیزی ارز دیجیتال بیت گت را منحصربه‌فرد می‌کند؟

در سپتامبر ۲۰۲۲، پلتفرم بیت ‌گت به سومین صرافی بزرگ مشتقات رمزارزی در جهان تبدیل شد. به گفته تیم بیت ‌گت، توکن بی جی بی کارمزد تراکنش پایینی ارائه می‌دهد؛ زیرا از یک شبکه بلاکچین غیرمتمرکز بدون واسطه‌ استفاده می‌کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت بیت ‌گت، رمزارز Bitget از قابلیت مقیاس‌پذیری بالایی برخوردار است. با رشد پلتفرم بیت ‌گت، توسعه‌دهندگان اطمینان می‌دهند که این توکن می‌تواند حجم بالایی از تراکنش‌ها را بدون ایجاد ازدحام مدیریت کند.

رمزارز بیتگت همچنین تخفیف‌هایی تا سقف ۲۰ درصد را برای کارمزدهای معاملاتی و نیز، دسترسی به پاداش‌ها و تبلیغات ویژه را به کاربران بیت ‌گت ارائه می‌دهد. با استفاده از ارز دیجیتال Bitget، کاربران می‌توانند از محصول شاخص بیت‌ گت، یعنی کپی ترید (Copy Trade)، استفاده کنند. علاوه بر این، دارندگان ارز دیجیتال بیتگت می‌توانند به پروژه‌های لانچ‌پد بیت گت دسترسی زودهنگام داشته باشند یا با استیک کردن توکن‌های خود، واجد شرایط دریافت ایردراپ رایگان از لانچ‌پول این صرافی شوند.

توکنومیک رمزارز Bitget

کل عرضه ارز دیجیتال بیت گت برابر با ۲ میلیارد واحد BGB است که ۲۵ درصد از آن برای سواپ با توکن‌های قدیمی BFT اختصاص داده شده و ۷۵ درصد باقی‌مانده به صورت زیر توزیع خواهد شد:

۱۵ درصد برای جذب جامعه و بازخرید، ۱۵ درصد برای برندسازی و رشد، ۱۵ درصد برای سرمایه‌گذاری در اکوسیستم، ۲۰ درصد برای مشوق‌های تیم اصلی و ۱۰ درصد برای صندوق حفاظت از سرمایه‌گذاران. این دارایی‌ها به مرور زمان و به تدریج آزاد خواهند شد.

توکن BGB را از کجا بخریم و کجا ذخیره کنیم؟

علاوه بر خود صرافی بیت گت، توکن BGB را می‌‌توان در صرافی‌های‌ رمزارزی معتبر و شناخته‌شده‌‌ بیتفینکس (Bitfinex) و مکسی (MEXC) نیز خرید و فروش کرد.

از طرفی، همان‌طور که گفته شد، توکن بی جی بی روی بلاکچین اتریوم و بر اساس استاندارد ERC-۲۰ ساخته شده است؛ به این معنی که از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) اتریوم بهره می‌برد. بنابراین، رمزارز Bitget را می‌توان به‌ صورت ایمن در هر کیف پولی که از توکن‌های ERC-۲۰ اتریوم پشتیبانی می‌کند، ذخیره کرد؛ مانند: تراست ولت (Trust Wallet)، متامسک (MetaMask)، لجر نانو (Ledger Nano) و ترزور (Trezor).

تاریخچه قیمت توکن بی جی بی

همانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، روند قیمت رمزارز بیتگت نیز بسیار پرنوسان، اما در کل صعودی بوده است.

نمودار قیمت ارز دیجیتال Bitget از ابتدا تا کنون.

بر اساس داده‌های پلتفرم کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)، ارز دیجیتال بیتگت در اول آگوست ۲۰۲۱ با قیمت ۰.۰۷۵ دلار وارد بازار شد. اگرچه در روزهای ابتدایی، قیمت توکن بیت گت کاهشی بود و در ۱۱ آگوست ۲۰۲۱، پایین‌ترین قیمت تاریخی آن در ۰.۰۵۸ دلار ثبت شد، اما پس از آن، یک روند در کل صعودی را در پیش گرفت. بالاترین قیمت تاریخی ارز دیجیتال Bitget در ۱ ژوئن ۲۰۲۴، در محدوده ۱.۴۸ دلار به ثبت رسیده است.

در زمان نگارش این مطلب (اکتبر ۲۰۲۴)، توکن BGB در محدوده قیمتی ۱.۰۸ دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال Bitget

به دلیل نوسانات ذاتی ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی قیمت‌ آنها در بلندمدت می‌تواند کار دشواری باشد. با این حال، برخی از تحلیلگران از طریق تحلیل‌های تکنیکال و بررسی داده‌های تاریخی تلاش می‌کنند تا پیش‌بینی‌هایی درباره آینده قیمت این دارایی‌ها ارائه دهند. به عنوان مثال، بر اساس پیش‌بینی‌های ارائه‌شده توسط تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com، انتظار می‌رود که قیمت توکن بی جی بی در سال ۲۰۲۴ به طور متوسط به ۲.۲۴ دلار برسد و در سال ۲۰۲۵، حدود ۲.۷۲ دلار باشد. همچنین، تحلیلگران این پلتفرم پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت رمزارز Bitget در سال ۲۰۳۰ می‌تواند تا ۸.۰۳ دلار افزایش یابد.

پیش‌بینی تحلیلگران پلتفرم digitalcoinprice.com برای قیمت رمزارز بیتگت در سال‌های آینده را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

what is Bitget Token 6

خلاصه مطلب

ارز دیجیتال Bitget یکی از نمونه‌های موفق توکن‌های بومی صرافی‌های متمرکز است که با ارائه ویژگی‌هایی همچون کارمزدهای پایین و مقیاس‌پذیری بالا، توانسته است نقشی مهم در توسعه و رشد پلتفرم بیت ‌گت ایفا کند. با توزیع برنامه‌ریزی‌شده و تدریجی ارز دیجیتال بیتگت برای اهدافی مانند جذب جامعه، سرمایه‌گذاری در اکوسیستم و حفاظت از سرمایه‌گذاران، صرافی بیت ‌گت قصد دارد به مرور زمان اکوسیستم خود را گسترش دهد و نتایج رشد و موفقیت خود را با کاربران به اشتراک بگذارد.

البته توجه داشته باشید که با وجود فرصت‌های فراوانی که رمزارزهایی مانند ارز دیجیتال بیت گت فراهم می‌کنند، بازار کریپتو همچنان با نوسانات شدید و ریسک‌های بالقوه همراه است. بنابراین، پیش از هر گونه سرمایه‌گذاری در رمزارزها، تحقیق کامل، ارزیابی ریسک‌های موجود و اتخاذ استراتژی‌های مدیریت مالی مناسب، از اهمیت بالایی برخوردار است. حفظ احتیاط و آگاهی می‌تواند به کاهش خطرات و بهره‌مندی بهینه از فرصت‌های موجود در این بازار کمک کند.

منبع:عصرایران

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما