نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) از تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به این نیروها و عبور نیروهای صهیونیست از خط آبی خبر داد.

به گزارش ایرنا، یونیفل به نقل از شبکه تلویزیونی العربی اعلام کرد که عبور سه گروه از نیروهای اسرائیلی را از خط آبی به سمت لبنان مشاهده کرده است.

یونیفل افزود: دو تانک مرکاوای اسرائیلی دروازه پایگاه ما در رامیا را منهدم کردند، به زور وارد پایگاه شده و پس از 45 دقیقه خارج شدند. 15 سرباز ما بر اثر استنشاق دود ناشی از شلیک گلوله های نیروهای اسرائیلی به پایگاه ما در رامیا خفه شدند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان نیز اعلام کردند: دیروز سربازان ارتش اسرائیل حرکت پشتیبانی نیروهای مسلح ما را در نزدیکی شهر مصی الجبل متوقف کردند و آنها را از انجام ماموریت باز داشتند.

یونیفیل همچنین اعلام کرد: از ارتش اسرائیل خواسته ایم درباره این حملات وحشتناک علیه نیروهای ما توضیح دهد. اسرائیل باید به حفظ سلامت و ایمنی نیروهای حافظ صلح پایبند باشد.

سازمان ملل در سال 2000 خط مرزی معروف به “خط آبی” را بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط دقیقاً مطابق با مرزهای رسمی نیست و نیروهای رژیم صهیونیستی بارها اقدام به عبور از آن کرده اند.

از سوی دیگر، نتانیاهو برای توجیه حملات به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفیل) امروز مدعی شد: من به دبیرکل سازمان ملل می گویم که امتناع شما از تخلیه سربازان یونیفل، آنها را متأسفانه به گروگان حزب الله تبدیل می کند. آنها باید برخی از رهبران اروپایی به جای انتقاد از اسرائیل، انتقاد خود را متوجه حزب الله کنند.

او حملات اخیر به نیروهای یونیفل را نادیده گرفت و مدعی شد: «ما هر کاری که می توانستیم برای جلوگیری از آسیب رساندن سربازان یونیفل به جنوب لبنان انجام دادیم».

این ادعاها توسط نتانیاهو پس از آن مطرح شد که یونیفیل دیروز شنبه اعلام کرد: در پی زخمی شدن دو سرباز اندونزیایی در تیراندازی روز پنجشنبه توسط تانک های اسرائیلی به برج مراقبت پایگاه النقوره و ادامه حملات روز جمعه، دو نیروی سریلانکا و یک اندونزیایی دیگر حافظ صلح نیز مجروح شده است.

حدود 10000 نیروی حافظ صلح بین المللی به عنوان بخشی از ماموریت یونیفل در جنوب لبنان مستقر شده اند که تقریباً 1200 نیروی ایتالیایی نیز شامل می شوند.

یونیفل در واقع نیروی موقت سازمان ملل متحد در لبنان است که توسط شورای امنیت در مارس 1978 برای صدور مجوز خروج رژیم صهیونیستی از لبنان، بازگرداندن صلح و امنیت بین المللی و کمک به دولت لبنان برای کمک به احیای اقتدار مؤثر در منطقه تأسیس شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما