ابتلا به سرطان در جهان افزایش یافته است و ایران از جمله کشورهایی است که این افزایش بیشتر در آن احساس می شود. محمد اسماعیل اکبری، رئیس مرکز تحقیقات سرطان، در اظهارات قبلی خود گفته بود: «میزان افزایش سرطان در کشور ما تقریباً رو به افزایش است. ده کشور برتر جهان »

به گزارش بازتاب آنلاین، برخی از سرطان ها در مردان و زنان شایع تر از سرطان های دیگر است. دکتر اکبری گفت: اولین سرطان در زنان ایرانی سرطان سینه و اولین سرطان در مردان ایرانی سرطان پروستات است.

این یک چشم انداز نگران کننده است. سرطان پروستات سالانه 2.9 میلیون نفر را مبتلا می کند

پروستات یک سرطان مختص مردان است و افراد زیادی در سراسر جهان به دلیل این بیماری جان خود را از دست می دهند. به گزارش ایسنا، پیش بینی می شود تا سال 2040 تعداد مردان مبتلا به سرطان پروستات در سراسر جهان دو برابر شود و به 2.9 میلیون نفر در سال برسد. مرگ و میر سالانه ناشی از این بیماری نیز 85 درصد افزایش می یابد.

در حالی که افزایش سن جمعیت و افزایش امید به زندگی به این معنی است که تعداد مردان مسن (بیشتر عمر می کنند) در سراسر جهان در حال افزایش است، بالای 50 سال و داشتن سابقه خانوادگی نیز از دلایل اصلی این بیماری است. اگرچه این یک نوع سرطان در نظر گرفته می شود، اما کارشناسان می گویند با تغییر سبک زندگی یا مداخلات بهداشت عمومی نمی توان از این بیماری پیشگیری کرد.

بر اساس این گزارش، تقویت آگاهی مردان و خانواده هایشان در مورد علائم این بیماری نیز حائز اهمیت است که باید به آن توجه کنند.

علائم احتمالی سرطان پروستات

علاوه بر علائمی مانند نیاز به تکرر ادرار در طول شب، عجله برای رفتن به توالت، مشکل در شروع ادرار و احساس خالی نشدن کامل مثانه، وجود خون در ادرار نیز باید باشد. علامت بزنید. هشدار به مردان برای مراجعه به پزشک

البته این علائم همیشه به معنای سرطان پروستات نیست. پروستات بسیاری از مردان با افزایش سن به دلیل بیماری به نام هیپرپلازی خوش خیم پروستات بزرگتر می شود.

علائمی مانند درد بیضه، درد کمر یا استخوان، از دست دادن اشتها و کاهش وزن ناخواسته نیز ممکن است نشانه‌ای از بدتر شدن وضعیت فرد مبتلا باشد.

ضرورت انجام تست PSA سالانه در مردان بالای 50 سال

دوباره یکی سلمان اسلامی جراح کلیه و مجاری ادرار با بیان اینکه یکی از راه های تشخیص سرطان پروستات آزمایش است، می گوید: سرطان پروستات به دلیل افزایش میانگین سنی مردان و بالا رفتن سن جامعه ما بروز می کند، موارد سرطان پروستات نیز رو به افزایش است.

وی در خصوص تست تشخیصی سرطان پروستات می گوید: به آقایان بالای پنجاه سال توصیه می شود سالیانه آزمایش PSA انجام دهند و سلامت پروستات خود را بررسی کنند، زیرا اگر مشکلی وجود داشته باشد ممکن است نیاز به نمونه برداری باشد.

این جراح کلیه و مجاری ادراری درباره علائم سرطان پروستات می گوید: فرد بدون هیچ علامتی ممکن است به سرطان پروستات مبتلا شود، بنابراین افراد بالای 50 سال باید سالانه آزمایش PSA انجام دهند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما