به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، پس از 100 سال گمانه زنی، باقی مانده است یکی یکی از اولین کوهنوردانی که به قله اورست صعود کرد، توسط گروهی در حال فیلمبرداری مستندی برای نشنال جئوگرافیک کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به گزارش ددلاین، این گروه که شامل جیمی چین، مستندساز برنده اسکار است، در حال فیلمبرداری مستندی در اورست بودند که با پایی در جوراب و چکمه ای که گمان می رود بقایای اندرو اروین باشد، برخورد کردند. او در سال 1924 به همراه جورج مالوری در اورست ناپدید شد. آنها جزو سومین گروه بریتانیایی بودند که برای صعود به مرتفع ترین قله جهان تلاش کردند و اولین گروهی بودند که این کار را انجام دادند.

به گفته جیمی چین، تهیه‌کننده «تک‌فری آزاد» برای نشنال جئوگرافیک، که برای آن برنده جایزه اسکار شد، آن‌ها پای خود را در یخچال مرکزی رونگباک در زیر جبهه شمالی اورست، در ارتفاعی پایین‌تر از جایی که بقایای مالوری پیدا شد، پیدا کردند. آنها دریافتند با دوختن نام ایروین روی جوراب، بقایای آن به انجمن کوهنوردی تبتی چین که مسئول صدور مجوزهای صعود در جبهه شمالی اورست است، تحویل داده شد.

جسد مالوری در سال 1999 توسط کوهنورد کنراد آنکر کشف شد، اما بقایای اروین هرگز پیدا نشد.

تیم این یافته را به انجمن سلطنتی جغرافیایی گزارش کرد و خانواده ایروین مطلع شدند و داوطلب شدند تا با آزمایش همراه شوند.آنها به تایید هویت بقایای کشف شده کمک خواهند کرد.

جیمی چین 50 ساله که خود یک صخره نورد، اسکی باز و کوهنورد است، به عنوان کارگردان با فیلمسازانی چون اریش روپکه و مارک فیشر کار می کرد و به همراه همکارش E. Chai Vassarhelly، کارگردان فیلم “Free Solo” مستندی می ساخت. “وقتی به این موضوع برخورد کردند.

وی گفت: هر سفری به اورست در سایه ایروین و مالوری دنبال می شود و ما قطعا با همین ایده کارمان را انجام دادیم. گاهی اوقات در زندگی بزرگترین اکتشافات زمانی اتفاق می افتد که شما حتی نگاه نمی کنید. این یک لحظه تاریخی و احساسی برای ما و کل تیم ما بود و ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که در نهایت بتواند آرامش خاطر را برای بستگان او و به طور کلی جهان صعود به ارمغان بیاورد.

جورج مالوری یک کوهنورد انگلیسی بود که برای اولین بار در دهه 1920 برای فتح قله اورست تلاش کرد. او 3 بار اقدام به صعود کرد و بار سوم به همراه اندرو اروین در مکانی نامعلوم در قسمت های بالای تیغه شرقی کوه اورست ناپدید شد. مشخص نیست که او پس از رسیدن به قله اورست یا قبل از رسیدن به قله ناپدید شد، اما آخرین بار او و همراهش تنها چند صد متر دورتر از قله دیده شدند. این اثر او اولین تلاش انسان برای فتح اورست محسوب می شود.

سرنوشت مالوری به مدت 75 سال ناشناخته بود تا اینکه جسد یخ زده او توسط کنراد آنکر در سال 1999 کشف شد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا او موفق به فتح اورست شده است یا خیر. او 38 ساله و ایروین 22 ساله بود.

۲۴۳۵۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما