کفش و جوراب متعلق به ایروین، اولین فاتح اورست، پس از صد سال در یخ رونگبوک اورست کشف شد.

به گزارش ایلنا، گروه فیلمبرداری نشنال جئوگرافیک بقایای اولین فردی که به قله اورست صعود کرد را کشف کردند. عکاسان موفق به کشف بقایای جسد اندرو اروین شده اند که صد سال در دل این کوه پنهان شده است و این اتفاق بزرگی برای آنها خواهد بود.

مجله نشنال جئوگرافیک گزارش داد که یک گروه فیلمبرداری موفق شدند کفشی را در یخچال رونگبوک اورست پیدا کنند. پس از بررسی دقیق تر، آنها همچنین جورابی پیدا کردند که روی آن نوشته شده بود “AC Irvine” که توجه آنها را به خود جلب کرد. در سال 1924، ایروین و هموطنش جورج مالری تلاش کردند تا از قله 8848 متری اورست صعود کنند. آنها در هشتم ژوئن سال جاری در چند صد متری قله دیده شدند و سپس ناپدید شدند. جسد مالوری در سال 1999 کشف شد، اما سرنوشت ایروین مشخص نیست نبود.

کشف بقایای اولین فاتح اورست پس از یک قرن (عکس)

آیا ایروین و مالری قبل از مرگشان به اوج رسیدند؟ این اتفاق تقریباً سه دهه قبل از اینکه ادموند هیلاری و تنزینگ نورگی اولین افرادی باشند که در سال 1953 قله اورست را صعود کردند اتفاق افتاد. جولی سامرز، نوه خواهر ایروین، به نشنال جئوگرافیک گفت: “جستجو برای بقایای ارواین می تواند در نهایت برای همه ما داستان کامل اتفاقی که برای آنها رخ داده است فاش کند.”

بازماندگان او اکنون نمونه‌های DNA را در اختیار محققان قرار داده‌اند تا مشخص کنند آیا جسد متعلق به اوست یا خیر. اروین تنها ۲۲ سال داشت که ناپدید شد. می گویند دوربین همراهش بود. کارشناسان امیدوارند که این کشف بتواند اسرار اولین صعود احتمالی به اورست را فاش کند. جیمی چین، عکاس و رهبر گروه فیلمبرداری نشنال جئوگرافیک، می‌گوید که کشف پای ایروین حداقل جستجو برای دوربین گم شده را محدود می‌کند.

از دهه 1920 بیش از 300 نفر در اورست جان خود را از دست داده اند. اجساد بسیاری برای سال‌ها در اعماق برف و شکاف‌های عمیق پنهان شده بودند و اکنون به دلیل ذوب شدن این سطوح یخی به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و گرم شدن کره زمین، آشکار می‌شوند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما