بعدی- خوردن انواع میوه ها در طول روز به بهبود سلامت کمک می کند و همه میوه ها فواید خاص خود را دارند، پس سالم ترین میوه دنیا کدام است؟

طبق گزارش فرارو به نقل از AOL، خوردن یک رژیم غذایی غنی از میوه ها و سبزیجات ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند بیماری های قلبی عروقی، چاقی و دیابت نوع 2 کمک کند. با این حال، ممکن است به دنبال سالم ترین میوه دنیا و با بهترین ویژگی ها باشید. همه میوه ها برای سلامتی مفید هستند یکی به عنوان بهترین آنها شناخته می شود. پس چرا این میوه به عنوان بهترین و سالم ترین میوه شناخته می شود؟

به گفته متخصصان تغذیه، سالم ترین میوه دنیا گوجه فرنگی است! شاید تعجب کنید، اما گوجه فرنگی یک میوه محسوب می شود. (و بله، گوجه فرنگی یک میوه محسوب می شود!). کارشناسانی که تراکم غذایی 41 میوه و سبزی مختلف را بررسی کردند، به این نتیجه رسیدند که سالم ترین گزینه در میان میوه ها، گوجه فرنگی است. گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی است و حاوی منابع عالی آنتی اکسیدان ها به ویژه لیکوپن است که با کاهش خطر بیماری قلبی و سرطان مرتبط است.

گوجه فرنگی همچنین سرشار از ویتامین C، پتاسیم، فولات و ویتامین K است. از آنجایی که میزان لیکوپن در گوجه فرنگی پس از پختن افزایش می یابد، سس ها، رب ها و سوپ های گوجه فرنگی گزینه های خوبی برای دریافت مواد مغذی هستند. تعادل فیبر و آب موجود در گوجه فرنگی از سلامت روده و هضم غذا نیز حمایت می کند.

ترکیب گوجه فرنگی با روغن سالمی مانند روغن زیتون به جذب مواد مغذی کمک می کند. به گفته فرارو، افزودن گوجه‌فرنگی خام به سالاد یا خوردن آن به‌عنوان میان‌وعده همچنان ویتامین‌ها و آب زیادی را فراهم می‌کند. سایر میوه ها مانند لیمو، توت فرنگی، پرتقال و گریپ فروت نیز برای سلامتی بسیار مفید هستند. به ویژه کرن بری و توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین C و مواد مغذی مشابه فواید گوجه فرنگی برای سلامتی هستند.

USDA توصیه می کند که اکثر زنان بالغ روزانه 1.5 تا 2 فنجان میوه و اکثر مردان بالغ 2 تا 2.5 فنجان میوه مصرف کنند. افزودن یک گوجه فرنگی متوسط ​​یا یک فنجان گوجه فرنگی گیلاسی به رژیم غذایی روزانه شما شروعی عالی برای بهره مندی از فواید سالم ترین میوه جهان است. اما گوجه فرنگی اسیدی است و مصرف بیش از حد غذاهای اسیدی می تواند باعث تحریک دهان یا تشدید زخم شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند رژیم غذایی خود را متنوع کنید. در حالی که گوجه فرنگی عالی است، متعادل کردن آن با سایر میوه ها و سبزیجات می تواند به کاهش تحریک احتمالی ناشی از اسیدیته آنها کمک کند و در عین حال طیف گسترده ای از مواد مغذی ضروری را فراهم کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما