برخی از دندانپزشکان مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی را توصیه می کنند. اگر به طور کلی دو بار در روز مسواک می زنید، احتمالاً باید این کار را یک بار در صبح و یک بار قبل از خواب انجام دهید.

به گزارش مشرق نیوز، اگر بعد از صبحانه مسواک می زنید، باید حداقل یک ساعت بعد از صبحانه صبر کنید. این زمان مسواک زدن بسیار مهم است. به خصوص اگر از مواد اسیدی مانند مرکبات استفاده می کنید.

مسواک زدن خیلی سریع بعد از مصرف مواد غذایی یا نوشیدنی های اسیدی باعث از بین رفتن مینای دندان می شود که در اثر مصرف اسید ضعیف می شود. اگر برای صبحانه آب پرتقال می خورید و یک ساعت برای مسواک زدن وقت دارید، بهتر است قبل از صبحانه این کار را انجام دهید، اما اگر اصلاً نمی توانید این کار را انجام دهید، کافی است بعد از صبحانه مقداری آب در دهان خود بریزید. و دندان های خود را مسواک بزنید یک تکه آدامس بدون شکر را بشویید و بجوید تا یک ساعت بگذرد.

مسواک زدن سه بار در روز بعد از هر وعده غذایی احتمالاً به دندان های شما آسیب نمی رساند. با این حال، مسواک زدن خیلی سخت یا بلافاصله پس از مصرف غذاهای اسیدی می تواند مضر باشد. هنگام مسواک زدن، مسواک باید تماس کامل اما نرم با دندان ها داشته باشد. حتی اگر می خواهید دندان های خود را به طور کامل تمیز کنید، باز هم باید ملایم باشید زیرا سخت بودن روی دندان ها حساسیت مینا و لثه را از بین می برد.

اگر مطمئن نیستید که سفت یا شل مسواک می زنید، بهتر است نگاهی به مسواک خود بیندازید. اگر مسواک شما دارای موهای مستقیم است، احتمالاً خیلی خشن هستید و بهتر است مسواک خود را نیز تعویض کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما