بازتاب آنلاین خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ شاید امروزه از میزان مصرف اینترنت در قبض تلفن همراه خود شگفت زده شده باشید!

کاربران اکثر اپراتورها گلایه دارند که بسته های اینترنت همراه آنها به سرعت تمام می شود، اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، وقت آن رسیده است که کنترل و دقت بیشتری روی داده های تلفن همراه خود داشته باشید. در این مقاله فوتبال دیلی ۷ روش کاربردی برای کاهش مصرف اینترنت دیتا موبایل در سیستم عامل اندروید را ارائه می دهیم، با ما همراه باشید.

1- زمانی که از اینترنت استفاده نمی کنید، دیتای گوشی خود را خاموش کنید.

هنگام استفاده از طرح محدود اینترنت تلفن همراه، مطمئن شوید که داده های تلفن همراه را زمانی که از اینترنت استفاده نمی کنید خاموش کنید. خاموش کردن داده‌ها مانع از استفاده برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه از داده‌های تلفن همراه شما می‌شود. همچنین انجام این کار باعث کاهش مصرف باتری گوشی می شود.

2- حد مصرف داده را تعیین کنید

یکی یکی از مهم ترین ویژگی هایی که اکثر گوشی های اندرویدی دارند این است که به راحتی می توانید میزان مصرف داده خود را مشاهده و کنترل کنید. برای این کار کافی است به تنظیمات گوشی اندرویدی خود رفته و گزینه Data usage را انتخاب کنید. در این بخش می توانید میزان مصرف اینترنت خود را در بازه های زمانی مشخص مشاهده کنید. همچنین در این قسمت مشخص می شود که کدام اپلیکیشن گوشی شما بیشتر از اینترنت استفاده می کند.

3- تنظیمات را برای به روز رسانی برنامه ها فقط از طریق Wi-Fi اعمال کنید

به روز رسانی برنامه های تلفن یکی از بهترین کارهایی است که می توان از طریق Wi-Fi انجام داد، زیرا اگر از داده های تلفن خود استفاده کنید بسیار گران خواهد بود. برای اینکه برنامه‌های گوشی خود را فقط در صورت اتصال به Wi-Fi به‌روزرسانی کنند، وارد برنامه Google Play شوید و از طریق منوی برنامه‌ها به تنظیمات بروید.

اکنون در قسمت Automatic App Update می توانید تعیین کنید که آیا برنامه ها به طور خودکار فقط از طریق Wi-Fi به روز می شوند یا به طور خودکار به روز نمی شوند. مهم است که به روز رسانی تحت هر شرایطی از طریق Wi-Fi انجام شود.

7 راه برای ذخیره بسته اینترنت برای گوشی های اندرویدی فوتبال روزانه

4- مصرف داده را برای برنامه های پس زمینه گوشی محدود کنید

در اکثر تلفن های همراه ما برنامه هایی وجود دارد که اینترنت زیادی مصرف می کنند. جدا از زمانی که ما از این برنامه ها استفاده می کنیم، ممکن است حتی زمانی که از آنها استفاده نمی شود، یعنی در پس زمینه فعال هستند، اینترنت را مصرف کنند. برای جلوگیری از این امر باید به قسمت تنظیمات و سپس به قسمت Data Usage بروید. در این بخش می‌توانید فهرستی از این اپلیکیشن‌های پرمصرف و میزان مصرف داده‌های هر یک را مشاهده و بررسی کنید. اکنون، حداقل کاری که می‌توانید انجام دهید این است که استفاده از داده تلفن همراه را برای این برنامه‌ها در حالت بی‌کار محدود کنید.

7 راه برای ذخیره بسته اینترنت برای گوشی های اندرویدی فوتبال روزانه

5- گزینه فشرده سازی اطلاعات را در مرورگر کروم فعال کنید

اکثر کاربران گوشی های اندرویدی از مرورگر کروم استفاده می کنند. یکی یکی از ویژگی های فوق العاده این برنامه داشتن قابلیتی به نام data saver است. با فعال کردن این گزینه اطلاعات رد و بدل شده فشرده شده و در نهایت میزان مصرف اینترنت شما بسیار کم خواهد شد.

برای استفاده از این قابلیت کافی است در محیط کروم به تنظیمات رفته و سپس به قسمت Data Saver بروید. حال باید وضعیت آن را فعال کرده و این عملکرد را فعال کنید. همچنین در این صفحه می توانید میزان مصرف اینترنت خود را مشاهده کنید.

7 راه برای ذخیره بسته اینترنت برای گوشی های اندرویدی فوتبال روزانه

6- از محتوای کش برای استفاده آفلاین بهره ببرید

یکی یکی از مهم ترین نکات برای کاهش مصرف اینترنت که کمتر به آن اشاره می شود، استفاده از قابلیت کش محتوای اپلیکیشن ها است.

برای مثال اپلیکیشن Google Map به شما این امکان را می دهد که نقشه های مورد نظر خود را در گوشی خود ذخیره کنید و زمانی که آفلاین هستید و به اینترنت دسترسی ندارید از آنها استفاده کنید.

به علاوه، برنامه Spotify به شما امکان می دهد موسیقی و لیست های پخش را در تلفن خود ذخیره کنید و بعداً به صورت آفلاین به آنها گوش دهید.

برنامه یوتیوب نیز این قابلیت را دارد. این برنامه به شما این امکان را می دهد که وقتی آنلاین هستید ویدیوهای مورد علاقه خود را نشانه گذاری و ذخیره کنید و حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید آنها را تماشا کنید.

اپلیکیشن های ذکر شده تنها بخشی از اپلیکیشن هایی هستند که از این امکان پشتیبانی می کنند. می توانید با بررسی تنظیمات گوشی و بخش برنامه ها بررسی کنید که آیا برنامه مورد علاقه شما توانایی حذف محتوای کش را دارد یا خیر. مطمئنا اطلاعات کافی پیدا خواهید کرد.

7 راه برای ذخیره بسته اینترنت برای گوشی های اندرویدی فوتبال روزانه

7- به جای کروم از مرورگرهای کم مصرف استفاده کنید

شاید شما هم مرورگرهای مختلفی را در فروشگاه گوگل پلی دیده باشید که هر کدام در واقع یک موتور جستجوی مجزا هستند. برخی از این برنامه ها برای کاهش استفاده از اینترنت طراحی و اجرا می شوند. معروف ترین نمونه های مرورگرهای اینترنتی که کمترین حجم داده را مصرف می کنند عبارتند از: Opera Mini و UC Browser Mini.

همچنین مرورگر دیگری به نام Flynx وجود دارد که می‌تواند با ارائه لینک‌ها در پس‌زمینه و استفاده از روش‌های مختلف برای حذف جاوا اسکریپت و تبلیغات اضافی در صفحات وب، مصرف اینترنت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

7 راه برای ذخیره بسته اینترنت برای گوشی های اندرویدی فوتبال روزانه
فوتبال روزانه اینستاگرام
7 راه برای ذخیره بسته اینترنت برای گوشی های اندرویدی

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما