ارزش سرمایه سهام در روز شنبه 21 مهر سال 1403 با رشد قابل توجهی همراه بود و موجی از خوش بینی را در بین سهامداران به راه انداخت. بر اساس آخرین آمار، سهام 490 هزار تومانی با رشد 0.854 درصدی به 135 میلیون و 192 هزار و 616 ریال رسید. همچنین ارزش سهم نیز با همین رشد از 532000 تومان به 146000210000 56 ریال افزایش یافت.

در عین حال، سهام یک میلیون تومانی با 0.842 درصد افزایش به 277 میلیون و 928 هزار و 607 ریال رسید. این افزایش ارزش نشان دهنده توسعه مثبت بازار سرمایه و بهبود چشمگیر شرایط برای سهامداران است.

کارشناسان اقتصادی این رشد را نشانه ثبات و تقویت بازار سرمایه می دانند که می تواند منجر به تقویت اعتماد مردم به بازار و جذابیت صندوق های جدید شود. در حالی که برخی عوامل اقتصادی مانند نرخ ارز و تصمیمات کلان اقتصادی بر وضعیت بازار تاثیرگذار بوده است، عملکرد مثبت سهام نشان از توانایی بالای این دارایی در سودآوری بلندمدت دارد.

سهامداران عدالت باید بخوانند

رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه مهلت برگزاری مجامع سهام تمدید می شود، گفت: مذاکراتی با اعضای بورس برای ادامه برگزاری مجامع انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، برگزاری مجامع سرمایه گذاری استانی که پیش از این به موضوعی سردرگم تبدیل شده بود و در دوره های اداری قبلی سازمان بورس به نتایج قابل قبولی نرسیده بود، در دوره اداری جدید وارد فاز جدیدی شده و در حال حاضر در مرحله ای جدید نشست های اخیر سکاندار جدید ساختمان شیشه ای مطهری با اعضای مرکز عدالت عدالت و نمایندگان شورای اسلامی به زودی گره های کور این گره را باز خواهد کرد و خبرهای خوش به گوش سهامداران خواهد رسید. .

پیش از این ولیاله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود که ارزش هر هلدینگ استانی نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان است.

در همین راستا حجت الله سعیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت وگویی از تمدید مهلت برگزاری مجامع سهام عدالت خبر داد و اعلام کرد: پس از برگزاری جلسات با اعضای سازمان بورس، اتاق برای برگزاری آماده شده است. مجامع سهام و به زودی سهامداران خبرهای خوبی خواهید شنید.

دلایل عدم برگزاری مجامع استانی سهام عدالت

چندی پیش ولیاله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت و گو با خبرنگار «سنا» از آماده نبودن گزارش های مالی خبر داد که دلیل لغو مجامع 5 استان بوده است. شرکت های سرمایه گذاری سهام از جمله استان سیستان و بلوچستان در نیمه دوم سال. شهریور ماه اعلام کرده بود.

وی افزود: در صورتی که شورای عالی بورس زمان برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی را برای به روز رسانی گزارش های مالی تمدید کند، سازمان بورس بر برگزاری مجدد مجامع در زمان توافق شده اصرار خواهد داشت، در غیر این صورت طبق دستورالعمل انضباطی که شرکت ها با تبدیل شدن مواجه می شوند

وقفه در برگزاری مجامع سرمایه مجاز نیست

پیش از این هادی محمدپور، عضو هیأت نظارت شورای عالی بورس در گفت و گو با خبرنگار «سنا» از بررسی توقف برخی مجامع سهام عدالت در این شورا خبر داده بود و گفت: عدم تعلیق سهام عدالت جلسات مجاز نیست

وی در عین حال تاکید کرد: ناظران مجلس در شورای عالی بورس با جدیت بر این موضوع نظارت خواهند کرد تا این روند به صورت سیستمی ادامه یابد.

ولیاله جعفری، مدیر نظارت بر انتشارات سازمان بورس و اوراق بهادار اخیرا با اشاره به برگزاری مجمع پنج شرکت سرمایه گذاری استانی در نیمه نخست امسال، گفت: مجامع شش استان لغو و مجامع چهار استان برگزار شد. استان ها به دلیل عدم تصویب صورت های مالی سالانه و عدم رعایت مصوبات لغو شدند. شورای عالی بورس تشکیل نشد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که جعفر قدری، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس چندی پیش در نشست مشترک کمیسیون بورس و اوراق بهادار شورای اسلامی با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: بررسی ها که رئیس سازمان بورس در این جلسه به آن اشاره کرد؛ نمایندگان مجلس به متولیان بازار سرمایه قول مساعدت برای حل مشکلات شرکت های سرمایه گذاری دولتی و ساماندهی آن دادند. همچنین در این جلسه مقرر شد؛ استفاده از ظرفیت های شرکت های سرمایه گذاری استانی برای حل مشکلات سهام عدالت و همچنین توسعه بورس مجاز است.

وی توسلی را افتتاح کرد.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفت و گو با «سنا» گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس آمادگی خود را برای رفع مشکلات مربوط به برگزاری سهام سرمایه مجامع استانی و همچنین واگذاری آن اعلام می کند. سهام سرمایه به بازماندگان طبق اصل 44 قانون اساسی.

بر این اساس از ابتدای سال 1403 تا پایان شهریور اجلاس پنج شرکت سرمایه گذاری استانی در استان های گیلان، مرکزی، اصفهان، کرمان و کرمانشاه برگزار شد. «قم، چهارمحال و بختیاری، قزوین و یزد» از جمله چهار استانی بودند که به دلیل تصویب نشدن گزارش‌های مالی و عدم رعایت مصوبات شورای عالی بورس استان، جلسات آنها در نیمه نخست امسال برگزار نشد. مبادله. همچنین جلسات شش استان «پرس، خوزستان، همدان، کردستان، خراسان جنوبی و ایلام» به دلیل عدم اطلاع رسانی فعلی تعاونی ها لغو شد و گزارش های مالی هنوز آماده نشده است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما