طبق یک مطالعه بزرگ، نوجوانان و جوانان آلمانی بالاترین میزان آکنه را در جهان دارند و بریتانیا در رتبه هشتم قرار دارد. طبق گزارش انجمن پوست بریتانیا (BDA)، کشورهایی که بیشترین میزان آکنه را دارند، از سال 1990 شاهد افزایش آکنه بوده اند.

به گزارش ایندیپندنت، بر اساس این مطالعه که داده‌های مربوط به بروز آکنه را در افراد 10 تا 24 ساله در 204 کشور بررسی کرد، حدود 15 درصد از نوجوانان و جوانان در انگلیس در سال 2021 به آکنه مبتلا بودند. در حالی که در سال 1990 این رقم حدود 14 درصد بود.

بر اساس نتایج این مطالعه که در ژورنال بریتانیایی Dermatology منتشر شده است، تقریباً 16 درصد از آلمانی ها به آکنه مبتلا هستند.

محققان خاطرنشان کردند که پرتغال، لوکزامبورگ، نروژ، آندورا، دانمارک و سن مارینو دیگر کشورهایی هستند که میزان آکنه بالاتری نسبت به بریتانیا دارند.

دکتر ژو ژو، نویسنده اصلی این مطالعه از بخش پوست در بیمارستان کالج پزشکی پکن، به عواملی مانند رژیم غذایی، استرس، چاقی و افزایش آلودگی به عنوان عوامل موثر در رشد آکنه اشاره می‌کند.

اسکای نیوز به نقل از دکتر. ژو افزود که محققان در این مطالعه بسیاری از افراد مبتلا به آکنه را که با داروهای بدون نسخه خوددرمانی می کنند، در نظر نگرفتند، بنابراین تعداد افراد مبتلا به آکنه بسیار بیشتر است.

پروفسور مایکل آردن جونز از انجمن متخصصان پوست در بریتانیا می گوید که اگرچه آکنه یک مشکل رایج است، اما می تواند از نظر روانی برای افراد استرس زا باشد. بنابراین، دوستان، خانواده و متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند نقش مهمی در ارائه حمایت عاطفی ایفا کنند.

به گفته وی، مشکلی که برخی افراد با آن مواجه هستند، علاوه بر اثرات روانی آکنه، این است که جوش یا آکنه از بین نمی رود و دائمی می ماند. مراجعه به پزشک و دسترسی به موقع به خدمات درمانی مناسب می تواند از این وضعیت جلوگیری کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما